Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@04:12:16 GMT

خانواده رکن توسعه و پیشرفت متوازن و پایدار است

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۹۴۱۹

خانواده رکن توسعه و پیشرفت متوازن و پایدار است

به گزارش ایرنا دکتر غلامحسین خواجه چهارشنبه در دومین کنگره ملی انجمن روانشناسی خانواده ایران در این دانشگاه افزود: از این رو داشتن تصویر روشن و جامع از خانواده، نیازمندِ کارِ اندیشمندانه در این حوزه‌ی خطیر است.

وی ادامه داد: آگاهی از عناصر و سازه‌های تشکیل‌ دهنده‌ی خانواده و مولفه‌های تحکیم و تعالی آن به مثابه موجودی زنده و شرط لازم برای حفظ و صیانت از این نهاد تحول ‌آفرین است؛ با چنین نگاهی، ضروری است مجموعه‌ی عناصر خانواده به طور فرایندی، دقیقا تعریف و تبیین، تشریح، رصد و پایش عالمانه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد:جای بسی خوشوقتی است که فرهنگ و تمدن ایران با خانه و خانواده آنچنان درهم‌تنیده است که در طول تاریخ، همواره شاهد غلبه‌ی هویّت خانوادگی بر هویت فردی بوده‌ایم؛ به عبارت دیگر، هویت خانوادگی همواره بر هویت فردی سایه افکنده و هم‌چون چتری از آن پاسداری و محافظت کرده است.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: خانواده محوری که در ادبیات جدید جامعه شناسی در حال بازسازی است؛ به رغم فراز و فرودهای جامعه‌ی ایرانی، همچنان با طراوت و بالندگی مسیر خود را دنبال کرده و عجین‌شدن فرهنگ ایرانی با فرهنگ و ارزش‌های‌ اسلامی بر غنا و استحکام این رکن بی‌بدیل جامعه افزوده است.

وی اظهار داشت: خانواده رکن  توسعه پایدار است و شکل‌گیری شاکله‌ی تربیتی و شخصیتی فرزند از خانواده آغاز می‌شود. مدیرانی که علاقه‌مند به توسعه و پیشرفت واقعی سازمان خود هستند، در مجموعه‌ی کنش‌های سازمانی باید به خانواده‌محوری بیشتر توجه کنند و باور داشته باشند که خانواده، سنگ زیرین و شالوده‌ی دیگر نهادهای اجتماعی است و کارآمدی نهادهای مدرن ریشه در کارکرد خانواده دارد و سرمایه گذاری در این حوزه، منشا خیر و برکت‌های فراوانی است.

خواجه بیان کرد: خانواده‌ی توسعه یافته در نگاه اسلامی، امنیت درونی را همراه با آرامش در اتصال به منبع آرامش جست‌وجو می‏‌کند؛ باور داریم که توصیه‌ی رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های کلی خانوده مبنی بر ایجاد فرصت برای حضور مفید و موثر اعضای خانواده در کنار یکدیگر و استفاده‌ موثر از اوقات فراغت و حمایت از عزت و کرامت همسری و نقش مادری، فضیلتی اجتماعی است که در نهایت موجبات تقویت سرمایه‌ی اجتماعی، اقتصادی و معنوی را فراهم می‌آورد. 

وی گفت: خدمات ارزشمند انجمن علمی روانشناسی خانواده‌ی ایران و اندیشکده‌ی خانواده‌ی مرکز الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت که پرچمدار نهضت «خانواده محوری» در کشور است، موجب امتنان و قدردانی فراوان است؛ امید است در سایه‌ی تدابیر موثر در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و معنوی در جای جای ایران بزرگ و اجرایی‌شدن سیاست‌های کلی خانواده و اصل دهم قانون اساسی، شاهد ازدواج به‌هنگام جوانان، کاهش خشونت خانگی، بیکاری، طلاق و ناسازگاری همسران و ارتقای سبک زندگی، آرامش، طراوت و شادابی و پایداری زندگی مشترک زوجهای ایرانی باشیم. 

رییس انجمن علمی روانشناسی خانواده ایران نیز دراین برنامه با عنوان "خانواده در عصر ما" که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: دولت ها خانواده مدار باشند ، همانگونه که با افتخار شعار دولت الکترونیک می دهیم، از دولت ها خواستاریم خانواده مدار باشند چرا که سیستم های کلان بر خانواده تأثیر بالایی دارند.

