Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران،نتایج نظرسنجی یورونیوز نشان می‌دهد که بیشتر مردم چهار کشور آلمان، فرانسه، ایتالیا و انگلیس معتقدند که ادامه وضع موجود تا سه ماه آینده تاثیری بر وضعیت مالی و سلامتی جسمی و روحی روحی آنها نخواهد داشت. در این میان آلمانی‌ها بیش از مردم سه کشور دیگر از ثبات شرایط مالی و سلامتی جسمی و روحی خود مطمئن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یورونیوز با همکاری موسسه انگلیسی رِدفیلد اَند ویلتون(Redfield&Wilton) چهار نمونه هزار و پانصد نفری را در چهار کشور فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس برای ارزیابی دیدگاه‌های عمومی نسبت به محدودیت‌های کرونایی مورد پرسش قرار داده است.

بر پایه نتایج این نظرسنجی، ۶۱ درصد آلمانی‌ها معتقدند که با ادامه روند فعلی شیوع ویروس کرونا شرایط مالی آنها تغییری نخواهد کرد؛ این در شرایطی است که ۳۴ درصد فرانسوی‌ها و ۳۱ درصد ایتالیایی‌ها نگران بدتر شدن شرایط مالی خود هستند اما در همین دو کشور نیز به ترتیب ۳۸ و ۳۷ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که شرایط مالی آنها در این مدت تغییری نخواهد کرد.

اما در عین حال، ایتالیایی‌ها بیش از مردم فرانسه، آلمان و انگلیس امیدوارند که شرایط مالی آنها در سه ماه آینده بهبود یابد و مردم انگلیس نیز بیش از سایرین امید به بهبود سلامت جسمی و روحی خود دارند. در این میان فرانسوی‌ها بیش از مردم سه کشور اروپایی دیگر نگران بدتر شدن شرایط اقتصادی و سلامتی خود هستند.

نتایج نظرسنجی یورونیوز همچنین نشان می‌دهد که تنها ۲۵ درصد فرانسوی‌ها از عملکرد امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور در مدیریت همه‌گیری کرونا رضایت دارند. این در حالی است که این سطح رضایت در آلمانی‌ها نسبت به مدیریت بحران صورت گرفته از سوی آنگلا مرکل، صدر اعظم، ۴۸ درصد بوده است. ۴۲ درصد ایتالیایی‌ها و ۴۳ درصد انگلیسی ‌ها نیز از عملکرد نخست وزیر خود در مهار بحران کرونا راضی هستند.

اما بیشتر مردم چهار کشوری که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند بر این باورند که وقوع بحران کرونا موجب تضعیف جایگاه اتحادیه اروپا شده است.

در میان مردم چهار کشوری که مورد پرسش قرار گرفته‌اند، ایتالیایی‌ها بیش از سایرین خود را ملزم به زدن ماسک می‌دانند. در مقابل آلمانی‌ها کمترین اصرار را بر زدن دائمی ماسک در حالی که بینی و دهان آنها کاملا پوشیده باشد، دارند. اما در عین حال، تعداد افرادی که گفته‌اند، هرگز ماسک نمی‌زنند، در انگلیس نسبت به باقی کشورها بیشتر است.

با این حال، انگلیسی ‌ها بیش از مردم سه کشور فرانسه، آلمان و ایتالیا امیدوارند که بحران کرونا تا یکسال آینده به پایان برسد. در مقابل ایتالیایی‌هایی که در نظرسنجی یورونیوز شرکت کرده‌اند، کمترین امیدواری را در مقایسه با مردم سه کشور دیگر نسبت به پایان بحران کرونا ظرف یکسال آینده دارند.

نتایج این نظرسنجی همچنان نشان داد که اکثر مردم چهار کشور فرانسه، انگلیس، آلمان و ایتالیا بر این باورند که بحران کرونا بیشتر یک بحران در بخش سلامت عمومی است و بحران اقتصادی حاصل از آن در درجه دوم اهمیت قرار دارد. اما در این میان، ۶۸ درصد انگلیسی‌ها و ۶۹ درصد ایتالیایی‌ها معتقدند که بحران کرونا اساسا یک بحران سلامتی است؛ در حالی که این نرخ در میان فرانسوی‌ها و آلمانی‌ها به ترتیب ۵۴ و ۵۷ درصد است.

