Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خارجی به جد در دستور کار شورای هماهنگی مدیران استان است گفت: در حال حاضر ۹۰ فرصت سرمایه‌گذاری برای استان شناسایی شده است.

 سیدناصر محمودی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در ملایر افزود: در ملایر ایجاد منطقه نمونه گردشگری و صنایع تبدیلی کشمش و مبل و منبت برای جذب سرمایه گذار مشخص شده و برای واحدهای فرآوری کشمش با هفت هزار تن ظرفیت، ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مورد نیاز است که باید از طریق بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری خارجی تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ۲ سرمایه‌گذار خارجی برای شرکت کیان کُرد و شرکت هواسازه جذب شده و یک سرمایه‌گذار ترکیه‌ای نیز در همدان با ۷۲ میلیون دلار در حوزه ساختمان جذب شده است.

محمودی با بیان اینکه بیشتر تمرکز ما بر پایش کسب و کار است و استان همدان با تشکیل کمیته پایش کسب و کار در سال ۹۵ رتبه نخست کشور را دارد خاطر نشان کرد: ۵۰ مورد محل کسب و کار در این استان شناسایی شد که ۲۶ مورد در دست بررسی است.

وی به فعالیت خوب مجموعه اداره امور مالیاتی و وصول درآمدی این استان از محل مالیات اشاره کرد و گفت: تاکنون مجموع درآمدهای مالیاتی این استان بالغ بر هزار و ۵۰ میلیارد تومان بوده است که بیشتر از ۸۲ درصد سهم مالیاتی این استان تحقق یافته است.

محمودی خواستار رفع مشکل خسارت بیمه از محل صندوق شد و بیان کرد: در ردیف بودجه وضعیت انبار تملیکی ما خوب نیست و نیاز به مساعدت بیشتر داریم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های خوبی که دولت و مجلس ایجاد کرد، استفاده از اسناد خزانه و اوراق تسویه بود که تاکنون ۹۰ میلیون تومان بدهی دستگاه‌های اجرایی تهاتر شده است.

وی گفت: در حوزه مولدسازی دارایی‌ها نیز ۹۹.۵ درصد از اموال مازاد و اموال منقول و غیرمنقول استان شناسایی و ثبت شد و همدان رتبه نخست کشور را در این زمینه کسب کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه بیشترین مشکل ما در استان نبود صنایع بسته‌بندی در حوزه محصولات کشاورزی و مشاور صادرات و بازاریابی است گفت: ملایر از ۲ ظرفیت بین‌المللی مبل و منبت و کشمش برخوردار است که بازار کالا می‌تواند این فرصت را در اختیار آنها قرار دهد.شرکت‌های

بافتینه و بافتسان برای ادامه کار نیازمند حمایت ویژه است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ظرفیت بالای شرکت‌های بافتینه و بافتسان در تولید پارچه‌های ماسک و البسه بیمارستانی با تولید ۹۵ درصد کشور، بر رفع مشکل این ۲ واحد بزرگ تولیدی و بخشودگی جرائم آن تاکید کرد.

حجت الاسلام احد آزادیخواه افزود: مدیر شرکت‌های بافتینه و بافتسان از مدیران باتجربه، فعال و پا به کار کشور است و در حال ۴۰۰ کارگر در این واحدها مشغول به کار هستند که موانع این واحد تولیدی و صنعتی باید رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های بافتینه و بافتسان در شرایط شیوع کرونا به کشور کمک زیادی کرد بیان کرد: سرمایه‌گذاری‌های چند صد میلیاردی در این ۲ واحد بزرگ انجام شده است که برای ادامه کار نیازمند حمایت ویژه است.

رییس مجمع نمایندگان استان همدان مستقل شدن گمرک ملایر را ضروری خواند و افزود: با توجه به صادرات بالای این شهرستان به ویژه در حوزه کشمش و همچنین کسب ۲ برند جهانی مبل و منبت و انگور، تبدیل نمایندگی گمرک به اداره حائز اهمیت بود که در این نشست مصوب شد.

حجت الاسلام آزادیخواه احداث ۲ باب مدرسه در روستاهای ملایر در تعهد بانک‌های استان، فرآیند توزیع سریع ۳۰۰ تن کود شیمیایی کشف شده در این شهرستان بین کشاورزان، صدور مجوز برای شعبه شهدای بانک ملی ملایر و رفع تعهد ارزی برای صادرکنندگان کشمش را از دیگر درخواست‌ها و مطالبات عنوان کرد.

