Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز پنج شنبه خطاب به خبرنگاران مدعی شد که «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده عمیقاً نگران شرایط انسانی در کشور آفریقایی اتیوپی است و به میزان زیادی در مسائل بشردوستانه در این کشور درگیر شده است.

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا یازده روز پیش از نظامیان اریتره و همچنین نیروهای منطقه‌ای «آمهارا» خواست تا فوراً با اعلام آتش بس یک جانبه، منطقه تیگرای در شمال اتیوپی را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هشدار یک روز پس از آن صادر شد که سازمان عفو بین‌الملل ارتش اریتره را به قتل عام در تیگرای متهم کرد.

در همین راستا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا خواستار همکاری شرکای بین‌المللی واشنگتن به ویژه اتحادیه آفریقا و شرکای منطقه‌ای خود برای فرونشاندن بحران تیگرای شد.

گفتنی است، درگیری‌ها در تیگرای از نوامبر ۲۰۲۰ و بعد از آن آغاز شد که دولت اتیوپی، «جبهه آزادیبخش خلق» تیگرای را به حمله به یک پایگاه نظامی متهم کرد. از زمان آغاز این درگیری‌ها، حدود ۴۰ هزار شهروند اتیوپی به سودان گریخته‌اند.

در حال حاضر، به دلیل قطع اینترنت و دشواری ورود به این منطقه، تائید یا تکذیب ادعاها درباره بروز خشونت کاری دشوار است، اما ساکنان محلی، امدادرسانان و مسئولان منطقه‌ای، حضور نیروهای اریتره در اتیوپی را تأیید کرده‌اند؛ هرچند آدیس آبابا و اسمره این موضوع را تکذیب می‌کنند.

کد خبر 5167454

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا اتیوپی جن ساکی جو بایدن تیگرای عراق ایالات متحده امریکا عربستان سعودی رژیم صهیونیستی ایران سوریه فلسطین برجام افغانستان جنگ 2015 یمن لبنان آنتونی بلینکن ترکیه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۸۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا: نگران گسترش جنگ غزه به لبنان هستیم

وزیر خارجه اسپانیا روز دوشنبه گفت که با توجه به خطر گسترش عملیات زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح، خواستار برقراری آتش‌بس دائمی در نوار غزه هستند.

به گزارش مشرق، «خوزه مانوئل آلبارس بوئنو» وزیر خارجه اسپانیا امروز (دوشنبه) بر لزوم برقراری آتش‌بس دائمی در نوار غزه و توقف حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه شد.

آلبارس در گفتگو با خبرنگاران پیش از ورود به جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفت: «ما خواستار آتش بس دائمی [در نوار غزه] با توجه به خطر گسترش عملیات نظامی اسرائیل به شهر رفح هستیم».

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، وی در این‌باره توضیح داد: «ما خواستار آن هستیم که تمام گذرگاه‌های زمینی یک‌بار برای همیشه جهت کمک رسانی به غیرنظامیان در نوار غزه باز شود».

رئیس دستگاه دیپلماسی اسپانیا ضمن تاکید بر لزوم اجرای راهکار دو دولتی، اظهار داشت: «اگر ما خواهان راه حل سیاسی برای وضعیت خاورمیانه هستیم، به رسمیت شناختن کشور فلسطین کاملا ضروری است».

طبق این گزارش، آلبارس ادامه داد: «راهکار دو دولتی به معنای نهایی کردن صلح و غیرقابل بازگشت بودن [جنگ] و اجتناب از ادامه چرخه خشونت است».

به نوشته الجزیره، وی درباره تبادل آتش بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله نیز افزود: «احتمال گسترش درگیری به لبنان ما را نگران می‌کند زیرا ابعاد آن (جنگ) تغییر خواهد کرد و لبنان کشوری شکننده و پرتنش است».

پیش از این نیز «حجه لحبیب» وزیر خارجه بلژیک نیز گفته بود که درخواست آتش‌بس، آزادی گروگان‌ها و ارسال کمک به غزه، در حالی که کشتار مردم غزه ادامه دارد کافی نیست.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • اسپانیا: نگران گسترش جنگ غزه به لبنان هستیم
  • آدرس غلط سی‌ان‌ان/ تلاش برای تطهیر کاخ سفید
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف کردن ایران از حمله به اسرائیل بود | انتظار عذاب‌آور بایدن در مدت حمله ایران
  • آمریکا: نگران کمک نظامی چین به روسیه هستیم
  • آدرس غلط سی ان ان / تلاش برای تطهیر کاخ سفید
  • جنجال تمسخر خاطره‌گویی بایدن؛ دایی جو توسط آدم‌خواران خورده شده؟
  • تأکید وزرای خارجه ایران و عمان بر آتش‌بس فوری در غزه و ارسال کمک‌های انسانی