Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@13:18:29 GMT

 افتتاح ساختمان جدید بیمارستان اعصاب و روان

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۳۱۳۹

به گزارش جام حم آنلاین آذربایجان شرقی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با اشاره به وجود ۱۳ شهید مدافع سلامت در آذربایجان شرقی و مجوز دفن برای این تعداد در قطعه گلزار شهدا، از احراز شهادت پنج نفر از آنان، خبر داد.
عباس پورحسن در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه احراز شهادت مدافعان سلامت خارج از حیطه وظایف استانی است، اظهار کرد: کارگروه تعیین شهدای سلامت یک روز در هفته با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مدیرکل بنیاد شهید برگزار شده و نتایج بررسی‌ها توسط وزارت بهداشت به سازمان بنیاد شهید در تهران ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای مسقف‌سازی گلزار شهدای تبریز، گفت: مسقف‌سازی گلزار مطهر و فاز اول طرح جامع ساماندهی گلزار شهدا به اتمام رسیده، اما مشکلات در این خصوص به بحث‌های مالی و عدم هماهنگی‌ها برمی‌گردد؛ در این رابطه شهرداری نیز کاملا پای کار است، اما مشکلاتی در زیرمجموعه و بدنه کارشناسی وجود دارد.
وی اضافه کرد: اقدامات لازم جهت ساماندهی گلزار شهدای شنب غازان و مزار شهدای ستارخان در حال انجام بوده و در این خصوص نیز کمی مشکلات اعتباری وجود دارد.
پورحسن از افتتاح ساختمان جدید بیمارستان ۱۱۰ تخت خوابه‌ اعصاب و روان جانبازان "فجر" در شش طبقه در پنجشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: ۲۰ الی ۳۰ تخت از تخت‌های این بیمارستان به جانبازان اعصاب و روان خانم اختصاص داده می‌شود.
 وی، جمعیت شهدای آذربایجان شرقی را ۹۸۴۳ نفر و جامعه هدف بنیاد شهید را ۱۵۶ هزار و ۱۲۹ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۲۹۱ شهید مونث، ۲۶ نفر شهید مدافع حرم، ۱۳ شهید جزو اقلیت‌های مذهبی و ۱۴۱ نفر شهید طلبه و روحانی هستند.
وی با اشاره به اینکه ۴۹۹۶ والدین شهید در قید حیات، ۴۵۷۲ فرزند شهید، هفت خانوار با سه شهید و ۲۴۳۲ جانباز در آذربایجان شرقی داریم، اضافه کرد: جمعیت جانبازان ۷۰ درصد برابر با ۳۷۱ نفر، جانبازان زیر ۲۵ درصد برابر با ۱۳ هزار و ۸۰۶ نفر، جانبازان بالای ۲۵ درصد برابر با ۱۰ هزار و ۲۲۶ نفر، تعداد جانبازان مونث در استان به تعداد ۲۹۱ نفر، تعداد جانبازان مدافع حرم ۱۷ نفر و تعداد آزادگان ۱۸۹۹ نفر بوده است؛ استان ما چهار درصد از کل جمعیت ایثارگری کشور را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با اشاره به وضعیت اشتغال جامعه ایثارگری، خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد از استخدام‌های بنیاد شهید و ۳۰ درصد از استخدام‌های دولت باید به ایثارگران اختصاص یابد که کفایت نمی‌کند و بر اساس برنامه توسعه ششم تمامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد شامل ۲۰۰ هزار نفر باید از طریق آزمون و تا پایان این برنامه به استخدام دولت درآیند که سهم استان ما ۱۵۰۰ نفر و تعداد فرزندان جانباز جویای کار در استان ما ۶۰۰۰ نفر است.
وی در تشریح وضعیت مسکن ایثارگران، خاطرنشان کرد: بر اساس جلسات و تفاهم‌نامه‌های شورای مسکن، از ۲۸۴۶ واجد شرایط ۲۲۰ قطعه زمین تحویل داده شده و ۲۷۰ نفر را هم معرفی کرده‌ایم.
وی با اشاره به نقش بنیاد شهید در نامگذاری خیابان‌ها به نام شهدا اظهار کرد: یک نماینده از طریق این اداره کل در شورای نامگذاری شهرداری حضور پیدا می‌کند و با وجود ۲۹۱ شهید زن، خیابان یا کوچه‌ای به نام شهدای زن نداریم.
پورحسن در بخش پایانی سخنانش، برخی اقدامات انجام شده در این اداره کل به منظور گرامیداشت هفته شهدا را تشریح کرد.



منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: عباس پور حسن تبریز ساماندهی گلزار شهدا آذربایجان شرقی بنیاد شهید گلزار شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۳۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه) در جلسه هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، نقش موزه‌های دفاع مقدس در بازگو کردن فداکاری‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید را بسیار موثر دانست و گفت: برای حفظ آثار و ارزش‌های شهدا، این مجموعه را باید در حوزه مادی و معنوی غنا ببخشیم تا جوانان، نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و مردم از آن استفاده کنند.

او با اشاره به اهتمام مسئولان برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان افزود: این استان مهد شهیدان و سرداران در دوران دفاع مقدس است که هر کدام گنجینه و دانشگاه معرفت هستند ولی افتتاح موزه دفاع مقدس گیلان به نسبت سایر استان‌ها با تأخیر آغاز شد، لذا باید با جدیت تمام آن را افتتاح کنیم.

استاندار تصریح کرد: باید توجه به زیست بوم گیلان یک اصل در ساخت موزه دفاع مقدس باشد و حال و هوای دوران دفاع مقدس را برای ما تداعی کند.

در این جلسه سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، تعدادی از مدیران و شهردار رشت نیز حضور داشتند و نقطه نظرات خود برای تسهیل در بهره برداری این پروژه را بیان کردند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری گیلان؛ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مسیر ورودی اصلی به استان و شهر رشت در حال ساخت است.

فاز اول این پروژه ۲ هزار متر مربع زیربنا و یک هکتار محوطه دارد و سوم خرداد امسال توسط رئیس جمهور به صورت ارتباط تصویری همزمان با ۵ استان دیگر افتتاح خواهد شد.

ساختمان مدیریت مرکز فرهنگی و ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، ساختمان‌های احداث شده در فاز اول هستند.

در فاز دوم و سوم نیز ساختمان‌های آمفی تئاتر و گالری‌های موزه احداث خواهند شد که در حال حاضر سازه آمفی تئاتر به پایان رسیده است.

بخشی از محوطه سازی فاز اول توسط شهرداری رشت ساخته شده و قرار است مابقی محوطه سازی نیز اجرا شود تا در آینده به عنوان یکی از پارک‌های شهر رشت بهره برداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تعداد شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر رسید
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • اعلام جزئیات جدید درباره واردات خودرو جانبازان؛ اول جانبازان بالای ۷۰ درصد، بعد جانبازان ۵۰ درصد
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • اکثر پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند