Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت: هزینه اقدامات استقبال از بهار 1400 در این کلانشهر 130 میلیارد ریال است.

به گزارش خبرگزاری آریا از مشهد،مهدی یعقوبی  در نشست خبری درخصوص برای استقبال از بهار اظهار کرد: حدود 17 میلیون بوته گل در سطح شهر کاشته می‌شود که حدود 94 درصد این میزان تولید داخل خراسان رضوی است، این درحالی است که در سال‌های قبل حداکثر 70 درصد گل‌ها از داخل استان تهیه می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه امسال کاشت این گل‌ها در حاشیه شهر نظیر مناطق توس و کال زرکش افزایش پیدا کرده است، گفت: برای نوروز 1400 تعداد 60 المان جدید در سطح شهر نصب می‌شوند که تا پایان تابستان برقرار خواهند بود.

وی افزود: ریسه‌بندی‌هایی نیز به صورت نوستالژی در نظر گرفته شده و 200 ستون برای ریسه بندی در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) نصب شده ‌است.

یعقوبی ادامه داد: نصب 60 هزار شعله لامپ با دوام 18 ماه در 50 نقطه شهر، شست‌وشو و رنگ‌کاری گسترده در سطح شهر از دیگر اقدامات در دست انجام برای استقبال از بهار است.

وی گفت: جشنواره گل لاله امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیتهای مرتبط با حضور در بوستان‌ها، برگزار نمی‌شود، همچنین المان‌ها طوری طراحی و نصب شده‌اند که امکان تجمع افراد وجود نداشته باشد.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد نیاز به آب در فضای سبز مشهد را 23 میلیون مترمکعب بیان کرد و افزود: استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز در دستور کار است و در این راستا در روزهای گذشته نیز تصفیه خانه چهل بازه با ظرفیت 50 لیتر در ثانیه به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: در بخش توسعه شبکه جداسازی آب شرب از شبکه آبیاری فضای سبز در سال جاری هزار میلیارد ریال قرارداد منعقد شده ‌است.

ساماندهی کارگران ساختمانی

یعقوبی در خصوص ساماندهی کارگران ساختمانی گفت: هفته آینده دو جایگاه دائمی ساماندهی کارگران بهره‌برداری می‌شود و به زودی اپلیکیشنی رونمایی می‌شود تا شهروندان بدون حضور در محل، نیروی کار مورد نیاز خود را طلب کنند.

وی با بیان اینکه کارگران را نمی‌توانیم مجبور کنیم به جایگاه‌ها بیایند اما برخی از افراد کارگرنما در حاشیه خیابان‌ها در حقیقت متکدی هستند، ادامه داد: اقدامات خوبی برای ساماندهی کارگران ساختمانی در دست انجام است و طی تفاهم با نهضت سواد آموزی، قرار است در جایگاه در نظر گرفته شده به کارگران آموزش داده شود، بیمه کارگران و به کارگیری آنها در پروژه های شهری نیز از دیگر اقدامات است.

وی در خصوص حمایت از کارگران فضای سبز و خدمات شهری نیز گفت: پیگیر رایگان کردن بیمه تکمیلی کارگران هستیم، جلیقه‌های چراغ‌دار نیز برای کارگران فعال در بزرگراه ها پیش‌بینی شده ‌است، پایه سنوات کارگران شهرداری نیز امسال پیگیری شد که 450 میلیارد ریال هزینه برای شهرداری داشته ‌است.

فضای سبز شهر مشهد با احتساب فضای سبز کمربندی، پنج هزار و 700 هکتار وسعت دارد و سرانه فضای سبز این شهر 17.3 مترمربع است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خبرگزاری آریا خراسان رضوی مهدی یعقوبی ساماندهی کارگران فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۸۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال مسافران نوروزی و شهروندان از برنامه های جشن بهار در بهار منطقه آزاد ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    این برنامه ها   از ساعت ۲۱ الی ۲۳ شب در شهرهای ماکو، شوط و پلدشت بطور همزمان با اجرای مسابقه برای کودکان و بزرگسالان، اجرای موسیقی های سنتی و محلی،‌ برگزاری استنداپ کمدی و تئاتر  برگزار شد.
از ابتدای نوروز ۱۴۰۳ تا ۵ فروردین حضور مسافران نوروزی در این منطقه و بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری چشمگیر بوده و به اذعان مسئولین نسبت به سال های گذشته رشد داشته اشت.

منطقه آزاد ماکو از مناطق گردشگر پذیر کشور است که با فرهنگ، تاریخ، طبیعت و هنر خود چشم های زیادی را خیره کرده و در ایام نوروز مسافران و مهمانان را برای داشتن لحظه آرامش در سفر بسوی خود فرا می خواند.
همه ساله مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور مقصد سفر نوروزی شان منطقه آزاد ماکو است و با حضور در این منطقه از جلوه های طبیعی، جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی آن لذت می برند.
مجموعه های تاریخی و گردشگری، زیبایی های طبیعی و کوه های سر به فلک کشیده، آبشارها و چشمه های خروشان، ماکو را به منطقه ای جذاب و دیدنی تبدیل کرده و بازدید از این جاذبه های گردشگری و تاریخی، خاطره ای خوش را برای آنها به همراه دارد.

 

دیگر خبرها

  • جدول مقایسه حداقل حقوق کارگران از سال 1388 تا 1403 و معادل آن به طلا؟+جدول
  • المان های نوروزی - مشهد
  • استقبال از فصل بهار، فصل شکوفایی درختان در ساوجبلاغ
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • المان های نوروزی متناسب با بهار قرآن و طبیعت طراحی شده است
  • "رایانه سپهر" به جای فضای مجازی ؛ استقبال رهبر انقلاب (فیلم)
  • برگزاری جشنواره المان های نوری در مشهد+ تصاویر
  • استقبال مسافران نوروزی و شهروندان از برنامه های جشن بهار در بهار منطقه آزاد ماکو
  • استقبال از بهار با نصب المان‌های نوری در منطقه ۱۲ اصفهان
  • چرا هتل هما 2 مشهد محبوبیت زیادی دارد؟