Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@14:20:12 GMT

واکنش وزیر پیشین نفت به ادعای زنگنه

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۷۱۷۴

واکنش وزیر پیشین نفت به ادعای زنگنه

خبرگزاری مهر: رستم قاسمی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اراک اظهار کرد: فرهنگ و آسیب‌های اجتماعی مسائل مهمی هستند اما منشأ بسیاری از چالش‌های فرهنگی و اجتماعی، اقتصاد است.

وی افزود: طبق نظرسنجی‌ها بیش از ۸۷ درصد از مردم منشأ مشکلات خود را مسائل اقتصادی می‌دانند و امروز مسئله اقتصاد در اولویت اول کشور قرار دارد و معضلات اقتصادی کشور تنها با نگاه انقلابی و جهادی قابل حل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر پیشین نفت ادامه داد: پارس جنوبی بزرگترین پالایشگاه ایران و پایتخت بزرگ انرژی در منطقه است که به همت جوانان ایرانی ساخته و تکمیل شده است.

در تغییر سبد سوخت مصرفی کشور ۲۵۰۰ جایگاه در کشور احداث شد

قاسمی با اشاره به آغاز تحریم‌های نفتی در دولت دهم تصریح کرد: دشمنان با تحریم‌های نفتی شدید به دنبال بحران سازی های جدی برای مردم بودند، در این راستا تغییر سبد مصرف سوخت از بنزین به گاز در دستور کار قرار گرفت که بیش از ۲ هزار و پانصد جایگاه سوخت در کشور احداث شد و طرح توسعه کیفی و کمی پالایشگاه‌های نفت در کشور اجرا شد که نمونه آن پالایشگاه شازند بود که تولید آن به بیش از ۱۵ میلیون لیتر رسید.

وی خاطرنشان کرد: طرح برداشت از میدان مشترک پارس جنوبی از دیگر طرح‌هایی بود که در دستور کار دولت دهم قرار گرفت و همه شرکت‌های خارجی از پارس جنوبی رفتند و علیرغم اینکه در آن زمان عده‌ای آن را غیردمکراتیک می‌دانستند اما فعالیت ۱۷ فاز پارس جنوبی به طور همزمان انجام شد و شرکت‌های ایرانی جایگزین خارجی شدند و کار پیشرفت قابل توجهی داشت.

وزیر پیشین نفت گفت: مسئولیتهای بنده بیشتر در حوزه اقتصاد، سازندگی، مهندسی و صنعتی بوده است و افتخار می‌کنم که سپاهی هستم.

قاسمی افزود: در سال ۹۲ وقتی وزارت نفت را تحویل دادم ۲۰ دستگاه حفاری تنها در پارس جنوبی فعالیت می‌کرد و دکل‌های نفتی که در رسانه‌ها گفته می‌شود ناپدید شدند متعلق به وزارت نفت نبودند چراکه بر اساس قانون وزارت نفت نمی‌تواند دکل نفتی خریداری کند و تنها شرکت‌های زیرمجموعه را حمایت می‌کند. دکل‌های نفتی گم شده متعلق به بنیاد تعاون ناجا و صندوق بازنشستگی صنعت نفت بود که به دلیل بدهکاری با مشکلاتی رو به رو شدند و هنوز هم پرونده آن در دادگاه لندن مفتوح است.

پرونده بابک زنجانی اگر سیاسی نمی‌شد قطعاً پول‌های ایران برمی‌گشت

وی در مورد پرونده بابک زنجانی گفت: در این پرونده هیچیک از کارمند وزارت نفت دخالتی نداشتند و پرونده بابک زنجانی اگر سیاسی نمی‌شد قطعاً پول‌های ایران برمی گشت اما متأسفانه اقتصاد کشور سیاست زده و جناحی شده است.

صحبتهای زنگنه در مورد پالایشگاه ستاره خلیج فارس تعجب آور است

وزیر پیشین نفت تاکید کرد: تعجب آور است که آقای مهندس زنگنه پالایشگاه ستاره خلیج فارس را کاری بیهوده خطاب کردند چرا که این پالایشگاه اولین پالایشگاه میعانات گازی در کشور است و این گونه پالایشگاه‌ها در منطقه بسیار محدود هستند و با ساخت این پالایشگاه واردات بنزین را به صادرات بنزین تبدیل کردیم.

قاسمی ادامه داد: رانتی و سیاسی بودن اقتصاد معضل بزرگی است و باید سازوکار اقتصاد کشور تغییر کند. در کشور نیازمند پوست اندازی هستیم و این باید در دولت جوان انقلابی محقق شود، دولتی که بانشاط، کارآمد و مسئولیت پذیر است.

