Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، یک کارشناس ارشد بازار نفت گفت: کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ تولید نفت توسط نفت عربستان، با هدف ایجاد فضا برای بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی است.

«نرسی قربان» امروز (پنجشنبه) با بیان اینکه بازار نفت سال ۹۹ را با سقوط قیمت‌ها آغاز کرد، ادامه داد: بازار از یک طرف به خاطر کمبود تقاضا به خاطر کرونا و از سوی دیگر به دلیل مسایل مختلف اقتصادی تقاضا کم شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به تدریج با تولید واکسن که احتمال رونق اقتصادی و بازگشت تقاضا را تقویت کرده و در کنار آن نیز عرضه هم کاهش پیدا کرد، قیمت‌ها با افزایش همراه شد.

قربان با بیان اینکه به دلیل کاهش قیمت‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت نفت کم شد و کشورهای تولیدکننده هم با احتیاط بیشتری نفت فروختند، گفت: در حال حاضر با توجه به کنترل نسبی کرونا با واکسن و ایجاد رونق اقتصادی، تصویر خوشبینانه‌ای از قیمت نفت برای ماه‌های آینده وجود دارد.

به گفته قربان، بازارهای آینده خرید نفت که بورس بازی است به همراه بورس آمریکا رشد داشته و اگر واکسن کرونا موثر عمل کند، می‌توان انتظار تداوم این رشد را داشت در غیر این صورت قیمت نفت به حدود ۵۰ دلار در هر بشکه باز می‌گردد.   

وی با بیان اینکه برداشته شدن تحریم‌ها و بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی، بر قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود، افزود: با رفع تحریم ها ایران می‌تواند به سرعت ۱.۵ میلیون بشکه به صادرات نفت خود در روز اضافه کند بنابراین برای بر هم نخوردن تعادل در بازار، سایر تولیدکنندگان باید از تولید نفت خود کم کنند.

این کارشناس بازار نفت ادامه داد: البته بازارهای معاملاتی آینده اینها را پیش بینی می‌کنند و قیمت کنونی با این تحلیل به دست آمده است.

وی با اشاره به کاهش یک میلیون بشکه ای تولید نفت عربستان به صورت داوطلبانه، گفت: عربستان کاهش تولید را به خاطر تحریم های ایران انجام داده تا در صورت رفع تحریم ها جا برای نفت ایران باز شود.  

قربان تاکید کرد: عربستان رقیب ایران بوده و حالا ممکن است برای جلوگیری از افزایش عرضه در مقابل افت تقاضا این تصمیم را گرفته باشد.  

به گزارش ایرنا، عربستان تا پیش از توافق کاهش تولید در فصل بهار، تولید نفت خود را به ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسانده بود.  

این کشور بعد از توافق، تولید را تا حدود ۹ میلیون بشکه در روز کاهش داد و در نهایت برای جلوگیری از بر هم خوردن تعادل بازار نفت به صورت داوطلبانه اعلام کرد که تولید روزانه خود را یک میلیون بشکه بیش از توافق کاهش می دهد. این کاهش توافق برای ماه های بهمن و اسفند اجرا شده و بر اساس چهاردهمین نشست اوپک پلاس، این کاهش داوطلبانه برای ماه فروردین نیز ادامه دارد و تولید نفت عربستان تنها کمی بیش از ۸ میلیون بشکه در روز خواهد بود.

قیمت نفت در بازارهای جهانی بعد از شیوع کرونا با افت شدی همراه شد. این موضوع باعث شد تا تولیدکنندگان نفت در قالب اوپک پلاس، کاهش ۹.۷ میلیون بشکه ای عرضه نفت را به اجرا درآورند.

تصمیمی که باعث شد تا قیمت ها به بالای ۶۰ دلار در هر بشکه برسد و با ساخت واکسن کرونا امیدها برای حفظ این قیمت بیشتر شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 قیمت نفت نفت ایران نفت عربستان واکسن کرونا جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 نفت عربستان میلیون بشکه تولید نفت بازار نفت تحریم ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۵۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ایران شامگاه شنبه، در پاسخ به حمله اول آوریل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، اراضی اشغالی فلسطین را هدف بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک قرار داد.

بانک سیتی روز دوشنبه پیش‌بینی قیمت نفت کوتاه مدت خود را با اشاره به نرخ ریسک بالاتر، از ۸۰ دلار، به ۸۸ دلار در هر بشکه بالا برد. با این حال، تحلیلگران سیتی بر این باورند که بازار فعلی، در حال حاضر روی احتمال ادامه درگیری تمام عیار میان ایران و رژیم صهیونیستی که باعث می‌شود قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود کند، حساب نمی‌کند.

سیتی در ادامه افزود: با فروکش کردن تنش‌ها، قیمت هر بشکه نفت ممکن است به بالای کانال ۷۰ دلار یا پایین کانال ۸۰ دلار، عقب نشینی کند.

شارژ نفت با موشک‌های ایرانی!

بانک سوسیته جنرال در یادداشتی، اعلام کرد ریسک ژئوپلیتیکی احتمالا برای یک آینده قابل پیش‌بینی، در قیمت نفت وارد می‌شود. این بانک، پیش‌بینی خود از قیمت هر بشکه نفت برنت در سه ماهه دوم را به ۹۱ دلار و وست تگزاس اینترمدیت را به ۸۵ دلار و ۵۰ سنت، افزایش داد و میانگین قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۴ را ۸۶ دلار و ۸۰ سنت و وست تگزاس اینترمدیت را ۸۳ دلار و ۳۰ سنت برآورد کرد.

انگلیس، فرانسه، آلمان و رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به واشنگتن و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد پیوسته و خواستار خویشتنداری در این درگیری شدند.

بانک جی پی مورگان اعلام کرد فراتر از افزایش کوتاه مدت قیمت نفت بر اثر عوامل ژئوپلیتیکی، سناریوی ما برای قیمت نفت برنت تا پایان ماه مه، ۹۰ دلار در هر بشکه مانده است.

افزایش قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل | قیمت هر بشکه به ۱۰۰ دلار می رسد؟

ویکتور کاتونا، تحلیلگر شرکت کپلر گفت: اگر یک اختلال غیرقابل پیش‌بینی در عرضه بوجود آید به عنوان مثال، صادرات لیبی دچار وقفه شود یا زیرساخت بندری روسیه هدف حملات پهپادی اوکراین قرار بگیرد، قیمت نفت در آن صورت، قطعا به مرز ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سومین پالایشگاه نفت بزرگ روسیه در اوایل ماه میلادی جاری، هدف حمله پهپادی اوکراین قرار گرفت.

کد خبر 844845 برچسب‌ها نفت قیمت نفت و گاز انگلیس اسرائیل اتحادیه اروپا رژيم صهيونيستى اوکراین

دیگر خبرها

  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند
  • بازگشت سکه روی دور تند؟؛ رقابت تنگاتنگ طلا با خاورمیانه
  • بازار سرمایه منفی شد | برای بازگشت دامنه نوسان امروز تصمیم گیری می شود
  • تولید نفت ایران به ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید
  • پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
  • برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • سقوط در رکود؛ روایتی از بازار ارز
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