Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:51:41 GMT

دو پایگاه انتقال خون گیلان برای خونگیری فعال است

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۲۲۱۷

دو پایگاه انتقال خون گیلان برای خونگیری فعال است

دکتر بابک پاکدل روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این پایگاه ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ ظهر امروز برای خونگیری از مردم نوعدوست استان فعال است.

وی با اشاره به راه اندازی پویش از یلدا تا نوروز یادآور شد : در اجرای این پویش طی روزهای گذشته سپیدپوشان اورژانس، جامعه سلامت استان از بیمارستان های پورسینا و امیرالمومنین (ع)، ولایت و مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان  و کارکنان نیروی دریایی مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم رشت به این پویش پیوستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون گیلان خاطر نشان کرد: به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری نیز جمعی از کارکنان و مدیران منابع طبیعی در قالب پویش حیات سبز خون اهدا کردند.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به خون همیشگی است، خاطر نشان کرد: از مرم می خواهیم که اهدا خون را به مناسبت های خاص اختصاص ندهند و همواره یاریگر انتقال خون گیلان برای تامین خون های مورد نیاز بیماران باشند.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می گیرند.  

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و  آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

برچسب‌ها رشت سازمان انتقال خون ایران گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت سازمان انتقال خون ایران گیلان رشت سازمان انتقال خون ایران گیلان اخبار کنکور انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۲۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی پویش امروزِ من، بدون کیسه پلاستیکی

پویش امروزِ من، بدون کیسه پلاستیکی با ابتکار سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری وزارت صمت، شهرداری تهران و اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور راه‌اندازی شد.

????این پویش در راستای عملی شدن ماده ۳ آیین نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی راه اندازی شده است و تا ۲۱ تیرماه، روز جهانی بدون پلاستیک ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • راه اندازی پویش امروزِ من، بدون کیسه پلاستیکی
  • راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی
  • پویش «معلم خوب من» در شبکه آموزش
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • اجرای طرح پویش زمین پاک در دامغان
  • برگزاری پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق»
  • ببینید | پویش کابوست منم برای نوجوانان کلید خورد
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون
  • افزایش سن اهدای خون در خراسان شمالی
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