Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@23:46:46 GMT

۵۹۲ میلیون دلار محصول از مرزهای گیلان امسال صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۶۱۹۶

۵۹۲ میلیون دلار محصول از مرزهای گیلان امسال صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در ۱۱ ماهه امسال بالغ بر ۵۹۲ میلیون دلار محصول از مرزهای گیلان صادر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  رشت ، فرهاد دلق‌پوش در همایش تجلیل از صادرکنندگان برگزیده گیلان اظهار داشت: "صادرات" در شرایط دشوار اقتصادی یک حرکت راهبردی، دشمن‌شکن و نشانگر اقتدار کشور و قدرت بالای تعاملات تجاری   اقتصادی و ارتقاء کیفی محصولات تولیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان افزود: بازرگان توانمند استان گیلان با وجود محدودیت‌ها توانستند به توفیقات چشمگیری دست یابند به‌طوری‌که در سال 96 بالغ بر 114 میلیون دلار محصول از مرزهای گیلان صادر شد.

دلق‌پوش گفت: با حمایت‌ دولت، تلاش فعالان اقتصادی، تلاش بخش خصوصی و با وجود شرایط کرونا در 11 ماهه امسال بالغ بر 592 میلیون دلار محصول از مرزهای گیلان صادر شد که نشان‌دهنده زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های بالای موجود استان است و باید از این‌‌ ظرفیت‌ها به‌نحو احسن استفاده‌ کنیم.

استان گیلان سکوی جهش صادرات کشور استجنگل‌های هیرکانی در استان گیلان نیاز به 200 قرقبان دارد/احکامی که برای سودجویان بهره‌برداری از جنگل صادر می‌شود قدرت بازدارندگی لازم را نداردنرخ خرید تضمینی برگ سبز چای گیلان و مازندران 45 درصد افزایش یافت

وی "صادرات" را به منزله بلوغ و رشد پروسه تولید محصول دانست و بیان کرد: توسعه صادرات در بازارهای خارجی نیازمند تخصص خاص خودش است و بسیاری از تولیدکنندگان نیز محصولات منحصر به‌فرد و باکیفیتی تولید می‌کنند اما در حوزه بازار و بازاریابی، تشکیلات قدرتمندی ندارند و دغدغه بسیاری از مدیران فقط تولید است.

دلق‌پوش با اشاره به راهبرد ملی "صادرات" وزارت صمت تصریح کرد: صادرات می‌تواند سکوی پرتاب برای جهانی شدن باشد و این امر نیازمند فراهم کردن زمینه‌هایی در کنار برندسازی است و با توجه به راهبرد ملی وزارت صمت در حوزه صاررات لذا آیتم‌هایی در این حوزه پیش‌بینی شده است که می‌بایست اجرایی شود.

وی صادرات غیرنفتی را در کارزار مهم اقتصادی سلاحی قدرتمند برای مقابله با فشارهای حداکثری دشمنان دانست و گفت: طلایه‌داران جبهه اقتصادی در سال جهش تولید با وجود شرایط کرونا پرچم سرافرازی را در خط مقدم تولید و صادرات با تدبیر به اهتزاز درآوردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های لجستیکی کشور به‌جهت خدمات‌رسانی به صادرکنندگان از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت‌ است.

انتهای پیام/612/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معدن و تجارت استان گیلان صادر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۶۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

مسعود ایرانی اظهار کرد: نوروز ۱۴۰۳ با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و از سوی دیگر اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود و بر همین اساس اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت نیز برنامه‌هایی در راستای تنظیم بازار با کنترل قیمت‌ها در کنار توزیع کالا‌های اساسی به نرخ مصوب در دستور کار قرار داد.

او با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین افزود: کارشناسان مربوطه در کنار تامین و توزیع یک هزار و ۵۲۵ تن گوشت و مرغ منجمد، برنج، شکر، سیب و پرتقال به منظور تامین کالا و تنظیم بازار، نسبت به انجام سه هزار و ۱۶۳ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی تولیدی، توزیعی و عرضه‌کننده خدمات رفاهی در استان اردبیل اقدام کردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: همچنین یک هزار و ۱۶۶ مورد گشت مشترک با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌های مربوطه مانند فرمانداری، تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی، بهداشت، اماکن عمومی، پلیس امنیت اقتصادی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، غذا و دارو در این مدت به اجرا درآمد.

ایرانی تشکیل ۹۸۲ فقره پرونده با ارزش حدود ۷۰ میلیارد ریال برای تخلف‌های شناسایی شده از واحد‌های صنفی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این بازرسی‌ها در قالب طرح عید تا عید وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد که بر اساس ارزیابی صورت گرفته، اردبیل در بین ۳۱ استان رتبه دوم را کسب کرد.

او با اشاره به استمرار نظارت‌های ۲ ماه گذشته، اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده مواردی مانند گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، صادر ننمودن فاکتور، احتکار و فروش اجباری کالا یا سایر تخلف‌های اقتصادی می‌توانند موضوع را با سامانه ارتباطی ۱۲۴ درمیان بگذارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد