Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-۱۹ گروه مصالبه‌گر مردمی با صدور بیانیه‌ای خطاب به استاندار همدان و کارگروه تنظیم بازار نسبت به اظهارات اخیر رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان همدان اعتراض کرده و همچنین آمادگی کامل خود را برای هرگونه همکاری با این ستاد اعلام کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  همدان ، به دلیل افسارگسیختگی بازار و افزایش سرسام اور قیمت به ویژه در آستانه سال نو 19 گروه مصالبه گر مردمی با صدور بیانیه‌ای خطاب به استاندار همدان و کارگروه تنظیم بازار نسبت به اظهارات اخیر رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان همدان اعتراض کرده و همچنین آمادگی کامل خود برای هر گونه همکاری در راستای افزایش اثر بخشی اقدامات آن ستاد اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراین بیانیه آمده است: 
« بسم الله الرحمن الرحیم »؛ « و تَعاونوا عَلَی البِرِّ والتَّقوی ولا تَعاونوا عَلَی الاِثمِ والعُدوانِ واتَّقوا اللّهَ اِنَّ اللّهَ شَدیدُ العِقاب»  سوره مائده /آیه 2

جناب آقای شاهرخی استاندار محترم و رئیس کارگروه تنظیم بازار استان همدان

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد و با تقدیم تحیات؛ همانطور که مستحضرید شرایط دشوار اقتصادی و افزایش لجام گسیخته ی قیمت ها فشار سنگینی را بر دوش طبقات مستضعف و حتی متوسط جامعه وارد نموده تا جایی که این مهم به یکی از غصه‌های بزرگ رهبر معظم معظم انقلاب تبدیل شده است.

 بدیهی است این تورم کمرشکن عوامل مختلفی دارد که پرداختن به آنها در این مجال نمی گنجند با این حال و بر اساس قانون ریاست کارگروه تنظیم بازار بر عهده جنابعالی و ماموریت آن همچنانی که از نامش پیداست سامان دادن به تأمین، تولید مایحتاج، توزیع و تنظیم تناسب عرضه و تقاضا با بکارگیری ابزارهای دراختیار است .

جناب آقای استاندار پیشتر و بیشتر از ابراز گلایه رهبر انقلاب، سیره امیرالمومنین که از افتخارات تاریخ بشریت در زمینه حکمرانی و نمونه بارزی از حکومت امام عادل است  پیش روی ماست، آنجا که امام باقر (علیه السلام) در مقام نقل سیره جد خویش در نحوه مواجهه و نظارت در بازار مسلمین می‌فرمایند:

امیرالمومنین علی( علیه السلام) وقتی در کوفه بود هر روز صبح از دارالاماره بیرون می آمدند و در بازارهای کوفه می@گشتند و تازیانه‌ای دو شاخ به نام «سبیبه» به همراه داشتند و در هر بازاری می‌ایستاد و ندا می‌داد، ای تاجران، تقوای خداوند عزو جل پیشه کنید. هنگامی که بازاریان صدای او را می‌شنیدند هر چه در دست داشتند، زمین می‌گذاشتند و به سخنان حضرت گوش فرا م‌ دادند که می‌فرمود: «طلب خیر را بر هر چیز مقدم دارید و با سهل گرفتن در معامله به اموالتان برکت بخشید و با بردباری خود را زینت دهید. از سوگند دوری نمایید و از دروغ فاصله بگیرید و تن به ظلم ندهید و در معامله با مظلومین با عدل و انصاف برخورد کنید و به ربا نزدیک نشوید و اندازه و میزان را رعایت نمایید و کالاهای مردم را حقیر نشمارید و در زمین فساد نکنید.»

جناب آقای استاندار برخی اظهار نظرهای نسنجیده، نمکی بر زخم مردم است که بعضاً از سوی برخی مسئولان مشاهده می‌شود بطوریکه رئیس محترم سازمان صمت در جایی اظهار می‌دارد «من ضامن ضعف مالی مردم نیستم».

