Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین جشنواره بین‌المللی نی انبان از روز چهارشنبه و در حالی که شیوع ویروس کرونا نگرانی بسیار از مردم است، کار خود را آغاز کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته چهارشنبه 20 اسفند 1399 نخستین جشنواره نی انبان کار خود را آغاز کرد. این در حالی است که آمار مبتلایان به ویروس کرونا و قربانیانِ این ویروس همچنان بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویری که از اجراهای دیشبِ این جشنواره به دست خبرنگار تسنیم رسیده، نشان می‌دهد که پروتکل‌های بهداشتی در جریان برگزاری این رویداد به هیچ وجه رعایت نشده است. ازدحام جمعیت و فاصله‌ی بسیار کمِ تماشاگران، خطر شیوع ویروس کرونا را بسیار افزایش داده است.

 

همچنین شنیده شده که افراد بسیاری از تهران و دیگر شهرهای کشور به کیش رفته‌اند تا در این جشنواره حاضر باشند. تعداد بالای این سفرها از نقاط مختلف کشور به کیش، بیمِ انتقال و شیوعِ بیشتر ویروس کرونا را افزایش داده است.

همچنین نوازندگانی از کشورهایی مانند فرانسه، مجارستان و اسپانیا هم برای حضور در این جشنواره به کیش سفر کرده‌اند.

یکی از مسئولان سازمان گردشگری کیش گفته که با وجود اینکه سایه کرونا یک سال است که بر تمام فعالیت‌ها تأثیر گذاشته و‌ آسیب‌های فراوانی به وجود آورده اما با مدیریت صحیح در حوزه امور هنری این منطقه همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است.

از سوی دیگر محسن شریفیان دبیر جشنواره نی‌انبان هم در جریان اجرای شب گذشته‌اش گفته بود که این اجراها با رعایت فاصله‌گذاری مناسب و رعایت پروتُکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

اما تصاویر منتشر شده از این رویداد چیز دیگری را روایت می‌کند. متأسفانه عدم رعایت پروتُکل‌های بهداشتی و عدمِ رعایت فاصله‌های اجتماعی، احتمال صدور ویروس کرونا را از این رویداد و از منطقه کیش به دیگر نقاط کشور بالا می‌برد.

جالب اینکه جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی که قرار بود اسفند سال جاری در بوشهر برگزار شود، با تصمیم مسئولان این جشنواره و برای جلوگیری از شیوعِ بیشتر ویروس کرونا، به زمان دیگری موکول شد.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر هم به دلیل شیوع ویروس کرونا، به صورت مجازی برگزار شد.

در این میان اما شاهدیم که جشنواره‌ی نی انبان با اصرارِ مسئولان این جشنواره به صورت حضوری و با عدمِ رعایتِ پروتُکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

هنوز یادمان نرفته که یکی از مسئولان وزارت بهداشت، چندی پیش گفته بود که برگزاریِ هر مراسمی با حضور بیش از 50 نفر ممنوع است.

مشخص نیست که چرا برخی در تلاش‌اند که به هر نحوی شده در این اوضاعِ بدِ جامعه آنچه به نفع خودشان است را رقم بزنند. به راستی آیا نمی‌شد جشنواره نی‌انبان هم بدون حضور تماشاگر و به صورت آنلاین برگزار شود؟

جشنواره نی انبان از چهارشنبه 20 اسفند 1399 با حضور 11 گروه و هنرمندانی از کشورهای فرانسه، مجارستان و اسپانیا آغاز شده است و به مدت 3 روز ادامه دارد و‌ گروه‌های موسیقی هر شب در اسکله تفریحی مرجان، میکا مال و تماشاخانه ساحلی کشتی یونانی به اجرای برنامه می‌پردازند.

گویا قرار است که هر شب هم تماشاگرانِ زیادی بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به دیدن این اجراها بپردازند.

باید دید واکنش مسئولان وزارت بهداشت در مقابل این رویداد چیست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موسیقی منطقه آزاد کیش موسیقی منطقه آزاد کیش جشنواره نی انبان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۸۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه بزرگ فرهنگی بسیج با حضور جوانان شکل گرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی مقواساز عصر چهارشنبه در اختتامیه جشنواره مدرسه عشق در رشت اظهار کرد: رشت و گیلان میزبان شایسته ای برای جشنواره ملی مردمی مدرسه عشق بود.

معاون فرهنگی بسیج مستضعفین با تاکید بر لزوم توجه و اعتماد به جوانان و نوجوانان بیان کرد: شبکه بزرگ فرهنگی بسیج با حضور جوانان و نوجوانان شکل گرفته است.

سردار مقواساز با اشاره به دستاوردهای جشنواره ملی مدرسه عشق اضافه کرد: بروز خلاقیت‌ها، کشف استعدادها، گستردگی و مشارکت مردم از نقاط مختلف از شاخصه‌های مهم جشنواره مدرسه عشق است.

وی با بیان اینکه کیفیت آثار جشنواره مدرسه عشق بسیار مطلوب بوده است، افزود: جشنواره مدرسه عشق آغاز حرکت برای بالندگی نبوغ و استعدادهای فرهنگی و هنری است.

کد خبر 6081256

دیگر خبرها

  • کاهش شیوع سالک در سمنان
  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی 
  • پایان کار نمایندگان ایران در تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت بدون حضور در فینال
  • ملوان از سپاهان مخفی شد
  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • محرومیت حریف استقلال از حضور تماشاگران
  • شبکه بزرگ فرهنگی بسیج با حضور جوانان شکل گرفته است
  • الزامی شدن حضور یگان ویژه در لیگ برتر بسکتبال
  • هشدار فدراسیون بسکتبال به متخلفان احتمالی در لیگ برتر