Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر انگلیس در تماس با رئیس جمهوری اسلامی ایران، خواستار آزادی زندانیان انگلیسی در ایران شد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دفتر نخست‌وزیری انگلیس روز چهارشنبه در پی تماس بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس با حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در بیانیه‌ای نوشت: نخست‌وزیر، مسأله نازنین زاغزی راتکلیف و دیگر دوتابعیتی‌های ایرانی - انگلیسی را مطرح کرد و خواستار آزادی فوری آن‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه بیانیه ادعا شده است: با اینکه از باز شدن پابندهای نظارتی نازنین زاغری راتکلیف استقبال می‌شود، حبس وی همچنان غیرقابل قبول تلقی شده و باید به وی اجازه داده شود که به خانواده‌اش در انگلیس ملحق شود.

در ادامه بیانیه آمده که بوریس جانسون ضمن تاکید بر اینکه انگلیس خواهان موفق بودن توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران است، از ایران خواسته که به تخطی‌های خود از مفاد برجام پایان دهد.

در بیانیه نوشته شده است: وی بر اهمیت استفاده از فرصتی که توسط تمایل آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای درصورت بازگشت ایران به پایبندی به تعهداتش ایجاد شده، تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بوریس جانسون ایران و انگلستان نازنین زاغری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۹۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نخست وزیر قطر با مشاور امنیت ملی امارات در دوحه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه عربی ۲۱، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر قطر روز گذشته با «طحنون بن زاید» مشاور امنیت ملی امارات و نایب امیر ابوظبی در شهر دوحه (پایتخت قطر) دیدار و گفت و گو کرد.

بنابر اعلام وزارت خارجه قطر، دو طرف در این دیدار در ارتباط با روابط دوجانبه و برخی موضوعات منطقه ای و بین المللی دارای اهتمام مشترک گفت و گو کرده اند.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) نیز در این باره گزارش داد که نخست وزیر قطر و مشاور امنیت ملی امارات در این دیدار در ارتباط با موضوعات مختلف تبادل نظر کرده اند.

این دیدار در شرایطی انجام شد که طی روزهای اخیر منطقه شاهد پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی بود که طی آن ایران در پاسخ به تجاوزات مکرر صهیونیست ها به ویژه علیه کنسولگری ایران در دمشق، اراضی اشغالی را آماج حملات موشکی و پهپادی خود قرار داد.

کد خبر 6085668 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی انگلیس در راه اوکراین
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین
  • حماس بارها در طول مذاکرات نرمش نشان داده است
  • عکسی جالب از تفاوت استقبال از حسن روحانی و ابراهیم رئیسی در فرودگاه پاکستان /تراز دیپلماسی!
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی
  • توصیف جالب ایران توسط نخست وزیر پیشین قطر
  • جنگ بیانیه‌ها در انگلیس: فارست کوتاه نمی‌آید
  • دیدار نخست وزیر قطر با مشاور امنیت ملی امارات در دوحه
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن