Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:23:06 GMT

دولت بر سبد معیشت ۶ میلیونی برای مزد ۱۴۰۰ پایبند باشد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۶۳۵۷

دولت بر سبد معیشت ۶ میلیونی برای مزد ۱۴۰۰ پایبند باشد

ایسنا/اصفهان رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان اصفهان گفت: اگر دولت رقم سبد معیشت ۱۰ میلیونی مشخص توسط نمایندگان کارگران را نپذیرد، بهتر است حداقل بر رقم سبد معیشت ۶ میلیونی خود برای مزد سال ۱۴۰۰ پایبند شود، البته این به شرط کنترل تورم سال آینده است.

عباس عظیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تعیین تکلیف مزد سال ۱۴۰۰ کارگران و دستمزد عادلانه، اظهار کرد: دستمزد عادلانه برای کارگران معادل رقم سبد معیشت بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان است، البته دولت رقم سبد معیشت را ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر برای سال آینده رقم سبد معیشت برای مزد کارگران محقق نشود، فاجعه خواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان اصفهان تاکید کرد: متاسفانه دولت به عنوان کارفرمای بزرگ اجازه افزایش قیمت را نمی دهد، در حالی که امسال برای نخستین بار باید از کارگران حمایت کند.

وی با بیان اینکه در سبد هزینه های کارگران، رقم دستمزد کارگران بین ۶ تا ۱۲ درصد است، توضیح داد: با افزایش دستمزدها، کارفرما ناچار به تعطیلی واحد تولیدی خود نمی شود، بنابراین دولت با حمایت از کارگران باید بقیه هزینه های سبد کارفرمایان را تعدیل کند.

وی گفت: متاسفانه کارگران در ایران به جای تمرکز بر کار، به مشکلات اقتصادی خود فکر می کند.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان اصفهان تاکید کرد: اگر دولت رقم سبد معیشت ۱۰ میلیونی مشخص توسط نمایندگان کارگران را نپذیرد، بهتر است حداقل بر رقم سبد معیشت ۶ میلیونی خود برای مزد سال ۱۴۰۰ پایبند شود، البته این به شرط کنترل تورم سال آینده است.

وی با اعتقاد بر اینکه اکنون سال طلایی برای افزایش قانونی حقوق کارگران است، گفت: در حال حاضر نرخ تورم در بالاترین حد خود قرار گرفته است و به نظر می رسد امسال دولت اقدامی در این خصوص داشته باشد.

عظیمی با بیان اینکه اگر برای مزد سال آینده کارگران تنها بر افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی مزد تاکید شود، به طور قطع سفره آنها کوچکتر از قبل خواهد شد، اگرچه سفره ای دیگر باقی نمانده است، گفت: با توجه به هزینه های بالای مسکن، درمان، آموزش و ... در سبد معیشت کارگران، اگر با همین روند پیش رویم، احتمال حذف سفره کارگران وجود خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سبد معیشت دستمزد 1400 دستمزد کارگران نمایندگان کارگران رقم سبد معیشت سال آینده برای مزد مزد سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۶۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است

آفتاب‌‌نیوز :

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت که باید تلاش‌ها با کشور‌های حاشیه خلیج فارس برای ایجاد راه حل سیاسی در خاورمیانه را یکپارچه کنیم.

بورل اضافه کرد: «امیدواریم که به آتش‌بس دائمی در غزه رسیده و درباره راه حل سیاسی این بحران بر اساس راه حل دو دولت فعالیت کنیم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: «اسرائیلی‌ها به قعطنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تسهیل ورود کمک‌ها به غزه پایبند نبوده‌اند».

جنایت‌های رژیم صهیونیسیتی در غزه در حالی ادامه دارد که دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ، از افزایش شهدا به ۳۴۱۸۳ و زخمی‌ها به ۷۷۱۴۳ نفر خبر داد.

به گفته او ارتش اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته ۳ جنایت جدید در غزه انجام داده که منجر به ۳۲ شهید و ۵۹ زخمی شده است.

در این میان بمباران و گلوله‌باران منطقه مختلف غزه از بامداد امروز تاکنون ادامه دارد؛ در ساعات ابتدایی بامداد جنگنده‌های اسرائیلی منطقه «الثلاثینی» در مرکز شهر غزه را به شدت بمباران کردند. شمال غزه نیز هدف حملات پهپاد‌ها قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه رهبر انقلاب به فرهنگ کار
  • حال کارگران خوب است!
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
  • خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • شاهین کارکرده ۶۰۰ میلیونی شد + جدول قیمت
  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم