Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: امیدوارم رییس‌جمهور آینده عاقل، حکیم و مدبر باشد. نیاز نیست رییس‌جمهور روزی ۱۷ ساعت کار کند، پنج ساعت کار کند، اما حکیمانه تصمیم بگیرد و با ۲۰ میلیون رای فکر نکند عقلش زیاد شده است. 

به گزارش ایرنا به نقل از کمیته رسانه و ارتباطات شورای وحدت، پنجمین همایش از سلسله نشست‌های هم‌اندیشی کمیته‌های اصناف و اقشار شورای وحدت، عصر پنجشنبه ۲۱ اسفند با عنوان همایش صنعتگران و انتخابات ۱۴۰۰ در مرکز همایش‌های آدینه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمدرضا باهنر» دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در این همایش، با اشاره به جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد جمعیت کشور را افرادی تشکیل می‌دهند که یا در دوران جنگ و امام نبودند یا آن زمان قدرت تمییز نداشتند. در این چهل سال کارهای خوبی انجام شد البته طبیعی است که برخی از قطعات پازل درست مدیریت نشد. این کارهای خوبی که در کشور صورت گرفته از جنگ تا بازسازی خسارت‌های ناشی از آن که هزار میلیارد دلار هزینه بر روی کشور به بار آورد، همگی دستاورد دولت‌هایی است که در این چهل سال کار کردند و امور را مدیریت کردند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر روستای ۱۰ خانوار بدون برق و آب نداریم. همه این امور کار همین دولت‌ها بوده و البته اشکالاتی هم وجود داشته است. در واقع زمانی که نقشه راه و سیاست‌های کلی در هرم قدرت، الزام‌آور نیستند و هر کدام از نهادها، اسناد بالادستی را رعایت نمی‌کنند، به اشکالات ساختاری برمی‌خوریم. 

عضو شورای عالی شورای وحدت با اشاره به نقش مجلس در حل مسائل و مشکلات کشور اظهار داشت: خاستگاه مجلس، قومی، منطقه‌ای و حزبی است. ۱۵ سال است که رهبری می‌گوید اقتصاد مقاومتی، اما کسی توجه نمی‌کند. در هیچ مجلسی ۱۰ نفر پیدا نشده و نمی‌شود که منافع ملی را به سایر منافع ترجیح دهد. از زمانی که سیاست‌های پولی در خدمت سیاست مالی قرار گرفت، این وضعیت برای اقتصاد کشور اتفاق افتاد. به غیر از دولت هشتم، بقیه دولت‌ها در دوره دوم با تورم ۱۵۰ درصدی مواجه بودند، لذا اقتصاد کلان کشور مشکل دارد.  

باهنر با بیان اینکه در کنار نهادهای تصمیم‌گیر به نهادهای تصمیم‌ساز نیاز داریم که پارلمان بخش صنعت یکی از آنها است، تصریح کرد: امروز خودروساز، به ازای هر خودرویی که تولید می‌کند هشتاد میلیون ضرر می‌دهد. صنعت را لوس بار آوردیم؛ لذا توانایی رقابت ندارد. در حال حاضر ۸۰ درصد اقتصاد دست دولت است. لذا بخش خصوصی به وکیل مدافع جدی نیاز دارد که دنبال رانت و منافع شخصی نباشد. 

وی با اشاره به تدوین استراتژی ملی خاطرنشان کرد: امیدوارم رییس‌جمهور آینده عاقل، حکیم و مدبر باشد. نیاز نیست رییس‌جمهور روزی ۱۷ ساعت کار کند، پنج ساعت کار کند، اما حکیمانه تصمیم بگیرد و با ۲۰ میلیون رای فکر نکند عقلش زیاد شده است. 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به عملکرد شورای وحدت ابراز داشت: در قالب شورای وحدت، معتقد هستیم که ساختار حقوقی و قانونی حمایت و پشتیبانی از صنعتگران باید سامان پیدا کند. لذا در این شورا به دنبال این هستیم که کار با ثبات، مداوم و ماندگار انجام دهیم.

در ابتدای این نشست «حکیم جوادی» رییس کمیته صنعتگران شورای وحدت با اشاره به ظرفیت‌ها و مشکلات صنعتگران در حوزه‌های مختلف اجرایی و قانونی اظهار داشت: به رغم موانع فراوانی که وجود دارد صنعت در کشور ما توانسته به این میزان پیشرفت کند. 

وی افزود: گاهی قوانینی در مجلس و دولت ایجاد می‌شود که به دور از واقعیت‌های حوزه صنعت و صنعت گری است. در حال حاضر تنها برای انتخابات ۱۴۰۰ در شورای وحدت جمع نشدیم بلکه این هدف را داریم که در همه عرصه‌های کاری خود اثرگذار باشیم.

در ادامه، «مهدی غضنفری» وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت در گردهمایی بزرگ صنعتگران ایران بیان کرد: تا با مفهوم حکمرانی آشنا نشویم و ابعاد آن مورد گفت‌وگو قرار نگیرد، با تصمیمات الاکلنگی در این زمینه روبه‌رو می‌شویم. در حال حاضر، با مفهوم حکمرانی برخورد آیین‌وار می‌شود.

وی گفت: در مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی و تصمیم های کلی گرفته می‌شود و در مجلس هم قانون‌های پنج ساله تقنین می‌شود. بعد به سراغ بودجه‌ای می‌روند که نه با آن تصمیمات کلی و نه با این قوانین پنج ساله همخوانی دارد.

لینک کوتاه: asriran.com/003FaV

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ساعت کار حال حاضر رییس جمهور شورای وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۹۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رییس جمهور چین بر اهمیت روابط پکن و واشنگتن تاکید کرد.

«شی جین پینگ» رییس جمهور چین روز چهارشنبه در دیدار با تجار اعلام کرد که ماهیت روابط چین و آمریکا نه تنها بر رفاه مردم هر دو کشور، بلکه بر آینده بشریت نیز تأثیرگذار است.

تلویزیون مرکزی چین به نقل از گفته رییس جمهور چین گزارش داد که همکاری یا مقابله چین و آمریکا رفاه مردم هر دو کشور و همچنین آینده و سرنوشت را متاثر می سازد.

رییس جمهور چین تاکید کرد که مادامی که دو طرف یکدیگر را به عنوان شریک بنگرند، به منافع یکدیگر احترام بگذارند، همزیستی مسالمت آمیز در پیش بگیرند و با یکدیگر همکاری کنند، روابط دو کشور بهبود خواهد یافت.

کد خبر 6063833

دیگر خبرها

  • رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد
  • بایدن ضعیف‌ترین فرمانده کل قوا در آمریکا
  • وحدت و همدلی سبب پیشرفت مازندران می شود
  • رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولت را اخراج می‌کند!
  • بایدن ضعیف ترین فرمانده کل قوا در آمریکا
  • رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!
  • بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!
  • انجام ۳ سفر رییس جمهور به کردستان بیانگر توجه دولت به استان است
  • تحلیل بادامچیان از علت رای نیاوردن باهنر و نوبخت
  • خیرین شریکی راهبردی برای دولت هستند