Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر قرار است بین تیم‌های ایرانی و عربستانی مسابقه‌ای برگزار شود، یا باید در کشور ما برگزار شود یا در کشور ثالث.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود سلطانی‌فر درباره اینکه میزبانی ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و کمک فدراسیون فوتبال از وزارت ورزش و وزارت امور خارجه گفت: بنده دو نامه برای جانی اینفانتینو و شیخ سلمان، رئیس فیفا و رئیس AFC نوشته‌ام و شرایط را با توجه به ابهاماتی که شنیدیم، توضیح دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ابهاماتی که شنیدیم، مربوط به شیوع ویروس کرونا و همینطور پخش تلویزیونی بود که واقعاً هیچگونه ابهامی در این خصوص وجود ندارد. از چهار مسابقه‌ای که داریم، در سه بازی میزبان هستیم. با توجه به اینکه در دور رفت فقط در یک بازی میزبان بودیم و در دور برگشت سه میزبانی داریم، حق‌مان است که میزبان این بازی‌ها باشیم. هیچ مشکلی در این زمینه نداریم، همه امکانات فراهم است و هیچ مشکلی هم نداریم. به خصوص در آن وقت سال (خردادماه) کشورهای حاشیه خلیج فارس هوای گرمی دارند که برای ورزشکاران مشکل ایجاد می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره ارسال دو نامه به اینفانتینو و شیخ سلمان گفت: در این دو نامه وضعیت ایران را تشریح کردم و با توجه به ابهاماتی که مطرح شده، اعلام کردم جای نگرانی نیست. ایران حتماً می‌تواند میزبان شایسته‌ای برای مسابقات انتخابی جام جهانی باشد و خواستم این مسئله را در نظر بگیرند.

سلطانی‌فر درباره اعلام میزبانی دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا و میزبانی عربستان از گروه استقلال و گروه احتمالی فولاد در شرایطی که روابط خوبی میان ایران و عربستان در چند سال اخیر وجود نداشته، اظهار داشت: ارزیابی ما از این تصمیمات خوب نیست. همانطور که در سال‌های گذشته به دلیل ملاحظات سیاسی، آنها (عربستانی‌ها) به کشور ما نمی‌آمدند و برگزاری مسابقات به کشور سومی موکول می‌شد، اکنون هم معتقدیم این اتفاق باید رخ بدهد. اگر قرار است بین تیم‌های ایرانی و عربستانی مسابقه‌ای برگزار شود، یا باید در کشور ما برگزار شود یا در کشور ثالث.

وی درباره اینکه آیا با این توضیح تیم‌های ایرانی به عربستان نمی‌روند، گفت: هنوز تصمیمی در این باره نگرفته‌‌ایم و طبیعتاً فدراسیون فوتبال باید در این خصوص تصمیم بگیرد. ما هم ملاحظات دیپلماسی را خواهیم دید و متناسب با چیزی که در گذشته بوده و مسائلی که پیگیری می‌کنیم، تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سؤالی که مربوط به وضعیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود پاسخی نداد و گفت: چقدر سؤال می‌کنید.

سلطانی‌فر در خصوص اینکه گفته می‌شود تحریم‌ها باعث ایجاد مشکل برای میزبانی‌ها شده است، یادآور شد: هیچ مسئله‌ای از بابت اینکه تحریم‌ها برای برگزاری مسابقات مشکل ایجاد کند، نداریم و محدودیتی نیست. امکانات خوب است، مسیرهای پروازی باز است، امکان تست گیری از تیم‌ها و قرنطینه وجود دارد و اینکه مسابقات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود. البته قطعاً ممکن است تحریم‌ها در این زمینه اثرگذار بوده باشد. ما و فدراسیون فوتبال موظف هستیم که پیگیری‌های لازم را انجام دهیم، وزارت امور خارجه هم پیگیر است و امیدواریم که میزبانی این مرحله را بگیریم.