بدیهی است مردم انقلابی شهر دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان که در تمامی برهه‌های حساس از حیات پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضوری فعال داشته‌اند انتظاری به حق و حداقلی دارند که مایحتاج اساسی‌شان تأمین و ثبات بر بازار حاکم شود که متأسفانه علیرغم تلاش‌های صورت گرفته این انتظار به حق مردم محقق نشده است.

جناب آقای شاهرخی! با توجه به شرایط حساس کنونی و با عنایت به دعوت نماینده محترم و معزز ولی فقیه و امام جمعه شهر همدان و ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان جهت همکاری با دولت در کنترل بازار بدینوسیله گروه های جهادی نوزده گانه ( اسامی در صفحه بعد ) در لبیک به ندای ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای (مدظله العالی) ضمن مطالبه به حق و قانونی مردم شریف همدان از ستاد تنظیم بازار استان بدینوسیله آمادگی کامل خود برای هر گونه همکاری در راستای افزایش اثر بخشی اقدامات آن ستاد اعلام می‌داریم.

شایان ذکر است این گونه اقدامات در ساماندهی بازار زمینه ساز افزایش اعتماد عمومی و رضایتمندی آحاد مردم از کارگزاران نظام اسلامی خواهد شد لذا دستور فرمائید چگونگی همکاری گروه‌های جهادی به نحو مقتضی تبیین و به این گروه‌ها اعلام گردد.

درخواست نماینده اراک از وزیر کشاورزی برای رفع نابسامانی مرغداری‌ها/ ایرادات سامانه بازارگاه اصلاح شودواردات 98 درصدی در بازار 4 هزار میلیاردی بازیبازار آجیل همدان در رکود کامل به سر می‌برد

نام گروه های جهادی و مطالبه‌گری استان: سدید (مبارزه با فساد )، شافی، بنیان مرصوص، خضراء، لبیک، ماوا، حدید،  میزان،  اسماء، برکت، سدید ( مسئولین )، گفتمان 57، مشکات، ریحانه، نصر، شهید علی چیت سازیان، جوانان قمر بنی هاشم، شهید ابراهیم هادی، صیانت از کوهستان.

انتهای پیام/742/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارگروه تنظیم بازار جناب آقای گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۶۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس شهرک صنفی لباس در هرمزگان/همکاری مردم با طرح نور مطلوب است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی در نشست ستاد استانی عفاف و حجاب؛ اجرای طرح سراسری نور در استان را رضایت‌بخش قلمداد کرد و اظهار داشت: همکاری مردم با ستاد استانی عفاف و حجاب در طرح نور قابل تقدیر است.

وی حجاب را حکم خداوند و رعایت حدود آن را ضروری دانست و افزود: در اجرای طرح نور و همچنین اقدامات ایجابی در حوزه عفاف و حجاب باید به درک و صدای مشترک رسیده و همه دستگاه‌ها نیز به وظایف خود عمل کنند.

استاندار هرمزگان، همچنین بر لزوم تقویت گروه‌های مردمی، حمایت از کنشگران اجتماعی و ساماندهی مراکز اقامتی و بوم گردی استان تأکید کرد و گفت: از این طریق می‌توانیم اثربخشی اقدامات فرهنگی و اجتماعی را در استان افزایش دهیم.

رئیس شورای عفاف و حجاب هرمزگان، با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت متعالی نسل‌های آینده، عنوان‌کرد: تقویت رویکردهای پرورشی و تربیتی در مدارس می‌تواند به جامعه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناهنجاری‌های غیر شرعی کمک کند.

استاندار هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در استان دنبال می‌کنیم ایجاد شهرک صنفی پوشاک و البسه است.

وی تاکید کرد: تولید و عرضه پوشاک در این شهرک با استانداردهای ملی و رعایت الزامات شرعی انجام خواهد شد.

کد خبر 6084370

دیگر خبرها

  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • غفلت از کار جهادی باعث عقب ماندگی می شود
  • خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی
  • مطالبه مردم برای کاهش معضلات مربوط به حوزه حجاب یک خواست عمومی است
  • تاسیس شهرک صنفی لباس در هرمزگان/همکاری مردم با طرح نور مطلوب است