ارضا خجسته مهر افزود: ین رویداد عظیم به نوعی پاسداشت اصل قانون اساسی مبنی بر زنده نگه داشتن اصل و اساس خانواده به عنوان یک نهاد فطری است.

وی افزود: دانشگاه شهید چمران اهواز یک دانشگاه خانواده مدار است و همواره حمایت های جدی از انجمن روانشناسی ایران داشته و محل استقرار انجمن روان شناسی خانواده ایران از ابتدا در این دانشگاه بوده است.

دبیر علمی کنگره ملی خانواده ایران هدف از برگزاری این کنگره را به اشتراک‌گذاری یافته های علمی دانست و گفت: در کشورهایی نظیر کانادا پیش از این که یافته های خود را در مجلات علمی و پژوهشی چاپ کنند، آنها را در سمینارها و کنگره ها مطرح می کنند.

وی بیان کرد: هدف همه ما از برگزاری این کنگره به اشتراک گذاری یافته‌های علمی نیست بلکه هدف اصلی ما تبیین جایگاه خانواده و اهمیت آن به یک پارادایم( الگو) است.

وی گفت: در این کنگره با این نوع نگاه، محورهای مختلفی را برای خانواده ترسیم کرده‌ایم که جنبه های جامعه شناختی، روان شناسی مشاوره و سیاستگذاری دارد.

خجسته مهر گفت: محورهای کنگره نشان می‌دهد که به صورت همه جانبه به خانواده توجه داشته ایم و امیدواریم که این نشست، بابی باشد برای ایجاد رشته روانشناسی خانواده که بسیار مورد نیاز است؛ ایجاد وزارت خانواده هدفی است که انجمن روانشناسی خانواده ایران مدت ها به دنبال آن است.

وی افزود: ۱۵۰ چکیده مقاله به این کنگره ارسال شده که از این تعداد ۶۰ مقاله پذیرش نهایی شدند؛ در این کنگره محورهای مختلفی از قبیل سخنرانی، پنل‌ها، کارگاه‌های آموزشی برگزار می شود.

دومین کنگره ملی خانواده ایران با عنوان خانواده در عصر ما به مدت ۲ روز ۲۰ و ۲۱ اسفندماه به صورت مجازی در ۴۲ محور در حال برگزاری است.

برچسب‌ها وبینار دانشگاه شهید چمران اهواز انجمن روان شناسی ایران خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وبینار دانشگاه شهید چمران اهواز انجمن روان شناسی ایران وبینار دانشگاه شهید چمران اهواز انجمن روان شناسی ایران خوزستان اهواز اخبار کنکور روانشناسی خانواده شناسی خانواده خانواده ایران ی خانواده ی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۹۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین نشست دبیرخانه کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این نشست با تأکید بر ضرورت تدوین کتاب یا نرم‌افزاری برای احصاء و تحلیل محتوای بیانات مقام معظم رهبری با کلیدواژه‌های شهید و شهادت اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های اصلی این کمیته استخراج اسامی شهدای علمی استان فارس و برنامه‌ریزی برای دیدار با خانواده این شهداست.

محمدرضا قائدی اضافه کرد: این وظیفه دانشگاهیان دانشگاه‌های مختلف استان فارس است که در برنامه دیدار با خانواده شهدای علمی مشارکت کنند و دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد در شهرستان‌های استان فارس از سوی واحد‌های خود متولی برگزاری این مراسم شود.

رئیس کمیته علمی آموزشی و پژوهشی کنگره بزرگداشت ۱۵ هزار شهید استان فارس تأکید کرد: در راستای گرامیداشت این شهدا تدوین دانشنامه دفاع مقدس از سوی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از جذب موفق طرح‌های برون‌دانشگاهی تا برپایی راهیان پیشرفت در حوزه فناوری
  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • برای استادی ادیب و فرزانه: پزشکی که عاشق نوزادان بود و ایران
  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه تیرماه 1403 در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار می‌شود
  • جزئیات سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در دانشگاه آزاد اصفهان
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • توسعه متوازن آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است