Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@08:05:23 GMT

گفت‌وگوهای «دشوار» آمریکا با دیپلمات‌های چین

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۸۳۶۱

گفت‌وگوهای «دشوار» آمریکا با دیپلمات‌های چین

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز پنج شنبه در یک نشست خبری اظهار داشت که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور پیش بینی می‌کند گفتگوها با دیپلمات‌های بلندپایه چین در نشست دوجانبه ای که قرار است پنج شنبه هفته آینده در شهر «آنکورج» ایالت آلاسکا برگزار شود، «دشوار» خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرایس در این نشست خبری گفت: «این یک مکالمه دشوار خواهد بود، [اما] در توضیح اینکه چگونه اقدامات و رفتار پکن امنیت، رفاه و ارزشهای نه تنها ایالات متحده بلکه شرکا و متحدانمان را به چالش می‌کشد، صریح و بی پرده خواهد بود. روی دیگر سکه آن است که ما همچنین راه‌هایی را برای همکاری که در راستای منافع ماست، بررسی خواهیم کرد».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه افزود که انتظار دارد «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید موضوعات مربوط به هنگ کنگ، سین کیانگ، تایوان، دریای چین جنوبی، تجارت و منشأ بیماری ویروسی کرونا را در گفتگو با دیپلمات‌های چینی مطرح کنند.

پرایس در ادامه افزود دولت بایدن از چین انتظار دارد که «در تغییر لحن خود در روابط دوجانبه جدیت نشان دهد!» وی همچنین گفت که روابط ایالات متحده- چین چند وجهی و مبتنی بر رقابت است.

گفتنی است، روز پنج شنبه هجدهم مارس بلینکن و سالیوان در ایالت آلاسکا با «یانگ جیه چی» مدیر روابط خارجی و دفتر کمیسیون مرکزی چین و «وانگ ئی» وزیر خارجه چین دیدار و پیرامون روابط دوجانبه واشنگتن- پکن گفتگو خواهند کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سعید محمد مهدی باکری حداقل دستمزد میلاد حاتمی عملیات بدر دولت آمریکا چین گفتگو آلاسکا سعید محمد مهدی باکری حداقل دستمزد میلاد حاتمی عملیات بدر ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۸۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت موشک دانگ فنگ-۲۱ چینی برای غرق کردن ناو‌های آمریکا

یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله با قابلیت‌های دریایی ایالات متحده است.

به گزارش فارس، هفته نامه «نشنال اینترست» در تحلیلی به قام «مایا کارلین» نوشت، دانگ فنگ-۲۱ به طور خاص تهدیدات دریایی را با دقت هدف قرار می‌دهد و می‌تواند ناو‌های هواپیمابر ایالات متحده را در بیش از ۱۰۰۰ مایلی دور از ساحل تهدید کند. این تحولات چالشی جدی برای تسلط نیروی دریایی ایالات متحده در غرب اقیانوس آرام است.

در بخش دیگر این تحلیل آمده است، چین به افزایش ذخایر موشک‌های بالستیک، قاتل ناو‌های هواپیمابر خود ادامه می‌دهد و دانگ فنگ- ۲۱ بخش مهمی از این موجودی است.

بر اساس گزارش پنتاگون که سال گذشته منتشر شد، نیروی موشکی ارتش چین بیش از ۱۰۰۰ تیر از این سلاح‌های میان برد را در اختیار دارد. پکن برای جلوگیری از مداخله ایالات متحده به زرادخانه موشک‌های بالستیک خود وابسته است.

در بخش از گزارش سرویس تحقیقاتی کنگره که سال ۲۰۲۰ منتشر شد، آمده است: «این موشک‌های بالستیک تهدید‌های فزاینده‌ای را برای منافع ایالات متحده در دریای چین جنوبی ایجاد می‌کنند و به نیروی دریایی چین به عنوان چالش بزرگ برای توانایی نیروی دریایی ایالات متحده در دستیابی و حفظ کنترل آبی در زمان جنگ نگاه می‌شود.»

دیگر خبرها

  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  •   همۀ دوستان و دشمنانِ خاورمیانه در روایت نیویورک تایمز
  • پشت پرده کمک آمریکا به اسرائیل
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین
  • چگونه چین به روسیه کمک می کند تا تحریمهای غرب را خنثی کند؟
  • سفر رئیس جمهور ایران به اسلام آباد فرصت مهمی برای تقویت روابط دوجانبه
  • واکنش مدودف به تصویب بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک آمریکا به اوکراین 
  • جنگ داخلی و پیش‌بینی احتمال فروپاشی آمریکا
  • ساخت موشک دانگ فنگ-۲۱ چینی برای غرق کردن ناو‌های آمریکا
  • چین موشک دانگ فنگ-۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های آمریکا ساخته است