Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از فارس : کارخانه مخابرات راه دور ایران از سال ۸۳ خصوصی شد که پس از آن مشکلات بسیاری را به همراه داشت و سبب شد که پس از ۵ سال یعنی در سال ۸۸ سهامدار خلع ید شود و مدیریت کارخانه زیر نظر هیئت حمایت از صنایع قرار گیرد.

از تاریخ تصویب قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیل کارخانه‌های کشور در تاریخ ۱۳۴۳/۰۳/۱۹ هیئتی به نام هیئت حمایت از صنایع داخلی و جلوگیری از تعطیل کارخانه‌های کشور در وزارت اقتصاد تشکیل شد که مسئولیت آن از سال ۱۳۵۳ با حفظ شرح وظایف، به وزارت صنعت، معدن و تجارت کنونی واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هیئت دارای شخصیت حقوقی بوده و اعضای آن (یا جانشینان آن‌ها) به موجب پیشنهاد وزارتخانه‌ها و موسسات عضو و پس از تصویب هیئت وزیران تعیین می‌شوند.

پس از اینکه کارخانه زیرنظر هیئت حمایت قرار گرفت، چند سالی بیشتر دوام نیاورد تا اینکه در سال ۹۰ - ۹۱ کارخانه تعطیل شد، برای برطرف شدن مشکلات از سال ۸۵ با استفاده از بازنشستگی پیش از موعد تلاش شد که فشار پرسنلی این کارخانه کم شود، اما همچنان مشکلات این کارخانه ادامه داشت و نزدیک به ۱۳۰۰ نفر از کارگران این کارخانه که بازنشسته شده‌ بودند مطالبات و سنوات خود را دریافت نکرده‌ بودند که بارها گلایه خود را در قالب تجمعات مطرح کردند.

حال در آستانه نوروز خبرهای خوشی از سوی مدیرعامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران  مطرح شده و آن پرداخت مطالبات بازنشستگان شرکت کارخانجات مخابراتی ایران پس از حدود سال‌ها است.

روح‌الله نصیری، عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران از تسویه حساب کامل با بازنشستگان این شرکت در آستانه عید سعید مبعث و عید باستانی نوروز  خبر داده است. 

به گفته وی  فاز اول پروژه تسویه حساب با بازنشستگان این شرکت از دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز شده و در عید سعید مبعث پایان می‌یابد. نصیری در توضیح بیشتر این موضوع چنین بیان کرده «در فاز نخست با همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران با حدود نیمی از بازنشستگان شرکت تسویه حساب کامل انجام شد».

براساس این گزارش میزان کل مطالبات این افراد حدود ۶.۳ میلیارد تومان بوده که حدود ۲.۳ میلیارد تومان در فاز اول از طریق بانک قرض الحسنه مهر ایران به صورت قرض الحسنه به بازنشستگان پرداخت و شرکت نسبت به تسویه حساب با بانک اقدام خواهد کرد.

مدیر عامل کارخانجات مخابراتی ایران ابراز امیدواری کرده است که در فاز دوم این طرح در سال ۱۴۰۰ با تمام بازنشستگان تسویه حساب کامل صورت گیرد.

مشکلات بازنشستگان و اعتراضی که نسبت به دریافت مطالبات خود داشتند بارها مطرح و به گوش مقامات ارشد کشوری نیز رسانده شد که آخرین آنها در سفر آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه به استان فارس در تاریخ ۲۲ خردادماه امسال بود.

رئیسی در آن سفر مصوب کرد و دستور داد تا دادگستری استان فارس موضوع مطالبات بازنشستگان را پیگیری و این افراد را به حقوق حقه خود برساند.

48 

کد خبر 1494452

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان فارس کارخانجات مخابراتی ایران تسویه حساب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۸۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت پویش دوشنبه‌های ورزشی کارگران به کارخانه‌ها

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، اعضا و مسئولان انجمن ورزش‌های همگانی صبح امروز (سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه) در محل سالن جلسات با رییس فدراسیون دیدار کردند.   رمضی رییس فدراسیون ورزش کارگری در این دیدار به اعضای این انجمن گفت: هر وقت ورزش‌های همگانی رکود داشت، فعالیت‌های ورزش کارگری هم متوقف شد. بار‌ها هم گفتم که کار کردن در ورزش همگانی دواطلبانه است و هر فردی که در این مجموعه مسئولیت می‌پذیرد؛ باید چند برابر وقت خودش را برای انجمن بگذارد. اما نهایتاً در پایان کار، حس خوبی برای اعضای انجمن باقی می‌ماند.   وی با اشاره به اینکه تمرکزم روی انجمن ورزش‌های همگانی بسیار بالاست، اظهار داشت: پیشنهاد دارم که در تمامی ظرفیت‌های استان‌ها استفاده کنید و فعالیت‌ها تداوم داشته باشد. بر همین اساس دوشنبه‌های ورزش کارگری از سر گرفته شود، چون جامعه عظیمی را در برمی‌گیرد.   در پایان این دیدار، رمضی رئیس فدراسیون ورزش کارگری احکام بهادران به عنوان (رئیس)، عسگری (دبیر)، شکری (آموزش)، محمدی (ورزش صبحگاهی) و برادری (مسئول کمیته یوگا) را اعطا کرد.   ضمناً آقایان عسگری و شکری به عنوان دبیر و مسئول آموزش، همکاری خودشان را با انجمن ورزش‌های همگانی کارگری کشور آغاز کردند.

دیگر خبرها

  • واریز مستقیم پول از کارخانه مس به حساب شاگردان نویدکیا!
  • جزئیات واریز حقوق بازنشستگان
  • اتفاق جالب در رفسنجان: واریز مستقیم پول از کارخانه مس به حساب بازیکنان!
  • زمان پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان مشخص شد
  • حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود
  • جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳
  • بازگشت پویش دوشنبه‌های ورزشی کارگران به کارخانه‌ها
  • تلفن ثابت ۴ هزار مشترک در زنجان وصل شد
  • کارگران نساجی بروجرد و دغدغه شروع به کار در سال جدید
  • تسویه ۱۰۰ درصدی مطالبات زرشک کاران سربیشه