Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «کلودیو پروویداس» نماینده مقیم دفتر عمران ملل متحد (UNDP) در ایران در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی با تشکر از عملکرد بسیار خوب سازمان بهزیستی، گفت: نه تنها به دلیل اهمیت سازمان بهزیستی بلکه به دلیل عملکرد بسیار خوبی که داشته است ما توانستیم در حدود ۲۶ درصد از کل بودجه‌ای که در برنامه عمران ملل متحد از سال ۲۰۰۵ تاکنون از سوی صندوق جهانی به ایران اختصاص یافته است (یعنی حدود ۲۱ میلیون دلار) را در به این سازمان اختصاص دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایران همواره برای سیاست‌های جهانی در اهدای کمک مالی به اقشار آسیب‌پذیر و اهمیت نقش ایران برای فراهم آوردن حمایت برای اقشار آسیب‌پذیر و پناهندگان در سطح دنیا؛ مورد تقدیر قرار گرفته است و ما نیز خود را جدا نمی‌بینیم و بخشی از این مجموعه هستیم.

نماینده دفتر عمران ملل متحد با اشاره به اینکه بودجه مقابله با کووید ۱۹ از دو منبع سازمان همکاری‌های اقتصادی و صندوق جهانی تأمین شده است نیز گفت: هدف ما قدردانی از نتایج بسیار مهمی است که بهزیستی توانسته است به دست بیاورد. همچون خدمات به گروه‌های آسیب پذیر، سالمندان و…، اهداف جهانی مبارزه با ایدز در بین اقشار آسیب‌پذیر و…، که این ابتکار عمل از دستاوردهای مهم که موبایل کلینک‌هایی که توسط سازمان بهزیستی انجام شده است و باعث می‌شود که بتوانیم کمک‌های بیشتری برای سازمان‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، فراهم کنیم.

وی با اشاره به تحریم‌هایی که بر کشور ایران صورت می‌گیرد نیز گفت: ما در این زمینه بی‌طرف هستیم اما خنثی نیستیم و مسئله سلامت برای ما بسیار حائز اهمیت است. از تأثیرات تحریم بر روی ایران و از دست رفتن جان عده‌ای از افراد به دلیل این تحریم‌ها به شدت متأسف هستم.

نماینده دفتر عمران ملل متحد افزود: دفتر عمران ملل متحد با همکاری سازمان بهداشت جهانی و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل یک کارگروه مشترک در زمینه سلامت، مدیریت کردند و توانستند با گرفتن مجوزهای لازم، در زمینه خرید اقلام سلامت و بهداشتی و دارویی انجام دهند.

«کلودیو پروویداس» گفت: دفتر عمران ملل متحد (UNDP) در پاسخ به مقابله با پیشگیری از ویروس کرونا در ایران با همکاری سایر شرکای بین المللی مستقر در تهران در تلاش است که به گروه‌های آسیب‌پذیر اجتماعی اعم از زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های نیازمند در سراسر کشور کمک کند و در این راستا مصمم است که در راستای بهبود وضعیت سیستم بهداشت ایران تلاش کند و حداکثر تلاش خود را برای تأمین اقلام بهداشتی و درمانی از کمپانی‌های بزرگ جهانی و خرید اقلام مورد نیاز از شرکت‌های داخلی ایران برای حمایت از تولید داخل ایران خواهند کرد.

وی در پایان سخنانش با تقدیر از نقش سازمان بهزیستی در حمایت از سازمان‌های مردم نهاد و توجه به گسترش فعالیت‌های آن‌ها، خاطرنشان کرد: نقش NGO‌ها در آگاهی‌رسانی خصوصاً در مواقع بحران حائز اهمیت هست و سازمان بهزیستی به خوبی توانسته است از این ظرفیت اجتماعی استفاده نماید.

همچنین «کلودیو پروویداس» در بخش دیگری از این دیدار، با حضور در محل نگهداری اقلام اهدایی دفتر سازمان ملل متحد وضعیت جهت مقابله با کرونا در مراکز نگهداری معتادان، بازدید کرد و در جریان روند توزیع این اقلام قرار گرفت.

کد خبر 5167701

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان ملل متحد بهزیستی بودجه کل کشور شهرداری تهران شورای شهر تهران آزادی زندانیان قوه قضاییه سازمان زندان ها ویروس کرونا نوروز گردشگری سازمان تامین اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ترخیص کالا سازمان بازرسی کل کشور سعید اوحدی سامانه بارشی دفتر عمران ملل متحد سازمان بهزیستی آسیب پذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۱۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی به تعهدات خود درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکری گفت: بانک مرکزی در تخصیص ارز به دارو در سال گذشته اشکالاتی داشت که در پایان سال توانست به تعهدات خود عمل کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه علنی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی چهار جلسه نظارتی درباره دارو برگزار کرد، اما هنوز مشکل گرانی و کمبود دارو حل نشده است.

وی افزود: آخرین جلسه مجلس در این‌باره نوزدهم دی سال گذشته برگزار شد که فرصت دوماهه‌ای به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه داده شد، همچنین مقرر شد ۷۰ درصد هزینه دارو را بیمه‌ها و ۳۰ درصد را بیماران بپردازند که این اتفاق رخ نداده و پرداختی از بیمه و بیمار به‌طور تقریبی برابر است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشترین اشکال در این زمینه به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه بازمی‌گردد، گفت: بانک مرکزی منابع ارزی را برای دارو تأمین نکرده است.

حاجی‌دلیگانی تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه ۷۰ همت طلب دارو را پرداخت نکرده و سازمان تأمین اجتماعی نیز طلب دانشگاه علوم پزشکی را نپرداخته است که این موارد باید رسیدگی شود.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: علاوه بر جلسات صحن مجلس، من نیز برای بررسی علل کمبود دارو جلسات جداگانه‌ای را با مسئولان بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان داشتم.

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت و درمان درباره دارو مسئولیت دارند، تصریح کرد: بانک مرکزی برای اختصاص ارز دارو در اواخر بهار و ابتدای تابستان اشکالاتی داشت که موجب ایجاد مشکلاتی در توزیع دارو شد، اما پایان سال گذشته توانست به تعهدات خود عمل کند.

کد خبر 747116

دیگر خبرها

  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • بانک مرکزی به تعهدات خود درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • قالیباف: بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی