Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ غلامعلی شرق، رئیس پلیس راهور البرز گفت: با تصمیم مسئولان پلیس راهور ناجا و در راستای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات شماره گذاری به متقاضیان و جلوگیری از ایجاد ازدحام و تراکم کاری در روز های پایانی سال، ساعت کاری مرکر تعویض پلاک استان افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهور البرز بابیان این که ساعت پذیرش مراکزشماره گذاری و تعویض پلاک قزلحصار از 18 اسفند تا پایان سال، 3 ساعت افزایش خواهد یافت، افزود: ساعت فعالیت این مراکز در کلیه روز های هفته حتی پنج شنبه ها از ساعت 7 الی 17 خواهد بود.

سرهنگ شرق درخصوص تجمع صاحبان خودرو درمرکز تعویض پلاک، گفت: بعد از شیوع بیماری کرونا، نیروی انتظامی برای پیشگیری از انتقال این بیماری اقدام به تشکیل یک سامانه جامع آنلاین برای نوبت‌دهی به شهروندان در مراکز تعویض پلاک کرد و اکنون تمامی برنامه‌های زمان‌بندی برای تعویض پلاک فقط از طریق این سامانه انجام می شود.

اوافزود: مردم برای  رعایت حقوق شهروندی و پیشگیری از ویروس کرونا، فقط در ساعت اعلام شد ازطرف سامانه به مراکز تعویض پلاک مراجعه و از هرگونه تجمع غیرضروری خودداری کنند.

انتهای پیام/ر .ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعویض پلاک شماره گذاری تعویض پلاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۱۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ضابطه‌مند کردن داشتن معاینه فنی تهران برای تردد در پایتخت 

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد مهدی میرزایی قمی سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران درخصوص سهم سالانه خودرو‌های پلاک شهرستان در انتشار آلودگی هوای شهر تهران گفت: براساس مطالعات سیاهه انتشار شهرداری تهران، میزان تولید و انتشارآلایندگی سالانه خودرو‌های پلاک شهرستانی در شهر تهران در بخش آلاینده‌های گازی ۷۵ هزار تن و در بخش ذرات معلق ۴۱۵ تن برآورد می‌شود که این میزان نشان می‌دهد این خودرو‌ها سهمی معادل ۱۱ درصد از کل انتشار آلاینده‌های گازی و ۴ درصد در ذرات معلق شهر تهران را دارند.

میرزایی قمی با اشاره بدین موضوع که تعدد خودرو‌های پلاک شهرستانی براساس اطلاعات دوربین‌های تردد شمار سطح شهر تهران در یک بازه زمانی یک ماهه برآورد گردیده افزود: سهم خودرو‌های پلاک شهرستان (غیر تهران) در تردد‌های کل خودرو‌های عبوری شمارش شده در بازه یک ماه در شهر تهران حدود ۲۸.۷ درصد برآورد می‌شود.  

وی با اشاره به تاکید ریاست شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر نیاز اعمال ضوابط خاص برای وضعیت آلایندگی خودرو‌ها در شهر تهران و همکاری شهرداری تهران و وزارت کشور جهت ارائه طریق برای الزام اخذ معاینه فنی خودرو‌های پایتخت در مراکز معاینه فنی شهر تهران گفت: آزمون‌ها و کنترل‌های انجام شده در مراکز معاینه فنی شهر تهران منطبق بر آیین نامه، دستورالعمل و استاندارد‌های ابلاغی دولت انجام می‌گردد و به صورت مستمر صحت عملکرد مراکز معاینه فنی و انطباق سنجی رویه‌های آن مراکز با دستورالعمل‌ها توسط کارگروه استانی وزارت کشور، ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران و سایر دستگاه‌های نظارتی دارای تکلیف در این ارتباط پایش و کنترل می‌شود. مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای بدنه کارشناسی و قوی بوده که با استفاده از تجهیزات بروزآوری شده خدمات کیفی و قابل اعتمادی را به مشتریان ارائه می‌نماید. در مراکز شهر تهران نظارت عالیه به صورت کامل و دقیق با استفاده از تجهیزات، نیرو‌های انسانی مجرب و دوربین‌های مستقر در مراکز انجام می‌شود و این ستاد با توجه به تکالیف قانونی تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بروز هرگونه تخلف احتمالی و ارتقا سطح کیفی سلامت و صحت خدمات به شهروندان می‌نماید. بنا بر اظهار شهروندان و گا‌ها اخبار منتشر شده در شبکه‌های مجازی متاسفانه شاهد آن هستیم برخی از مراکز در اطراف تهران دارای دقت لازم در انجام معاینه فنی نیستند و به راحتی برای خودرو‌های دارای نقص فنی و ایمنی معاینه فنی صادر می‌نمایند. بدون تردید با وضعیت موجود تدبیر راهکاری توسط مدیران شهری برای الزام استفاده از خدمات معاینه فنی شهر تهران برای خودرو‌هایی که در پایتخت تردد می‌نمایند می‌تواند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد.

سرپرست ستاد معاینه فنی در توضیح این مسئله که آیا خودرو‌های پلاک شهرستانی فاقد معاینه فنی نیز اعمال قانون می‌گردند بیان کرد: کلیه پلاک‌ها (شخصی-دولتی -عمومی) وسایل نقلیه تهران و شهرستان توسط دوربین‌های سطح شهر تهران ثبت و به سامانه یکپارچه ملی معاینه فنی کشور به منظور بررسی وضعیت معاینه فنی خودرو ارسال می‌شود. در نهایت پس از طی فرایند مربوطه خودرو‌های فاقد معاینه فنی مشمول توسط پلیس اعمال قانون می‌گردند. تاکید می‌گردد کلیه فرایند‌های مربوط به پایش معاینه فنی خودرو‌ها به صورت هوشمند در بستر IT انجام شده و اطلاعات مربوط به معاینه فنی و یا مشخصات VIN متعلق بر هر پلاک از سرور‌های ملی مرکزی پلیس و وزارت کشوراستعلام گرفته می‌شود.

میرزایی قمی در خصوص اجرای طرح‌های تشویقی برای خودرو‌های پلاک شهرستان جهت دریافت معاینه فنی از مراکز شهر تهران  افزود: امسال براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران برای خودرو‌های دارای معاینه فنی برتر تهران  تخفیف ۲۰ درصدی عوارض تردد در محدوده‌های ترافیکی شهر تهران لحاظ گردیده است. همچنین براساس همین مصوبه برای نخستین بار دارندگان معاینه فنی از مراکز شهر تهران نیز مشمول ۱۰ درصد تخفیف می‌گردند که اجرای آن مستلزم ایجاد دسترسی لازم از طریق سامانه سیمفا وزارت کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • ضابطه مندی معاینه فنی تهران برای خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران
  • گواهی‌های صادره در مراکز اطراف تهران دقیق نیست
  • لزوم ضابطه‌مند کردن داشتن معاینه فنی تهران برای تردد در پایتخت 
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان از آلودگی هوای تهران
  • ارائه کد پستی در سامانه جی نف
  • جزییات جدید صدور گواهینامه رانندگی در سال ۱۴۰۳
  • ارتقاء بستر ارتباط پزشک با بیمار حیاتی است/ پلتفرم مناسب نوبت دهی اینترنتی باید ایجاد شود