Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@14:46:32 GMT

طرز تهیه سرکه رز

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۱۱۷۰

در گزارش زیر طرز تهیه سرکه رز را به شما آموزش می‌دهیم. ناطقان:سرکه رز طعم بی نظیری به سالاد و سایر غذا‌ها می‌دهد. هم درست کردنش راحت بوده و هم بهترین هدیه به افراد خوش خوراک است.

مواد لازم::

گلبرگ رز ارگانیک و عاری از سموم ۱ پیمانه:: سرکه سفید ۴ پیمانه

طرز تهیه:

گلبرگ‌های رز را به آرامی با آب جاری بشویید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بگذارید خشک شوند. می‌توانید آن‌ها را روی کاغذ روغنی، حوله یا دستمال سفره قرار دهید.

گلبرگ‌ها را داخل شیشه قرار داده و با سرکه پر کنید.

در شیشه را محکم ببندید.

شیشه را به مدت یک ماه در آفتاب قرار دهید.

استفاده کنید. می‌توانید در سالاد‌ها و هر غذای دیگری که سرکه لازم دارد، از آن لذت ببرید.

نکات و هشدار‌ها - بعضی مصارف غیر آشپزی از سرکه رز:

- می‌توانید مقداری به آب لباسشویی اضافه کنید تا لباس‌ها معطر شوند. برای نرمی و معطر شدن حوله‌ها هم می‌توانید مقداری سرکه رز به هنگام شستشو اضافه کنید.


- یک دستمال را در سرکه رز خیس کرده و به پیشانی خود بمالید تا سردرد را برطرف کند.


- سرکه رز را داخل بطری اسپری ریخته و به توالت و حمام اسپری کنید تا خوشبو شوند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: طرز تهیه ، سرکه ، رز

منبع: ناطقان

کلیدواژه: طرز تهیه سرکه رز رز تهیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۱۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شش ترفند برای پخت یه جوجه کباب اعلاء

جوجه کباب از تکه‌های مرغ که معمولاً ران یا سینه مرغ هستند، تهیه می‌شود. این تکه‌ها را به دلخواه با زعفران، پیاز، سیر، آبلیمو، ماست و ادویه‌های مختلف مزه دار می‌کنند و سپس کباب می‌کنند. جوجه کباب را می‌توان به صورت کبابی روی منقل، در فر یا حتی در تابه تهیه کرد.

۶ ترفند برای پخت جوجه کباب آبدار

به گزارش دلگرم، برای اینکه جوجه کبابی شما طعم و مزه فوق‌العاده‌ای داشته باشد و در عین حال آبدار و لذیذ باشد، می‌توانید از ترفندهای زیر استفاده کنید:

1. مرغ باکیفیت انتخاب کنید: اولین قدم برای پخت جوجه کباب آبدار، انتخاب مرغ باکیفیت است. مرغی که تازه باشد و چربی متعادلی داشته باشد، طعمی بهتر و پختی یکنواخت‌تر خواهد داشت.

2. مرغ را به اندازه مناسب خرد کنید: تکه‌های مرغ نباید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشند. اگر تکه‌ها خیلی بزرگ باشند، ممکن است مغزشان نپزد و اگر خیلی کوچک باشند، ممکن است خشک شوند.

3. مرغ را مزه دار کنید: مزه دار کردن مرغ قبل از پخت، به طعم و عطر جوجه کباب شما می‌افزاید. می‌توانید از زعفران، پیاز، سیر، آبلیمو، ماست و ادویه‌های مختلف مانند نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا، پودر زنجبیل و ... برای مزه دار کردن مرغ استفاده کنید.

4. از مواد اسیدی استفاده کنید: مواد اسیدی مانند آبلیمو، ماست و سرکه می‌توانند به نرم شدن گوشت مرغ کمک کنند.

5. مرغ را قبل از پخت در یخچال بگذارید: اگر زمان دارید، مرغ را به مدت چند ساعت یا حتی یک شب در یخچال بگذارید. این کار باعث می‌شود که طعم مواد مرینیت به خورد مرغ برود و جوجه کباب شما طعم بهتری داشته باشد.

6. مرغ را با حرارت ملایم بپزید: برای پخت جوجه کباب، از حرارت ملایم استفاده کنید. حرارت زیاد باعث می‌شود که مرغ از بیرون بسوزد و از داخل نپزد.

نکات تکمیلی جهت پخت جوجه کباب:

می‌توانید برای طعم دهی بیشتر به جوجه کباب، از زعفران دم کرده، رنده پوست لیمو، پودر سیر و ... استفاده کنید.

اگر می‌خواهید جوجه کباب شما تردتر شود، می‌توانید قبل از پخت، تکه‌های مرغ را در آرد سوخاری یا پودر نان بغلتانید.

جوجه کباب را می‌توانید با نان، برنج، سبزیجات کبابی و ... سرو کنید.

با رعایت این ترفندها، می‌توانید جوجه کبابی آبدار و لذیذی تهیه کنید که مورد پسند همه باشد.

جوجه کباب به عنوان یک غذای اصیل ایرانی، در بسیاری از کشورهای جهان نیز شناخته شده و طرفداران زیادی دارد. این غذا در کشورهای مختلف با نام‌ها و روش‌های پخت متفاوتی به مردم ارائه می‌شود.

جالب است بدانید که در سال 1402، جوجه کباب ایرانی در رتبه اول "100 غذای برتر مرغی جهان" در سایت https://www.tasteatlas.com/ قرار گرفت.

این موضوع نشان دهنده‌ی کیفیت و طعم بی‌نظیر جوجه کباب ایرانی است که آن را به یکی از محبوب‌ترین غذاهای جهان تبدیل کرده است

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خطرات ناگفته درباره دستمال توالت
  • ببینید | تاثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب
  • هدایای تبلیغاتی برای بانوان
  • چگونه نظر دیگران را عوض کنیم؟
  • تأثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن + فیلم
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید
  • کاهش قند خون با مصرف یک سبزی معطر
  • شش ترفند برای پخت یه جوجه کباب اعلاء
  • مرزنجوش؛ خواص، مضرات و طریقه مصرف این گیاه معطر