وی تاکید کرد: گره زدن مشکلات کشور به برجام کار درستی نیست و تجربه نشان داده با استفاده از سرمایه عظیم انسانی کشور می‌توان در همه ابعاد شکوفایی را رقم بزنیم و لازمه آن نگاه انقلابی و جهادی و به کارگیری توانمندی‌ها و اراده‌ها است.

کاندیدای پوششی حزب و گروه خاصی نخواهم شد

وزیر پیشین نفت پیرامون حضورش در انتخابات گفت: اگر تصمیم به حضور در انتخابات داشته باشم قطعاً با قوت می‌آیم و کاندیدای پوششی حزب و گروه و فرد خاصی نخواهم شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر نفت زنگنه رستم قاسمی وزیر پیشین نفت پارس جنوبی وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۷۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است

به گزارش "ورزش سه" کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در نطقی کوتاه از اتفاق رخ داده برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ابراز رضایت کامل کرد. او حرفهایش را اینطور آغاز کرد: از این اتفاق میمون و مبارک خرسندیم. ۳۵ سال است در ورزش بوده‌ام و امروز بهترین روز ورزش کشور است که نقطه عطف تاریخ ماست. ۲ باشگاه مردمی استقلال و پرسپولیس مورد توجه افکار عمومی هستند و با شادی و ناراحتی آن، شاد و ناراحت می‌شوند.

وزیر ورزش ادامه داد:  فوتبال امروز یک صنعت است و یکی از ظرفیت‌های مردمی کشور، ظرفیت سرخابی‌هاست و من از همه عزیزانی که در خصوصی‌سازی مساعدت کردند. از دولت و رئیس جمهور که انصافا اگر تاکیدات ایشان نمی‌بود، شاید این اتفاق رخ نمی‌داد. اگر همراهی وزارت اقتصاد و شخص آقای خاندوزی نمی‌بود، اگر همکاری‌های مجموعه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش نبود، این موضوع مهم اتفاق نمی‌افتاد. به سهم خودم تقدیر و تشکر می‌کنم. از خریدارانی که وارد این عرصه شدند و به فوتبال کشور کمک کردند متشکرم. 

به گفته وزیر مطمئنا شاهد توسعه فوتبال و رفع مشکلات مورد نقد کارشناسان فوتبال خواهیم بود. در وزارت ورزش در جایگاه نظارتی گام برمی‌داریم. از رسانه‌ها در نقد در راه خصوصی‌سازی و انتشار آن، متشکرم. رسانه فرصتی برای ورزش ماست و مدیون آن هستیم. کار نظارتی وزارت اقتصاد و ورزش از امروز ادامه خواهد داشت و فدراسیون هم کنار ماست. هر زمان حال ۲ باشگاه خوب باشد، حال ورزش ما هم خوب است.

هاشمی  همچنین خبر داد که سهم وزارت در باشگاه‌داری صفر خواهد بود. او گفت: همیشه می‌گفتیم کار ما تیم‌داری نیست و سیاست‌گذار و ناظر هستیم. به‌دنبال محقق شدن اراده خصوصی‌سازی بودیم و می‌گفتند این عمل شدنی نیست، اما اراده دولت محقق شد و توانستیم. برنامه‌ای ۵ درصدی برای سهام پیشکسوتان قرار دادیم که برای صاحبان اصلی یعنی پیشکسوتان است. با هماهنگی وزارت اقتصاد و مشورت‌ها، مسیر واگذاری ۵ درصدی هم رخ می‌دهد تا وزارت کاملا از باشگاه‌داری خودش را جدا کند.

و جملات آخر درباره مجوز حرفه‌ای:  یکی از مشکلات ما به بهترین شکل ممکن حل شده. مسائل دیگری هم برای سرخابی‌ها بوده. ۷ جلسه با مسئولان داشتیم و تمام مسائل را برطرف کردیم تا سرخابی‌ها بدون استرس و مشکل در لیگ قهرمانان شرکت کنند. هوادار باید حالش را ببرد و کیف کند و استرس نکشد.

هاشمی در پایان حرفهایش گفت: نه ما نه وزارت اقتصاد نقشی در تعیین‌تکلیف مالکان استقلال و پرسپولیس نداشتیم. این ۲ کنسرسیوم با میل خودشان سهام را خریداری کردند.

دیگر خبرها

  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • وعده بزرگ وزیر اقتصاد به پرسپولیس و استقلال
  • وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • توصیف جالب ایران توسط نخست وزیر پیشین قطر