وی تاکید کرد: صورت جلسه این نشست تنظیم و مصوبات مورد پیگیری قرار گیرد تا در سفر بعدی مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت اقتصاد و امور دارایی به ملایر و در صورت امکان با حضور وزیر اقتصاد در ماه‌های ابتدایی سال آینده، شاهد تحقق این مطالبات باشیم.

هزینه حمل بار؛ مانع روند صادرات

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ملایر نیز اعمال هزینه بیمه حمل دریایی و هزینه حمل داخلی را از مهمترین مشکلات صادرکنندگان برشمرد و افزود: این در حالیست که هزینه حمل بار از استان همدان به بندرعباس و از بندر به یکی از نزدیکترین کشورهای حاشیه خلیج فارس، به مراتب بیشتر از هزینه حمل کالا از آلمان به ایران است.

حمید بهرامی این امر را موجب افزایش چشمگیر نرخ تمام شده در مقصد و کاهش قدرت رقابتی صادرکنندگان ایرانی دانست و اظهار داشت: انحصار محصولات معدنی خام مشکل دیگری است که انحصار این کالا در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته، در حالیکه صادرات تمامی کالاهای مجاز از اختیارات بازرگانان دارای مجوز صادرات است.

وی همچنین مهمترین چالش درون استانی اعضای اتاق بازرگانی را توقف روند صدور کارت‌های بازرگانی عنوان کرد و افزود: این در حالیست که محموله صادراتی آنها آماده بارگیری و در انتظار صدور کارت بازرگانی از سوی اتاق بازرگانی استان است./ایرنا



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: امور اقتصادی و دارایی بافتینه و بافتسان سرمایه گذاری استان همدان هزینه حمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۱۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد

عبدالله ایزدپناه عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگا قدس  در رابطه با لایحه« اصلاح مالیات‌های مستقیم» بیان داشت: به نظر من در چند سال گذشته اشتباهاتی در بحث مالیات ها صورت گرفت که عملا فشارها را بر روی مردم مضاعف کرد؛ لذا می طلبد دولت و مجلس در این زمینه تجدید نظر کنند. البته بحث مالیات در همه دنیا قانون است و در کشور ما هم باید جدی باشد. ولی نباید به این سبک باشد که مالیات را برای اقشار آسیب پذیر افزایش بدهیم.

وی با بیان اینکه لازم است که دولت و مجلس در جهت تصویب کاهش مالیات بر تولید و اخذ مالیات از فراریان مالیاتی به سمت تحقق نظام مالیاتی حمایت‌کننده از تولید حرکت کنیم؛ گفت: باید به سمت حمایت از تولید به کمک اصلاح نظام مالیاتی برویم. باید علاوه بر کاهش مالیات تولید و اعطای مشوق های جدید به تولید در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم باید پایه های مالیاتی جدید نیز جهت اخذ مالیات از فراریان مالیاتی نیز بگیریم. راهکارهای مناسبی برای شناسایی پایه های مالیاتی و یا جلوگیری از فرار مالیاتی مطرح کردیم که همه این موارد در جهت تحقق شعار سال و همچنین باعث رقابت‌پذیری در تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد

این نماینده مجلس افزود: اگر دولت و مجلس با هم حرکت کنند و در کنار تصویب لایحه حمایتی فوق، پایه های مالیاتی جدید که هنوز شناسایی نشده‌اند را، شناسایی کنند؛ فشار را از عموم مردم برمی‌دارد

ایزدپناه نماینده مردم ایذ و باغملک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به جای اینکه مالیات کارمندان را افزایش بدهیم یا مالیات مغازه داران سبُک را زیاد کنیم، باید از فرار مالیاتی جلوگیری کنیم و پایه های مالیاتی مغفول مانده را شناسایی کنیم آن وقت می توانیم ادعا کنیم که در اخذ مالیات راه ما درست بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من انجام مشوق های مالیاتی باعث می‌شود سرمایه گذاران با رقبت بیشتری مالیات را پرداخت کنند و به دنبال حذف و فرار نخواهند بود.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • فرصت ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان به اتمام رسید
  • پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات گاز ایران به عراق
  • شناسایی ۱۸ ظرفیت جدید سرمایه گذاری در بخش آب استان
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم
  • کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد
  • تجلیل از دست‌اندرکاران رویداد کشوری جامعه پرداز در همدان
  • معرفی کسب‌وکارها در رویداد «معرکه» نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • «معرکه» محلی برای معرفی کسب و کار‌ها در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • بازدید ۱۵۷ هزار نفری مسافران از موزه‌های همدان