Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رستم قاسمی وزیر پیشین نفت در دولت محمود احمدی نژاد به سخنان اخیر اسحاق جهانگیری درباره فروش نفت واکنش نشان داد. او گفت " دولت به میزان کمتر از 10 کشتی نفت فروخته است. واقعا فروش نفت به اندازه 10 کشتی افتخار دارد؟" 

اسحاق جهانگیری، در سفر به یزد در جلسه ستاد اقتصامقاومتی این استان با بیان اینکه با قاطعیت می‌گویم هیچ کشوری از دوستان شفیق و نزدیک ایران و دیگران به طور رسمی از ما نفت خریداری نکرده‌اند، گفت: «در نشستی در حضور رهبر معظم انقلاب یکی از آقایان مدعی شده بود فردی را می‌شناسد که می‌تواند روزانه ۲ میلیون بشکه نفت بفروشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهوری در آن نشست گفتند این فرد را به ما معرفی کنید، ما حاضریم او را به سمت وزیر نفت بگذاریم، اما همه فقط مدعی بودند و نتوانستند حتی یک بشکه نفت بفروشند.»

او افزود: «ما با یافتن راهکارهایی توانستیم نفت را با ده‌ها خطر و ریسک به فروش رسانده و پول آن را به کشور بازگردانیم، با قاطعیت می‌گویم که تا آنجا که من مطلع هستم یک دلار از پول نفت در این میان تلف نشد و نه‌تنها فردی مثل بابک زنجانی که افرادی بسیار کوچک‌تر از او نیز به‌وجود نیامدند.»

رستم قاسمی وزیر نفت دولت احمدی نژاد در واکنشبه سخنان جهانگیری گفت: «بنده به این آقایان توصیه می‌کنم که قبل از بررسی آمارها در این حوزه اظهار نظر نکنند. کافی است آنها به برخی از این وزارتخانه‌ها، مخصوصا وزارت نفت مراجعه کنند تا ببینند فروش نفت در تحریم توسط همین مدعیان دور زدن تحریم در حال انجام است.»

قاسمی با بیان اینکه "حرف زدن و ادعا کردن که کار ساده‌ای است"، افزود: «سوال بنده این است که چرا دولت دوباره برای فروش نفت سراغ افرادی رفت که روزی به آنها برچسب کاسبان تحریم می‌زد؟» 

وزیر سابق نفت گفت: "آقای جهانگیری گفتند که ما نفت فروختیم بدون اینکه از دل آن یک بابک زنجانی ایجاد شود. عملکرد ۹ ماهه منابع بودجه ۹۹ نشان می‌دهد از بودجه ۵۷۰ هزار میلیارد تومانی امسال، تاکنون فقط ٩ هزار میلیارد تومان آن از درآمد نفت بوده است و خود آقای جهانگیری هم به این رقم اشاره کرده‌اند." 

او افزود: «حال سوال اساسی این است که آیا درآمد 9 هزار میلیارد تومانی در مقیاس فروش نفت عدد بزرگی است یا نه؟ شما فکر می‌کنید 9 هزار میلیارد تومان معادل چند تا کشتی نفت است؟ اگر آمار دولتی‌ها درباره این 9 هزار میلیارد تومان در آمد حاصل از فروش نفت درست باشد، یعنی دولت به میزان کمتر از 10 کشتی نفت فروخته است. واقعا فروش نفت به اندازه 10 کشتی افتخار دارد؟» 

روز گذشته نیز علی ربیعی سخنگوی دولت نیز در این باره گفته بود: «وزارت نفت اعلام کرد هرکس مدعی است می‌تواند نفت بفروشد بیاید و قرارداد ببندد و هر میزان نفت که می‌خواهد ببرد. پس از این اعلام آمادگی وزارت نفت، مدعیان یکی پس از دیگری جا زدند».

همچنین در پی انتقادات از جهانگیری علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور در پاسخ به انتقادات و در دفاع از جهانگیری در توئیتی نوشت: «جهانگیری به عنوان مسئول ستاد مقابله با تحریم، پرده‌ای از جنگ اقتصادی را روایت کرده و البته برای همین اندک هم مورد هجوم رسانه‌ای قرار گرفته اما آنچه قطعا رخ خواهد داد، نمایان شدن حقیقت جنگ اقتصادی است، حقیقتی که شهروندان پس از دوران تحریم و پس از سال‌های تحریف، بالاخره خواهند شنید.»

منبع: فرارو

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۴۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدی نژاد به هر دو منزل بقایی سر می‌زند و هدیه می‌برد

عباس امیری فر معتقد است که محمود احمدی نژاد در مقابل حمید بقایی نقطه ضعف دارد و به طرز عجیبی از او می‌ترسد.

به گزارش خبرآنلاین، در بخشی از فیلمی که از عباس امیری‌فر، فعال سیاسی اصولگرا در مصاحبه با دیدار نیوز منتشر شده، وی از دوستی محمود احمدی نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم با اسفندیار رحیم مشایی و حمیدرضا بقایی سخن به میان آورده و گفته است: این سه نفر از اول باهم بودند و در مهمترین جلسات مجامع با هم ناهار می‌خوردند و تصمیمات مهم را در وقت ناهار می‌گرفتند.

وی ادامه داد: آن‌ها علیه هم حرف نمی‌زدند. همه می‌گفتند مشایی همه را سحر و جادو کرده، ولی من یک روز به مشایی گفتم که بقایی شما را سحر کرده است و شما روی احمدی نژاد تاثیر می‌گذارید. گفت نه اینگونه نیست. گفتم چرا اینگونه است و شما فقط به دهان آقای بقایی نگاه می‌کنید.

امیری فر با انتقاد از بقایی گفت: او نه علم و سواد دارد، نه قیافه و اخلاق. او حتی نمی‌تواند دو کلمه سخنرانی کند و درگیری‌هایی در حد بالا با همکارانش داشت که قابل گفتن نیست.

وی افزود: روزی من مدارکی علیه بقایی جمع کرده و از احمدی نژاد درخواست جلسه خصوصی کردم زنگ تا مدارک را ارائه دهم و تاکید کردم که خود بقایی در جلسه حضور نداشته باشد و ایشان خاطرنشان کرد که حضور نخواهد داشت. وقتی جلسه تشکیل شد و مدارک را یک به یک ارائه دادم احمدی نژاد در کمال ناباوری تایید کرد. من گمان کردم که حتما او را کنار می‌گذارد. اما تنها یک ربع از جلسه گذشته بود که بقایی وارد اتاق شد و علیرغم اعتراض من نشست و با همدیگر درگیری لفظی هم پیدا کردیم. من مشاهده که آقای احمدی نژاد در مقابل او مثل یک آدم ترسو بود.

فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: احمدی نژاد صددرصد درمقابل بقایی نقطه ضعف دارد. رحیم مشایی بقایی را به احمدی نژاد معرفی کرد. بقایی در دوران استانداری احمدی نژاد راننده وی بود و سپس مسئول دفترش شد و به تدریج همه کاره شد.

امیری فر در بخش دیگری از مصاحبه خود اذعان دارد که بقایی احمدی نژاد را نابود کرد و عامل اصلی نابودی او است.

وی معتقد است: هنوز هم احمدی نژاد به هر دوخانه بقایی سر می‌زند و هدایا می‌برد، (بقایی دو همسر و دو خانه دارد). همچنین هر دو هفته یک بار به منزل رحیم مشایی به رامسر سر می‌زند.

او گفت: احمدی نژاد بسیاری از دولتی‌ها را فدای مشایی و بقایی کرد. بعضی‌ها اعلام برائت کردند و برخی نیز سکوت کردند. مثلا محمدرضا فرزین نماینده شخص مشایی و بقایی رئیس بانک مرکزی شده است و ببینید دلار را به کجا رسانده است.

دیگر خبرها

  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • (تصاویر) احمدی‌نژاد در مراسم گرامیداشت حمید بهبهانی
  • احمدی نژاد به هر دو منزل بقایی سر می‌زند و هدیه می‌برد
  • مقایسه کارنامه اقتصادی دولت رییسی با دولت‌های اول روحانی و احمدی‌نژاد
  • (ویدئو) افشاگری جدید علیه محمود احمدی‌نژاد در صدا و سیما
  • (ویدیو) راه اندازی عجیب یک شبکه خصوصی با مجوز احمدی نژاد!
  • راه اندازی عجیب یک شبکه خصوصی با مجوز احمدی نژاد توسط یک بازیگر!
  • تکرار تجربه ناکام احمدی‌نژاد