از سوی دیگر، اتحادیه اروپا با وجود ادامه کمبود واکسن کرونا در ۲۷ کشور عضو، اجازه صادرات ۳۴ میلیون دوز واکسن را با هدف تسریع سرعت واکسیناسیون جهانی علیه بیماری کووید-۱۹ صادر کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، چند مقام آگاه در اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند که با وجود رخداد تنش دیپلماتیک میان این اتحادیه و انگلیس در دوران پسابرکسیت، تا کنون ۹.۱ میلیون دوز از واکسن استرازنکا به این کشور تحویل داده شده است؛ این اقدام در شرایطی صورت گرفته که استرازنکا ایفای تعهد خود در برابر اتحادیه اروپا را به تاخیر انداخته بود.

یک دیپلمات اروپایی به این خبرگزاری گفته که از میان ۲۰۰ درخواست ارائه شده برای صادرات واکسن کرونا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به اقصی نقاط جهان تا کنون تنها یک مورد با مخالفت مقام‌های مسئول مواجه شده است. اشاره او به توقیف محموله چهارم میلیون دوز واکسن استرازنکا بود که هفته گذشته از صدور آن به استرالیا ممانعت شد. به گفته این دیپلمات اروپایی این اقدام نخستین استفاده کشورهای عضو اتحادیه از سیستم کنترل صادرات واکسن کرونا بود که با هدف حصول اطمینان از پایبندی شرکت های بزرگ داروسازی به قراردادهایشان طراحی شده است.

پس از انگلیس که در صدر فهرست بزرگ‌ترین واردکننده واکسن کرونا از اتحادیه اروپا قرار دارد، کانادا با دریافت ۳.۹۱۷ میلیون دوز در مقام دوم قرار دارد. در حالی که تا کنون اتحادیه اروپا ۳.۱۳۴ میلیون دوز واکسن به مکزیک صادر کرده، این تعداد در مورد آمریکا تنها ۹۵۳ هزار و ۷۲۳ دوز بوده است.

اما تازه‌ترین آمار واکسیناسیون در اروپا نشان می‌دهد که با وجود واکسینه شدن ۳۵ درصد بزرگسالان انگلیسی ها تنها ۹.۶ درصد بزرگسالان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه شده‌اند. عملکردی که انتقادها از سرعت کُند واکسیناسیون عمومی در ۲۷ کشور عضو اتحادیه را افزایش داده است.

با این حال، در مواجهه با انتقادهای روزافزون مردم، شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا گفت:«آمار دروغ نمی‌گوید. انگلیس و آمریکا صادرات واکسن و ترکیبات آن را به خارج از قلمرو خود ممنوع کرده‌اند.» اظهار نظری که تا کنون با تکذیب بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس مواجه شده است.

در همین حال، دیپلمات‌های اروپایی تاکید دارند که با وجود تلاش‌های که برای متهم کردن اتحادیه اروپا به اعمال رویکرد «ناسیونالیسم واکسن» وجود دارد، این اتحادیه در ازای توزیع ۴۵ میلیون دوز واکسن کرونا میان اعضای خود طی هفته گذشته اجازه صادرات ۳۴ میلیون دوز را نیز صادر کرده است.

در تحولی جدید، آژانس دارویی اروپا، واکسن تک دُزی کرونا، تولیدی شرکت «جانسون‌اندجانسون» را تایید کرد. این واکسن پس از واکسن‌های دو دُزی تولیدی فایزر و بیون‌تک، مدرنا و آکسفورد و آسترازنکا چهارمین واکسنی است که تاییدیه این نهاد اروپایی را برای استفاده در ۲۷ کشور اروپایی دریافت می‌کند.

آژانس دارویی اروپا، امروز پنجشنبه ۱۱ مارس (۲۱ اسفند) اعلام کرد که «پس از ارزیابی دقیق» از داده‌های شرکت جانسون‌اندجانسون به این نتیجه رسیده است که این واکسن معیارهای اثربخشی، ایمنی و کیفیت را دارد و برای تمامی بزرگسالان بالای ۱۸ سال مجاز است.

«امر کوک» مدیر اجرایی این نهاد اروپایی گفت: «با این تاییدیه، مقامات سراسر اتحادیه اروپا گزینه دیگری برای مبارزه با بیماری همه‌گیر و محافظت از جان و سلامتی شهروندان خود خواهند داشت.»

آژانس دارویی اروپا در بیانیه خود گفته است که واکسن تک دُزی جانسون‌اندجانسون برای پیشگیری از ابتلا به کووید-۱۹ حدود ۶۷ درصد کارایی دارد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا این واکسن را در اواخر فوریه تایید کرده بود.

اثرگذاری واکسن «جانسون‌اندجانسون» طبق آزمایش‌های بالینی در پیشگیری از ابتلا به «نوع شدید بیماری کووید-۱۹» در ایالات متحده آمریکا ۸۵.۹ درصد، در آفریقای جنوبی ۸۱.۷ درصد و در برزیل ۸۷.۶ درصد بوده است.

