Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عبدالعزیز کامل اف» وزیر امور خارجه ازبکستان که به «اسلام آباد» سفر کرده است با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه ازبکستان در این دیدار پیام «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور این کشور را به نخست وزیر پاکستان ابلاغ کرد.

در این دیدار ابعاد کلیدی دستور کار دوجانبه، ابعاد اولویت دار توسعه بیش از پیش روابط ازبکستان و پاکستان در زمینه های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری، حمل و نقلی- مخابراتی، فرهنگی بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفین برای مسایل منطقه ای، پیش از هر چیز برای تامین صلح و ثبات در سرزمین افغانستان توجه خاص مبذول داشتند.

طرفین همچنین در مورد همکاری های متقابل در اجرایی طرح های زیربنایی مبنی بر ارایه کمک برای بازسازی اقتصاد افغانستان که مهم ترین آنها خط ریلی «مزار شریف- کابل- پیشاور» می باشد، تبادل نظر کردند، این امر امکان دسترسی به بنادر «کراچی» و «گوادر» پاکستان برای افزایش حجم مبادلات بازرگانی هم بین ازبکستان و پاکستان و هم آسیای مرکزی و جنوبی را فراهم می کند.

در این دیدار همچنین دیگر مسایل مورد علاقه طرفین نیز بررسی شد.

کامل اف همچنین با «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.  

طرفین در این دیدار در مورد افزایش مبادلات بازرگانی، اجرای طرح های مشترک سرمایه گذاری و زیربنایی به توافق رسیدند. 

روسای دفاتر سیاسی بر اهمیت تشریک مساعی جامعه بین المللی برای ارایه کمک به آغاز گفت‌وگوهای بین الافغانی و برقراری صلح پایدار در افغانستان تاکید کردند.

وزرای امور خارجه دو کشور برای روابط فرهنگی و همچنین همکاری های متقابل در زمینه گردشگری توجه خاص مبذول داشتند.

کامل اف و قریشی همچنین مسایل همکاری های چندجانبه در چارچوب سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی، سازمان همکاری شانگهای، سازمان همکاری اقتصادی و دیگر سازمان های بین المللی و منطقه ای را نیز مورد بررسی قرار دادند.

همچنین در این دیدار چشم انداز گسترش همکاری های نظامی- فنی بین ازبکستان و پاکستان نیز بررسی شد.

وزیر امور خارجه پاکستان دعوت به نشست بین المللی «آسیای مرکزی و جنوبی: به هم پیوستگی منطقه‌ای، تهدیدات و امکانات» که در سال جاری میلادی در شهر «تاشکند» برگزار می‌شود، را پذیرفت.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ازبکستان، پاکستان استقلال این کشور ‌را در تاریخ 22 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 10 می سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: عمران خان شاه محمود قریشی ازبکستان و پاکستان وزیر امور خارجه کامل اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۳۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ دیدار امیر عبداللهیان و وزیر امور خارجه ترکمنستان

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده بعداز ظهر امروز پنج شنبه در آخرین برنامه کاری سفر دو روزه به این کشور همسایه با رشید مرادف همتای ترکمن خود دیدار کرد.

دیگر خبرها

  • ژاپن کمک‌های مالی به آنروا را از سر می‌گیرد
  • دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان
  • سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان
  • عکس/ دیدار امیر عبداللهیان و وزیر امور خارجه ترکمنستان
  • دیدار وزیر خارجه با رئیس جمهور ترکمنستان
  • مجارستان: ارتباط با روسیه را حفظ می‌کنیم
  • دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابل
  • تصاویر| دیدار اسماعیل هنیه با وزیر امور خارجه
  • استقبال امیر عبدالهیان از اسماعیل هنیه + فیلم | آغاز مذاکرات وزیر امور خارجه با رئیس دفتر سیاسی حماس
  • آغاز رایزنی امیرعبداللهیان و هنیه