Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر شنبه به مناسبت روز شهدا مراسم تجلیل از همسر شهید «محمد همرنگ نژاد» از شهدای دفاع مقدس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با حضور پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی و جمعی از مسئولان و کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برگزار شد.

مدرس حوزه‌های علمیه رشت در ابتدای این مراسم با تبریک مبعث رسول اکرم (ص)، با اشاره به اینکه ایشان شخصیتی کامل از همه ابعاد داشته و نزول آیات نورانی قرآن در آن برهه جز بر آن حضرت ممکن نبود، اظهار کرد: اخلاق، منش و نیز مردم داری حضرت محمد (ص) از جمله خصایص منحصر به فرد وی بود که همگان به آن اذعان داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حسین ریحانی به سختی‌ها و دشواری‌های فراوان پیش روی آن حضرت در گسترش دین اسلام در میان اعراب نیز اشاره کرد و گفت: آن حضرت در روزهای آغازین رسالت مهم خویش متحمل هزینه‌های فراوانی از نظر جسمی، روحی و مادی شد اما صبر و استقامت وی مانع هرگونه شک و ابهامی در بین پیروان دین اسلام در آن روزهای سخت و طاقت فرسا شد.

این پژوهشگر دینی و استاد دانشگاه در ادامه با برشمردن خصیصه‌های پیروان راستین عدالت و برابری به عنوان مهمترین ویژگی یک مسلمان واقعی، اطاعت از فرامین رهبری و نیز جانفشانی در راه اسلام را از مهمترین آنها یاد کرد و شهدای اسلام را الگوی مناسبی برای جوانان و نوجوانان در همه ابعاد زندگی دانست.

حجت الاسلام ریحانی با گرامیداشت یاد و نام همه شهدای اسلام و ایران و شهدای سلامت که با همه وجود خویش برای اعتلای نام میهن عزیزشان جان خود را نثار کردند، همگان را به پیروی از راه و آرمان‌های آنان دعوت کرد.

در ادامه این مراسم همسر شهید محمد همرنگ نژاد از شهدای دفاع مقدس ضمن مرور خاطرات این شهید والامقام تحمل رنج نبود همسر خود را با حضور در کنار خانواده‌های شهدا، شرکت در مراسم‌های مذهبی برای ائمه معصومین و ذکر و یاد خدا ممکن دانست.

شهید «محمد همرنگ نژاد» ۲۳ خرداد ۱۳۲۹ در بخش سنگر از توابع شهرستان رشت در خانواده‌ای مذهبی و روحانی دیده به جهان گشود. وی همواره اطرافیان خود را به ادای فرایض دینی سفارش می‌کرد و خبر شهادت خود را مدت‌ها قبل به خانواده و همرزمانش داده بود.

وی پس از سال‌ها حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در ۱۵ بهمن ماه سال ۱۳۶۵ در سن ۳۶ سالگی در عملیات منطقه تبور جاده کوشک به خرمشهر در اثر اصابت ترکش خمپاره بدرجه رفیع شهادت نائل و پیکر پاک و مطهر ایشان را در گلزار شهدای شهر رشت به خاک سپرده شد.

کد خبر 5168301

منبع: مهر

کلیدواژه: نهاد کتابخانه های گیلان روز شهدا خانواده شهدا ویروس کرونا کرمانشاه انتخابات شورای شهر و روستا شیراز انتخابات 1400 خطبه های نماز جمعه آمار کرونا بوشهر عکس استانها شهرستان کرج بارش برف اردبیل شیوع کرونا گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۸۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه شامگاه سه شنبه در نخستین جلسه برنامه ریزی دومین کنگره چهار هزار شهید گلستان، شهدا را سرمایه‌های بزرگ جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: اقتدار امروز کشور مرهون خون پاک و مطهر شهیدان است.

وی از برگزاری دومین اجلاسیه چهار هزار شهید گلستان خبر داد و افزود: طی برنامه ریزی های انجام شده این مراسم در نیمه دوم سال ۱۴۰۴ برگزار می‌شود که در حال حاضر ستاد این اجلاسیه فعالیت خود را آغاز کرده است.

استاندار گلستان شهدا استان را نماد وحدت در کشور دانست و گفت: اینها جز سرمایه‌های معنوی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می آیند و توانستند افتخارات بزرگی را برای این آب و خاک رقم بزنند.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری این مراسم تا کنون حدود ۲۵۰ برنامه پیش بینی شده است، افزود: با توجه به اهمیت برگزاری این مراسم نیاز است استان گلستان نیز با استفاده از ظرفیت‌های گوناگون نسبت به تأسیس ساختمان دبیرخانه دائمی کنگره چهار هزار شهید اقدام کند.

کد خبر 6087106

دیگر خبرها

  • گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان
  • شهید رحیمی فرصت نکرد رخت دامادی به تن کند/ امانتداری و وظیفه‌شناسی آوازه شهید فاضل بود
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • ورزش ایران ۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است/ لزوم شناخت سیره و منش شهدا
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا
  • تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار فارس
  • ۹۵ درصد مزارهای شهدا در زنجان ساماندهی شد
  • انتقال نخستین سری از تابلو عکس آماده شده شهدا به شهر گچساران