Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو گفت: در نیمه سال آبی جاری میزان بارش‌ها نسبت به سال قبل حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پاون، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به میزان بارش‌ها در کشور اظهار کرد: در نیمه سال آبی جاری میزان بارش‌ها نسبت به سال قبل تاکنون حدود ۴۰ درصد و نسبت به بلندمدت حدود ۳۰ درصد کاهش دارد که امیدوار هستیم در روز‌ها و هفته‌های پیش‌رو به‌ویژه در فصل بهار با نزول رحمت الهی جبران قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: البته سعی کردیم برای استفاده از منابع آب ذخیره شده در سد‌ها حداکثر دقت را داشته باشیم و مخازن هر چند که بارش آب نسبت به سال‌های قبل حدود ۴۰ درصد کاهش دارد، اما کاهش حجم مخازن بیش از ۱۰ درصد نیست.
وزیر نیرو با بیان اینکه عمده امیدواری ما به همراهی و همکاری مردم در بخش‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: شرایط کرونا و ملاحظات بهداشتی طبیعتاً مصرف آب را نسبت به شرایط عادی بیشتر می‌کند، اما با هوشیاری و آگاهی مردم ان‌شاءالله سعی خواهیم کرد مشکل جدی نداشته باشیم.
اردکانیان تاکید کرد: تمهیدات لازم برای تامین آب شرب که از اولویت بالایی برخوردار است اندیشیده شده و طرح‌هایی نیز در دست انجام است؛ به عنوان مثال امسال یک‌هزار و ۶۵۰ روستای کشور را با ۴۰۰ روستایی که دیروز آبرسانی شد به شبکه آب سالم و پایدار متصل کردیم و از این طریق یک میلیون و ۴۹ هزار هم‌وطن ساکن در روستا‌ها از دسترسی به آب برخوردار شدند.
وی با اشاره به تحقق وعده‌های آبرسانی روستایی یادآور شد: در پویش #هرهفته_الف_ب_ایران از جمله وعده‌ها این بود که امسال به ۱۶۵۰ روستا آبرسانی پایدار انجام دهیم؛ البته پایدار به این معنا که به شبکه دائمی آب متصل باشند. خوشبختانه با افتتاحی که دیروز در ۷ استان کشور صورت گرفت و ۴۰۰ روستا به شبکه آب سالم و پایدار وصل شدند، همه ۱۶۵۰ روستایی که در برنامه پویش بود، وارد مدار بهره‌برداری شدند.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: هفته آینده، هفته پایانی این پویش در سال ۹۹ خواهد بود و ما چند طرح بزرگ را در استان‌های گیلان، مازندران، قزوین و تهران با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان شامل واحد بخار نیروگاه کاسپین به ظرفیت ۱۵۰ هزار مگاوات در استان مازندران، تصفیه‌خانه بزرگ آب در استان گیلان، سد نهب در استان قزوین و طرح بسیار بزرگ تصفیه‌خانه فاضلاب و شبکه فاضلاب غرب تهران را افتتاح خواهیم کرد.
وی ادامه داد: یکی از طرح‌های ما طرح بسیار بزرگ تصفیه‌خانه شبکه فاضلاب غرب تهران است که فعلا جمیعت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر و در آینده نزدیک جمعیت ۳ میلیون نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد. این تصفیه‌خانه با اجرای حدود یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب، بیش از ۱۱ هزار متر تونل فاضلاب‌رو و تصفیه‌خانه بزرگی تکمیل شده است. ما از پسآب تصفیه شده برای مصارف مختلف استفاده می‌کنیم، از جمله که ۵۰ میلیون مترمکعب پسآب با کیفیت مناسب را به کشاورزان جنوب تهران می‌دهیم و به همان میزان در عوض چاه‌های برداشت آب در میدان محمدیه را ممنوع می‌کنیم که قدم بسیار خوبی برای حفظ آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از فرونشست زمین است.
اردکانیان در پایان اظهار امیدواری کرد: با طرح‌های هفته آینده نه تنها ۲۵۰ پروژه افتتاح شده در سال ۹۹ بلکه بیش از ۳۰۰ پروژه با سرمایه‌گذاری ۸۰ هزار میلیارد تومان در این پویش به نتیجه رسیده و آمادگی این را خواهیم داشت که سال ۱۴۰۰ را با طرح‌های جدید آغاز کنیم.   انتهای پیام/ برچسب ها: وزیر نیرو آب

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزیر نیرو آب حدود ۴۰ درصد نسبت به سال تصفیه خانه درصد کاهش وزیر نیرو بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیازمند تصمیم مجدد است

وزیر کار گفت: استقبال خوبی از کالابرگ الکترونیکی، خصوصاً دهک‌های پایین صورت گرفته که بالای ۹۰ درصد است و در مرحله سوم این طرح نیز پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۹۵ درصد استفاده شود - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، صولت مرتضوی  وزیر کار صبح امروز چهارشنبه در حاشیه نشست دولت، اظهار داشت:درباره تداوم طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیاز به تصمیم مجدد است و تاکنون تصمیم جدیدی وجود ندارد.

طرح کالابرگ فجرانه در ایستگاه پایانی

وی افزود: استقبال خوبی از کالابرگ الکترونیکی، خصوصاً دهک‌های پایین صورت گرفته که بالای 90 درصد است و در مرحله سوم این طرح نیز پیش‌بینی می‌کنیم حدود 95 درصد استفاده شود

وزیر کار تصریح کرد: موانع و مشکلات این طرح رفع شده و مردم استقبال مناسبی داشتند و کسبه هم تلاش کردند در کمترین زمان، نیازهای عمومی را پاسخ دهند.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • بیش از ۵۰ درصد بارش سال آبی استان سیستان و بلوچستان در ۳ روز اتفاق افتاد
  • طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • خبر تازه وزیر کار درباره ادامه‌ طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید
  • ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیازمند تصمیم مجدد است
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است