میزان اثرگذاری دو دُز واکسن‌های فایزر و مدرنا حدود ۹۵ درصد است. اما طبق تحقیقات مشخص شده است که هر سه واکسن در برابر بستری شدن بیماران در بیمارستان و مرگ کاملا و به طور ۱۰۰ درصد محافظت می‌کند. اثرگذاری واکسن «جانسون‌اندجانسون» در جلوگیری از انتقال بیماری نیز طبق تحقیقات ۷۵ درصد عنوان شده است.

اتحادیه اروپا تلاش کرده است تا به سرعت دُزهای واکسن کرونا را در سطح کشورهای اروپایی عضو توزیع کند تا ایمن‌سازی شهروندان آسیب‌پذیرتر انجام شود. اما واکسیناسیون در سطح اتحادیه اروپا بسیار عقب تر از کشورهایی مانند انگلیس، شیلی و ایالات متحده آمریکا است.

اروپا هفته گذشته یک میلیون ابتلای جدید به کووید-۱۹ را ثبت کرد که ۹ درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش داشته است.

از سوی دیگر،  دانمارک، نروژ و چند کشور اروپایی دیگر روز پنجشنبه ۱۱ مارس (۲۱ اسفند) استفاده از واکسن آکسفورد-آسترازنکا را به طور موقت به حالت تعلیق درآورند. این در حالی است که دولت انگلیس از این واکسن دفاع و آن را «ایمن و موثر» توصیف کرده است.

تصمیم به تعلیق دو هفته‌ای استفاده از واکسن آسترازنکا در دانمارک پس از گزارش موارد لختگی خون در افراد واکسینه شده و مرگ یک نفر گرفته شد. آژانس بهداشت عمومی دانمارک در عین حال توضیح داد که در حال حاضر نمی‌توان نتیجه گرفت که بین واکسن و لختگی خون ارتباط وجود دارد.

تاکنون ۱۳۶ هزار و ۹۰ نفر در دانمارک با جمعیت ۵.۸ میلیون نفری با واکسن آسترازنکا واکسینه شده‌اند.

یکی از مقام‌های ارشد حوزه بهداشت و درمان نروژ در یک نشست خبری اعلام کرد که این کشور نیز واکسیناسیون با واکسن تولیدی آکسفورد-آسترازنکا را به حالت تعلیق در می‌آورد. وی این اقدام را پیشگیرانه توصیف کرد و افزود: «منتظر اطلاعات هستیم تا ببینیم آیا ارتباطی بین واکسیناسیون و موارد لخته شدن خون وجود دارد یا نه.»

اتریش روز دوشنبه گذشته تصمیم گرفته بود پس از مرگ یک پرستار ۴۹ ساله در پی «اختلال انعقاد خون» چند روز پس از تزریق دوز نخست واکسن آسترازنکا، استفاده از این واکسن را متوقف کند. یک مورد آمبولی ریه در یکی از افراد واکسینه شده نیز در این کشور گزارش شده است.

چند کشور اروپایی دیگر از جمله استونی، لیتوانی، لتونی و لوکزامبورگ نیز بلافاصله واکسیناسیون با این واکسن را به حالت تعلیق درآوردند.

در تحقیقات مقدماتی آژانس دارویی اروپا گفته شده است که ارتباطی بین تزریق واکسن آسترازنکا و مرگی که در اتریش رخ داده وجود ندارد.

آژانس دارویی اروپا این واکسن را تایید کرده بود. واکسن‌های تولیدی شرکت‌های فایزر و بیون تک و همچنین شرکت مدرنا نیز به تایید این نهاد اروپایی رسیده است.

دولت انگلیس نیز در واکنش به این موضوع، از واکسن تولیدی آکسفورد-آسترازنکا دفاع و آن را «ایمن و موثر» توصیف کرد و اطمینان داد که این واکسن همچنان در بریتانیا تزریق می‌شود.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس به خبرنگاران گفت: «وقتی از مردم خواسته می‌شود برای تزریق واکسن حاضر شوند، باید این کار را با اطمینان انجام دهند.»

اسپانیا نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که تاکنون موردی از لخته شدن خون در ارتباط با تزریق واکسن آسترازنکا را ثبت نکرده و واکسیناسیون با این واکسن را ادامه خواهد داد.


