Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:14:58 GMT

تداوم بارش باران، برف و کولاک در شرق کشور

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۵۲۶۳

تداوم بارش باران، برف و کولاک در شرق کشور

«امین‌حسین نقشینه» امروز (شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: بارش‌ها در غرب کشور پایان یافت و امروز در خراسان رضوی، خراسان شمالی، نیمه شرقی اصفهان و ارتفاعات گیلان، مازندران و گلستان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: بارش‌ها در مناطق مرتفع و سردسیر این مناطق به شکل کولاک برف و در سایر مناطق به صورت باران، همچنین در مناطق مستعد به شکل تگرگ خواهد بود و سامانه بارشی عصر امروز از کشور خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقشینه ادامه‌داد: یخبندان، مه، کاهش دید و کولاک در روز جاری برای این مناطق پیش بینی می‌شود و دمای هوا در مناطق غرب و شرق کشور امروز به زیر صفر خواهد رسید.

وی بیان‌داشت: امروز برای نیمه شرقی کشور و در مناطق جنوب، جنوب شرق، شرق و مرکز کشور احتمال وقوع گرد و خاک نیز وجود دارد. 

کارشناس سازمان هواشناسی کشور همچنین از کاهش دمای ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا برای نیمه شمالی کشور تا پایان امروز و کاهش چهار تا هشت درجه‌ای دما برای شرق کشور تا روز یکشنبه خبر داد و گفت: روند افزایش دما در این مناطق از روز دوشنبه آغاز خواهد شد.

وی گفت: بر این اساس از یکشنبه تا سه‌شنبه جوی آرام در اغلب مناطق کشور حاکم است و از دوشنبه دما در  مناطق ذکر شده مجدد گرم می‌شود.

نقشینه اضافه‌کرد: آسمان تهران امروز نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی گاهی بارش پراکنده و به‌تدریج با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، امروز دمای هوای پایتخت مجدد کاهش خواهد یافت و بیشینه و کمینه دما امروز تهران به ترتیب هشت درجه و صفر درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

برچسب‌ها سازمان هواشناسی كشور خراسان جنوبی بارش برف بارش باران خراسان شمالی گلستان اصفهان گیلان سازمان هواشناسی کشور سازمان هواشناسی امین حسین نقشینه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان هواشناسی كشور خراسان جنوبی بارش برف سازمان هواشناسی كشور خراسان جنوبی بارش برف بارش باران خراسان شمالی گلستان اصفهان گیلان سازمان هواشناسی کشور سازمان هواشناسی اخبار کنکور سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۵۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: تا پایان هفته افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای در سطح استان و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، فهیمه راستی، امروز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز تا انتهای هفته ضمن افزایش ابر، رگبار و رعدو برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای در سطح استان و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشینه بارش‌ها در نیمه شمالی، مناطق مرکزی، غرب و برخی مناطق جنوبی استان خواهد بود، افزود: با توجه به شدت و نوع بارش‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در مناطق مذکور محتمل است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه ابتدای هفته آینده از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و در اغلب مناطق جوی نسبتاً پایدار مورد انتظار است، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته لاله زار با دمای یک سردترین و ریگان با دمای ۳۶ گرم‌ترین نقطه استان است.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه دمای شهر کرمان ۲۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه دمای شهر کرمان ۱۱ درجه سانتی‌گراد بوده است.

کد خبر 747257

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها و رگبارهای بهاری در یزد تا فردا
  • باران در راه خراسان رضوی است
  • تداوم بارش باران در استان یزد/ خودداری از تردد‌های غیر ضرور
  • تداوم بارش باران تا ظهر امروز در مازندران
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • تداوم شرایط جوی ناپایدار و بارش باران در اردبیل
  • هوای خنک و سامانه ناپایدار تا فردا در اردبیل ادامه دارد
  • تداوم بارش باران در کرمانشاه تا فردا
  • تداوم بارش‌ها تا چهارشنبه در ارتفاعات استان