Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام موسوی اعظم گفت: در کشور برخی به جای اینکه امید آنها به خدا باشد به کشورهای دیگر امید دارند، دست به دامن شدن کشورهای آمریکا و انگلیس نشانه ضعف ایمان و عقیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (22 اسفند) در خطبه نخست نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه به رعایت تقوا و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: انجام واجبات و ترک محرمات باعث عاقبت به خیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت شهر یاسوج با بیان اینکه انسان امانت خداست و اعضا و جوارح او همه متعلق به خداوند است، گفت: انسان های اهل فکر و تدبر، دارای بینش و تامل خاص هستند، در خصوص عالم خلقت تفکر دارند، حضرت علی (ع) در در آیات و آفاق الهی در ساعت قبل از روشنایی روز تفکر و تأمل داشتند و قرآن کریم آنها را صاحبان خرد نامیده است.

وی با بیان اینکه با خواندن جامعه کبیره، متوجه حضور و نازل شدن فرشتگان بر امام می شویم که در این راستا قبور مطهر آن امامان محل حضور فرشتگان است، ادامه داد: کسانی هستند که خستگی های روزانه، یاد و نام خدا و ذکر او را از یاد نمی برند.

حجت الاسلام موسوی اعظم با اشاره به اینکه انسان می تواند در هر لحظه به یاد خدا باشد و با تفکر متوجه خواهد شد خلقت عالم بر باطل نیست، یادآور شد: نور و روشنایی سیارات و کرات دیگر میلیون ها سال طول خواهد کشید تا به زمین برسد که این موضوع نشات گرفته از گستردگی عالم است و در این موضوعات انسان باید تامل داشته باشد. 

امام جمعه موقت شهر یاسوج گفت: کسانی که امید خود را به دیگران گره می زنند دچار ضرر و زیان هستند و از درگاه حضرت حق غافل هستند.

وی در ادامه، اظهار کرد: بزرگ ترین رسوایی روز قیامت این است که انسان نتوانسته رضایت خداوند متعال را کسب کند و در این راستا رضایت خدا با توبه و آمرزش خواستن از درگاه خداوند متعال به دست می آید.

حجت الاسلام موسوی اعظم در خطبه دوم نماز جمعه شهر یاسوج با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: سراسر عالم پر از پند و اندرز است، ضمن اینکه بررسی سوابق و حالات گذشتگان درس عبرت و آموزنده است.

امام جمعه موقت شهر یاسوج گفت: امروز استکبار و آمریکا ۶ سال امکانات خود را برای نابودی یمن به کار گرفتند، یمن از فقیرترین ملت ها بود اما با مقاومت و ایستادگی باعث ناکامی دنیای استکبار شده است.

وی با بیان اینکه کسانی که متمایل به غرب هستند چرا چشم بر روی واقعیت ها بسته و جنایات را بر علیه یمن مشاهده نمی کنند، ادامه داد: امروز چرا آل سعود نباید در برابر اسرائیل ایستادگی کند.

حجت الاسلام موسوی اعظم خاطرنشان کرد: در کشور برخی به جای اینکه امید آنها به خدا باشد به کشورهای دیگر امید دارند، دست به دامن شدن کشورهای آمریکا و انگلیس نشانه ضعف ایمان و عقیده است.

امام جمعه موقت شهر یاسوج با بیان اینکه امروز آمریکا در اداره امور خود ناتوان است و ثروت های او  ناشی از غارت سرمایه های دیگر کشورها است، گفت: با وجود مشکلات و  ناتوانی و درماندگی کشوری مانند آمریکا جای سوال است چرا برخی هنوز به آمریکا امید دارند.

وی افزود : ماه رجب ماه میلاد حضرت ابا عبدالله (ع) است، همه فضایل پیامبران در وجود این امام است.

حجت الاسلام موسوی اعظم به استجابت دعا در زیر قبه امام حسین (ع) و شفا در تربت آن حضرت اشاره کرد و گفت: حضرت عباس ولایت مدار و بصیر واقعه کربلا بود.

امام جمعه موقت یاسوج گفت: در کنار حفظ سلامت جسم مانند استفاده از ماسک، نیازمند حفظ زبان، گوش، اعضا و ‌جوارح از گناه و معصیت هستیم.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: یاسوج امام جمعه دعا تقوا آمریکا یمن نماز جمعه امام جمعه موقت شهر یاسوج حجت الاسلام موسوی اعظم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۱۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع سابق آمریکا: سکوت ایران و اسرائیل نشانه پایان تنش‌هاست

وزیر دفاع سابق آمریکا با بیان اینکه سکوت کنونی مقامات اسرائیل و ایران می‌تواند نشانه پایان تنش‌ها باشد، آن را «کرکننده» توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، «مارک اسپر» وزیر دفاع سابق آمریکا سکوت اسرائیل وایران درباره تنش‌های اخیر را «کرکننده» توصیف کرد و آن را نشانه‌ای از این دانست که تنش‌ها فعلاً به پایان رسیده است.

اسپر که در دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» وزیر دفاع آمریکا بود، گفت: «این سکوت از دو طرف واقعاً کرکننده است؛ اینکه هیچ‌کس درباره آنچه اتفاق افتاده صحبتی نمی‌کند.»

به گزارش روزنامه هیل، اسپر ادامه داد: «فکر می‌کنم این در حال حاضر پایان ماجرا باشد. اما باید دید چه خواهد شد.»

در روز جمعه ریزپرنده‌هایی در آسمان اصفهان مشاهده شدند که توسط سامانه‌های پدافند هوایی ایران، سرنگون شدند. این حادثه که به رژیم صهیونیستی نسبت داده می‌شود، پس از آن اتفاق افتاد که ایران هفته گذشته در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری تهران در سوریه، مواضع رژیم اشغالگر در اراضی اشغالی را با ده‌ها موشک و پهپاد هدف قرار داد.

اسپر با طرح این ادعا که رژیم صهیونیستی در حادثه اصفهان تنها خواستار ارسال پیامی به ایران بود، گفت: «این پیام این بود که دست ما به شما می‌رسد و می‌توانیم با نفوذ به عمق ایران، مناطق اصفهان را هدف قرار دهیم.»

دیگر خبرها

  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • ایمان در همه ابعاد زندگی انسان نقش مهمی دارد
  • پاسداران در راستای عقیده خود با دشمن مبارزه می‌کنند
  • وزیر دفاع سابق آمریکا: سکوت ایران و اسرائیل نشانه پایان تنش‌هاست
  • تثبیت قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی با انجام عملیات وعده صادق
  • شگرد جدید دشمن در بحث عفاف و حجاب در استان ایلام