وی در پاسخ به این سؤال که چند درصد به گرفتن میزبانی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ امیدوار است، گفت: این مسئله دیگر درصد ندارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: برگزار شود جام جهانی سلطانی فر تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد

در یکی از محلات تهران مسابقات پیشکسوتان فوتبال زیر نظر شهرداری آن منطقه برگزار می‌شود. اما با توجه به عدم نظارت هیات فوتبال تهران در این مسابقات خبری از حضور آمبولانس نیست و این درحالی است که باید هیات فوتبال استان تهران به این مسابقات هم نظارت کند.

در یکی از مسابقه‌های فوتبال بین دو تیم پیشکسوتان استقلال و تهرانجوان پس از پایان نیمه اول و بین دو نیمه، محمد اشرفی بازیکن حدودا 64 ساله تیم تهرانجوان دچار حمله و ایست قلبی شد. پس از این اتفاق ناگوار به علت عدم حضور به موقع آمبولانس در محل مسابقه یک پزشکیار برای رسیدگی به وضعیت این بازیکن بالای سر او رفت اما متاسفانه تا هنگام رسیدن آمبولانس و رساندنش به بیمارستان، متاسفانه به دلیل وخامت حال بازیکن 60 ساله تیم تهرانجوان وی در آمبولانس از دنیا رفت.

نکته قابل تامل در این اتفاق ناگوار که منجر به مرگ یکی از بازیکنان و ورزشکاران پیشکسوت شد می‌تواند عدم وجود آمبولانس با دستگاه شوک در محل انجام مسابقات با پزشکان و دستیاران متخصص باشد. رسانه‌ها بارها در این باره بارها به مسئولان برگزاری مسابقات هشدار داده‌اند که خروجی رعایت نکردن برخی تمهیدات برگزاری مسابقه می‌تواند اتفاقات تلخی را به همراه داشته باشد. این درحالی است که مسئول کمیته پزشکی هیات فوتبال استان تهران، به عنوان پزشک تیم ملی فوتسال ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا حضور دارد. سال گذشته هم در یکی از رقابتهای رده پایه استان هم به دلیل همین ماجرا جان خود را از دست داد.

اما سوال این است که چرا داور بازی، بدون حضور آمبولانس و دستگاه شوک بازی را شروع کرده است؟ آیا پیشکسوتان پیش از شروع مسابقات معاینه و آزمایش قلبی می‌دهند؟ با توجه به سن و سال بالای بازیکنان این تیم‌‌ها، حضور آمبولانس و تیم پزشکی در این مسابقات ضرورت بیشتری دارد.

با توجه به اینکه برخی از تیم‌های مطرح و پیشکسوتان فوتبال ایران در این مسابقات حاضر می‌شوند چرا هیات فوتبال تهران نظارتی در برگزاری این مسابقات ندارد؟ چرا قوانینی از سوی فدراسیون فوتبال و هیات فوتبال تهران برای برگزاری چنین مسابقاتی وضع نمی‌شود تا در کنار جریان این مسابقات شاهد این اتفاقات تلخ نباشیم؟ قطعا اگر این موارد رعایت می‌شد چه بسا که الان یک انسان زنده بود. امیدواریم مسئولان مربوطه برای تخلفات صورت گرفته دلایل قانع کننده‌ای برای افکار عمومی داشته باشند.

 

منبع:فوتبالی

دیگر خبرها

  • ابهام در میزبانی استقلال در لیگ دسته اول
  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • کاپ جهانی شانگهای| نتایج دور از انتظار کمانداران ایران در دور مقدماتی
  • نتایج کمانداران کشورمان در دور مقدماتی کاپ جهانی شانگهای
  • بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان
  • زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
  • اعلام ساعت دو دیدار تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی
  • زمان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
  • شمسایی: بازی پرهیجانی مقابل قرقیزستان خواهیم داشت
  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد