Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - در این بحبوحه بحث کرونا که مردم اکثرا درگیر آن هستند، وقوع زلزله‌ای در منطقه سی‌سخت، سختی را بر مردم دوچندان کرده است اما مردمی که با همدلی به سراغ این منطقه شتافتند کم نیستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شهرکرد ، همدلی و همیاری در شرایط سخت، جهاد در راه خدا برای کمک به هموطنان خود را نشان می‌دهد، هنوز هم هستند کسانی که دغدغه‌ آن‌ها کمک به مردم و رفع نیاز آن‌ها است، دغدغه‌ای که باعث شده در شرایط کرونا، زلزله و هر تنگنای دیگری به یاری افراد نیازمند برای رفع نیاز آنان خود را در هر زمان و هر مکان برای کمک به مردم برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امروز اگر کمکی در حق کسی شود بازتاب آن رو به سوی خود انسان خواهد بود، بازتابی که حد و مرزی در برابر این جهاد ندارد. جهادی که از جنس همدلی با مردم است. همدلی، کمک و محبت در حق دیگران در هر شرایطی غیر ممکن نیست و نشان دهنده این است که همدلی همچنان مانند خون در رگ‌های یک نیروی جهادی برای کمک ‌رسانی جریان دارد،  محبت و کمک به دیگران هیچگاه تمام شدنی نیست.

محمدرضا آقایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در  شهرکرد  اظهار داشت: موکب حضرت قمر بنی هاشم(ع) استان چهارمحال و بختیاری از 2 طلبه‌ و روحانی سراسر استان تشکیل شده است. با وقوع زلزله سی سخت، موکب استان چهارمحال و بختیاری با هماهنگی مسئولین و برنامه‌ریزی، در هفته دوم این حادثه در سی سخت مستقر شد. 

مسئول موکب حضرت قمر بنی هاشم(ع) استان بیان داشت: با شروع زلزله در سی سخت بعد از گذشت سه  الی چهار روز نیروهای ما با گروه‌های استان‌های دیگر در نشستی به این نتیجه رسیدند که در هفته اول گروه‌های جهادی زیادی وارد میدان می‌شوند که عدم سازماندهی گروه‌های جهادی می‌توانست یک بحران جدید به وجود آورد.

آقایی در ادامه اشاره کرد: طبق جلسات مبنی بر این شد که تقسیم کار صورت گیرد، موکب‌هایی که ابتدا اعلام آمادگی کردند، نیروهای در رأس را سازماندهی می‌کردند تا در هفته اول ورود داشته باشند ولی موکب استان ما در هفته اول حضوری نداشت و در تکاپوی جمع آوری کمک‌های مردمی بود. پس از گذشت یک هفته موکب حضرت قمر بنی هاشم(ع) در ابتدا چند روز را جهت پیدا کردن مکان برای برپایی موکب و نیاز سنجی در شهر اختصاص داد.

وی ادانه داد: با توجه به نیاز سنجی که صورت گرفت جامعه هدف خود را برمبنای بانوان، کودکان و ساکنین غیر بومی قرار دادیم که بیشتر هدف و توان اصلی ما در رابطه با کودکان و ساکنین غیر بومی بوده است که در هفته دوم موکب استان  در سی‌سخت جهت کمک‌رسانی مستقر شد.

مسئول موکب حضرت قمر بنی هاشم(ع) استان با اشاره به خدمات صورت گرفته، افزود: هدایای متفاوت برای کودکان و نوجوانان در رده‌های سنی مختلف، شامل بازی‌های فکری، خمیر بازی، توپ و لوازم التحریر صورت گرفت.

وی بیان داشت: هزینه‌‌های صرف شده در این امور بیشتر از طریق کمک‌های مردمی، خیرین‌، ارگان‌ها و نهادهایی مانند دانشگاه و بخشی از پول خود موکب بوده که حدود 5 الی 6 میلیون برای این اقدامات صرف شد. 

مسئول موکب حضرت قمربنی هاشم(ع) استان تاکید کرد: در کل تمامی هزینه‌های صرف شده در این امور عمدتا از طریق کمک‌های مردمی جمع آوری می‌شود و این موکب وابسته به ارگان و نهاد خاصی نیست. نهاد‌هایی بودند که برخی مواقع کمک کردند ولی وابستگی وجود ندارد و فقط از طریق کمک‌های مردمی این موکب تا کنون پا برجا است. 

آقایی در رابطه با توزیع بسته‌های معیشتی بیان داشت: در موکب قمر بنی هاشم(ع) بنابر این بود که بیشتر طبخ غذا صورت گیرد ولی به دلیل شرایط بهداشتی، تجمع و مسئله مهم کرونا طبخ غذا به 5 بسته معیشتی خشکبار تبدیل شد. بسته‌های معیشتی شامل قند، چای، مواد شوینده و کنسرو بود که بین افراد نیازمند که از قبل در سی سخت شناسایی شده بودند تقسیم شد.