 

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 ویروس کرونا کرونا در اروپا جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۶۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، رابرت فیچو، نخست‌وزیر اسلواکی روز سه‌شنبه از اجرای سیستم مهاجرتی جدید اتحادیه اروپا در کشورش امتناع کرد. نشانه‌ای جدید از شدت‌گیری تنش‌ها در روابط میان این کشور و اتحادیه اروپا در مورد سیاستی که توافق بر سر آن پس از تلاش‌های فراوان و اصلاحات گسترده به نتیجه رسیده است.

پیمان مهاجرتی جدید اتحادیه اروپا که هفته گذشته توسط پارلمان اروپا تصویب شد، وعده کوتاه کردن مراحل امنیتی و پناهندگی و افزایش بازگشت کسانی را که درخواست پناهجویی آنها رد شده، می‌دهد. 

این توافق پس از هشت سال اختلاف نظر میان ۲۷ کشور عضو این اتحادیه و به منظور ایجاد تعادل بین کشورهای ورودی مانند ایتالیا و کشورهای ثروتمندتر مثل آلمان حاصل شده است. 

این توافق که از سوی اتحادیه اروپا به عنوان یک پیروزی بزرگ در رفع نگرانی‌های شهروندان پیش از انتخابات پارلمان اروپا در ماه ژوئن معرفی شده، به کشورهایی که تمایلی به میزبانی هیچ یک از تازه واردان عمدتا مسلمان ندارند، اجازه می‌دهد به جای آن هزینه پرداخت کنند.

فیچو پس از بازدید از وزارت امور خارجه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما به صراحت می گوییم که شما نمی‌توانید به کشوری چون اسلواکی دستور دهید که یا باید ۳۰۰ مهاجر را که هیچ اطلاعی در مورد آنها نداریم بپذیریم، یا برای هر کدام ۲۰ هزار  یورو بپردازیم. این همبستگی نیست، این دیکته است.» 

برای لازم‌الاجرا شدن در کل اتحادیه اروپا، باید تمام کشورهای عضو آن‌را امضا کنند. اعضا برای این امر دو سال فرصت خواهند داشت. 

خبرگزاری رویترز گزارش داده که انتظار می‌رود در زمان رای‌گیری برای این توافق که احتمالا در اوایل ماه مه خواهد بود، اکثریت کشورهای اروپایی به آن رای مثبت دهند. 

اتحادیه اروپا، بلوک ثروتمندی با حدود ۴۵۰ میلیون نفر جمعیت بعد از بحران مهاجرت در سال ۲۰۱۵ که بیش از یک میلیون سوری از طریق دریای مدیترانه وارد این بلوک شدند، بار دیگر در سالهای اخیر با چنین بحرانی رو به رو شده و تلاش‌ها برای محدود کردن ورود غیرقانونی پناهجویان از کشورهای آفریقایی و شمال آفریقا ادامه دارد. 

بر اساس داده‌های سازمان ملل متحد از آغاز سال جاری میلادی حدود ۵۰۰ هزار نفر به صورت غیرقانونی وارد اتحادیه اروپا شده‌اند. 

اظهارات فیچو پس از آن بیان می‌شود که لهستان نیز قوانین مربوط به تقسیم وظایف میزبانی از پناهجویان و مهاجرانی که خارج از گذرگاه های مرزی معمولی وارد می شوند را بین کشورهای اتحادیه اروپا رد کرد.

یک سخنگوی دولت مجارستان هفته گذشته گفته بود که بوداپست نیز با این بسته مخالف بوده و این طرح محکوم به شکست است. 

ورشو، براتیسلاوا و بوداپست برای به شکست کشاندن این توافق به تنهایی از آرای کافی برخوردار نیستند. کشورهای عضوی که قوانین مشترک را نقض می‌کنند، می‌توانند از سوی کمیسیون اتحادیه اروپا مورد شکایت قرار گیرند و در نهایت توسط دادگاه عالی اتحادیه اروپا و دیگر نهادهای قضایی این اتحادیه جریمه شوند. 

فیچو از زمانی که برای چهارمین بار قدرت را در اسلواکی به دست گرفت، علیه برخی از سیاست‌های اتحادیه اروپا از جمله در مورد جنگ روسیه در اوکراین و همچنین تلاش برای تعامل بیشتر با چین صحبت کرده است.

در عین حال، تغییرات او در قوه قضاییه در داخل، نگرانی‌هایی را در مورد آسیب رساندن به دموکراسی در اسلواکی ایجاد کرده است، چیزی که می‌تواند به جریان سرمایه‌های اتحادیه اروپا به این کشور تقریباً ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری در شرق اروپا آسیب برساند.

 

دیگر خبرها

  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • هشدار کمیسیون اروپایی درباره اعمال نفوذ روسیه بر انتخابات