Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@10:55:52 GMT

گیلان سراسر درگیر برف

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۵۷۹۲

گیلان سراسر درگیر برف

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی گیلان سراسر استان درگیر نزولات آسمانی برف و باران است.

بنا بر گزارش‌های موجود علاوه بر ارتفاعات و مناطق کوهستانی گیلان بخش‌هایی از دامنه‌ها و مناطق جلگه‌ای استان را نیز بارش برف سفیدپوش کرد.

آن‌طور که هواشناسی گیلان گزارش کرده مناطق شرقی و بخش مرکزی استان از بارش برف بیشتری برخوردار است اما همچنان میزان برف انباشت شده در تمامی ارتفاعات استان قابل‌توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان در گفت‌وگویی اعلام کرد در ۱۵ محور مواصلاتی استان بارش‌ها به‌صورت برف است.

طبق گفته وی، حداقل ۱۰ محور از محورهای مواصلاتی استان با بارش برف سنگین و شدید روبرو هستند و در مابقی محورها یا بارش‌ها به‌صورت برف، یا مخلوط برف و باران و مابقی هم به‌صورت باران است.

در پی پیش‌بینی کاهش محسوس دما تا ۱۳ درجه در گیلان، شرکت گاز استان از مشترکان خانگی خواست تا به‌شدت در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی کنند تا جریان گاز در شبکه توزیع پایدار باقی بماند.

هم‌زمان با آغاز بارش برف در استان نیروهای راهداری استان با تمامی ظرفیت‌های دولتی و بخش خصوصی به دل جاده زده و عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی را آغاز کردند به‌گونه‌ای که این عملیات همچنان در سطح جاده‌های استان ادامه دارد.

به گفته راهداری، هواشناسی و خبرنگاران فارس، بیشترین بارش برف ثبت‌شده مربوط به منطقه اسالم در تالش است. راهداری اعلام کرده در این منطقه نیم متر برف باریده است.

به گفته هواشناسی گیلان، منطقه اسبه‌وونی در تالش سردترین نقطه استان و بندر کیاشهر در شهرستان آستانه‌اشرفیه گرم‌ترین نقطه گیلان بود.

همچنین خبرنگار فارس در رضوانشهر میزان بارش برف در این منطقه به‌ویژه پونل را بالای ۴۰ سانتی‌متر گزارش کرد.

خبرنگار فارس در شفت نیز گزارش داد که بارش برف از ساعات ابتدای شب شروع‌شده و ارتفاع آن در ارتفاعات شهرستان ازجمله امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحاق تا نیمه‌های شب به حدود ۵۰ سانتی‌متر رسیده است.

همچنین در مناطقی ازجمله ارتفاعات دیلمان، اشکورات، ماسوله، توتکابن، خصیب دشت، گیلوان، لات محله، ملکوت، امامزاده ابراهیم و اسحاق بارش برف بالای ۴۰ سانتی‌متر گزارش شد.

در شهرستان رشت نیز بارش برف از ساعت ۲۰ آغاز و همچنان ادامه دارد. ارتفاع برف در برخی از نقاط شهرستان رشت ازجمله شهر رشت بین ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر رسید.

همان‌گونه که ماشین‌آلات راهداری و راهداران در جاده‌های خارج از محدوده شهر در حال تلاش برای بازگشایی محورهای هستند، ناوگان خودرویی و ظرفیت شهرداری‌های استان نیز وارد میدان شده و در تلاش‌اند تا محدوده شهر به‌ویژه معابر اصلی و فرعی شهر را باز نگه‌دارند.

خوشبختانه علاوه بر دستگاه‌های دولتی، ظرفیت بخش خصوصی و تیم‌های مردم‌نهاد و همچنین کمیته‌های ورزشی نظیر آفرود‌ پا به میدان گذاشته و برای همرسانی ظرفیت‌ها و همگرایی توان‌ها مشارکت دارند.

در پی هشدار سطح نارنجی که چند روز پیش هواشناسی داده بود و با هماهنگی‌های صورت گرفته ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان و متناظر با آن در شهرستان‌ها، تمامی دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، امدادی و نظامی استان در آماده‌باش هستند تا در اولین فرصت با مشکلات و بحران‌های احتمالی مقابله و پاسخ بهنگام دهند.

خوشبختانه جز قطعی برقی که در جیرنده رودبار به وجود آمد و با تلاش تیم عملیات شرکت برق رفع شد، در مابقی مناطق استان مشکل قابل‌توجهی به وجود نیامده و تمامی راه‌های استان بنا بر گزارش‌های مسوولان باز هستند و تردد در آن‌ها جریان دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان برف هواشناسی رشت سانتی متر بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۵۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تصویری | دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب

دیگر خبرها

  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • ارتفاع بارش در کوشه از توابع شهرستان تفتان به ۴۰ میلی متر رسید
  • آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • گزارش تصویری | دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان
  • بارش شدید باران در این شهر سیل راه انداخت
  • طراوت باران بهاری در دیار هگمتانه
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان
  • استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان