Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@00:58:36 GMT

۲۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی ورامین آزاد شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۸۶۶۹

۲۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی ورامین آزاد شد

محسن بنائیان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای حفظ اراضی کشاورزی و عمل به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، ۱۴ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای ایجدان از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین شناسایی و با تشکیل پرونده تخلف، زمینه تخریب و قلع و قمع این تغییر کاربری فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با تخریب این ساخت و سازهای غیرمجاز که با حضور نمایندگان فرمانداری، نیروی انتظامی، دادستانی و بخشداری صورت گرفت، ۲۰ هزار مترمربع از اراضی مرغوب کشاورزی آزاد شد.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین گفت: این ساخت و سازهای غیرمجاز عمدتا به صورت دیوارکشی، پی‌کنی، تفکیک بنا و ساخت ویلا صورت گرفته بود که به طور کامل تخریب و زمین به حالت اولیه بازگشت.

بنائیان تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون با تخریب صدها مورد ساخت و ساز غیرمجاز، ۴۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان ورامین آزاد شده است.

ورامین ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت های منابع آبی ۴۲ هزار هکتار آن زیر کشت می رود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی حسین کاغذلو ورامین تغییر کاربری اراضی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی حسین کاغذلو ورامین وزارت جهاد کشاورزی حسین کاغذلو ورامین تغییر کاربری اراضی اخبار کنکور اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، علی مبارکی از قلع و قمع یک مورد ساخت و ساز غیر مجاز واقع در اراضی باغی روستای صومعه بخش مرکزی شهرستان خبرداد.

مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: این قلع و قمع که ۱۳۰ متر مربع از طریق ساخت غیرمجاز بنا، محوطه، تراس و دیوار بود درفرودین ماه ۱۴۰۳ در محدوده اراضی باغی روستای صومعه با حضور کارشناسان، یگان حفاظت امور اراضی و نیروی انتظامی و با همکاری مالک به استناد رأی صادره انجام شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تعداد ۶۴ فقره اخطار ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهرستان صادر شده است.

مبارکی بیان کرد: هر گونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ممنوع بوده و متقاضیان باید قبل از فعالیت نسبت به اخذ مجوزهای لازم از جهادکشاورزی و دستگاه‌های صادرکننده موافقت اصولی اقدام کنند.

شهاب جهانداری، رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی افزود: محدودیت اراضی مرغوب و مستعد کشاورزی و لزوم حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و همچنین نظارت و پیشگیری از تغییر کاربری‌های گسترده به استناد مواد ۳، ۸ و ۱۰ قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها از جمله وظایف امور اراضی جهادکشاورزی شهرستان است.

رئیس اداره امور اراضی جهادکشاورزی بیان کرد: طبق قانون با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی برخورد خواهد شد و شهروندان می‌توانند مشاهدات خود را از طریق سامانه تلفنی رایگان و۲۴ساعته ۱۳۱با ما در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • اجرای حکم تخریب ساخت و ساز در برخوار
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی
  • ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز قلع و قمع شد
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در روستای صومعه نیشابور
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار اراضی کشاورزی البرز