آقایی عنوان داشت: از استان‌های دیگر مانند زنجان نیز کمک‌هایی دریافت کرده ولی هدف اصلی ما خانوار نیازمندی بودند که 1 الی 15 درصد از مردم سی سخت را تشکیل می‌دادند. حدود 24 خانوار نیازمند تحت پوشش شناسایی شدند که خیرین با تایید این افراد توسط موکب به هرخانواده حدود 2 هزار تومان پول نقد دادند.

 آقایی از دیگر اقدامات این موکب به وسایل گرمایشی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر و با توجه به مدت زمان کوتاه برپایی این موکب 5 پتو، یک بخاری، دو هیتر و آلادین توسط کمک‌های مردمی به دست ما رسیده است و در چند روز آینده نیز تعداد دیگری از وسایل گرمایشی به دست ما از طریق مردم خواهد رسید.

 وی با اشاره به سرکشی به چادرها توسط طلاب، تصریح کرد: رفع نیاز نقدی و غیر نقدی در حدتوان، رسیدگی به افراد ساکن غیر بومی، آوار برداری، کمک به برپایی چادرها از دیگر اقدامات ما است.

آقایی درمورد اجرای برنامه‌های دیگر این موکب، خاطرنشان کرد: در بحث مناسبت‌ها یعنی روز شهادت امام کاظم(ع) و عید مبعث جشنی برنامه ریزی شد، همچنین توزیع پک‌های بهداشتی و افزایش وسایل گرمایشی از دیگر برنامه‌های موکب استان می‌باشد.

اعزام تیم یاری رسان و توزیع بسته های حمایتی همراه اول در مناطق زلزله زده سی سختامام جمعه شیراز: مردم برای تامین کالاها‌ی اساسی سختی می‌کشند /‌ دولتی‌ها اجازه "احتکار و گرانی" را ندهندمؤسسات قرآنی تخریب‌شده در سی سخت بازسازی می‌شوند/ دستگاه‌ها به کمک اتحادیه موسسات قرآنی بیایند

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مردم سی سخت از بحران  و آشوب اولیه شهر خارج شده‌اند و کمتر به کمک‌های نقدی و غیر نقدی نیاز دارند، اما در این میان این مردم بیشتر به کمک‌ در ساخت و ساز، فراهم کردن آجر و سیمان برای خانه سازی نیاز دارند.

 آقایی در پایان گفت: مردم می‌توانند کمک‌های خود را به هم وطنان خود و مردم سی سخت برسانند که این هم در ابتدای کار نیاز به شناسایی افراد نیازمندان در این زمینه دارد و در مرحله بعد اقدام به کمک رسانی می‌شود.

انتهای پیام/7540

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمک های مردمی موکب استان سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۴۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد شهرستانی در چهارمحال و بختیاری

شهرام خواجوی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۳۱۰ تشکل فعال و مجوزدار استانی و شهرستانی زیرمجموعه استانداری و فرمانداری‌ها در استان فعال هستند.

وی افزود: از این تعداد ۱۱۰ تشکل فعال و مجوزدار استانی و ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد شهرستانی در استان مشغول به فعالیت هستند.

خواجوی اظهار کرد: این تشکل‌ها در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی با موضوع فراگیر ایثار و شهادت، دفاع مقدس، حفاظت محیط‌زیست، آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، جمعیتی و براساس علایق افراد و براساس محور‌های ابلاغی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

مسائل اجتماعی و فرهنگی دغدغه اعضای تشکل‌های مردم نهاد است

وی با بیان اینکه تشکل‌های اجتماعی حلقه واسط بین مردم و دولت به شمار می‌روند، گفت: گروه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد نقش مهمی در ترغیب، تشویق و جلب نظر مردم در انجام کار‌ها و فعالیت‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی و می‌توانند با اظهارنظر‌های تخصصی دولتمردان و کارگزاران را یاری رسانند.

خواجوی اضافه کرد: تشکل‌های غیردولتی از دل مردم برخاسته و نقش مهمی در تقویت مشارکت اجتماعی مردم دارند.

وی در خصوص شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از کارکرد‌های این شورا را نوآوری اجتماعی برای تقویت مشارکت اجتماعی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی تشکل‌های اجتماعی عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری تا خردادماه تأمین است
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • گرامیداشت هفته سلامت در سپاه قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری
  • دستاوردهای سپاه بر کسی پوشیده نیست
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد شهرستانی در چهارمحال و بختیاری