Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویروس جهش یافته کرونا تا کنون در ۲۸ استان کشورمان ردیابی و شناسایی شده و شواهد حکایت از گردش آن دارد و از این رو بایستی خطر را خیلی جدی گرفت

به گزارش «تابناک»، با پایان شصت و یکمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور و به ریاست رئیس جمهوری برگزار شد، سخنگوی این ستاد مقابل دوربین‌ها قرار گرفت تا مصوبات این نشست را به اطلاع عموم برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصوباتی که برخلاف انتظار، شامل اطلاعات شفافی درباره نوروز ۱۴۰۰ نبود؛ تعطیلاتی بسیار طولانی مدت و مهم که از چند روز دیگر آغاز خواهد شد و رنگ بندی شهرهادر برنامه ریزی آن نقش اساسی دارد، اما در دو هفته اخیر آمار مربوط به آن ارائه نمی‌شود.   علیرضا رئیسی مرور روند وضعیت بیماری در سطح کشور در یکسال اخیر را دستور کار شروع نشست امروز خواند و گفت: در جلسه امروز همه اعضا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز مدافع سلامت، از زحمات کادر بهداشت و درمان در سراسر کشور، از خانه بهداشت در اقصی نقاط کشور در روستا‌ها تا بیمارستان‌ها و اورژانس و... تقدیر و تشکر داشتند.   وی افزود: مهمتر از همه همکاری مردم در طی این بیش از یک سال گذشته بود. سال گذشته مردم فوق‌العاده همکاری کردند؛ اصناف، کسبه، شرکت‌های دانش بنیان، صنعت، نیروی انتظامی، دادستان‌های سراسر کشور جهت همکاری برای نظارت بر رعایت پروتکل‌ها و... مشارکت فعالانه‌ای داشتند و مردم با رعایت پروتکل‌ها و کمک‌های مومنانه بسیار همراهی کردند. همچنین علما، اندیشمندان، متخصصان و در راس همه، مقام معظم رهبری به عنوان الگوی عملی بسیار کمک کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

سخنگوی ستاد ملی درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در دنیا گفت: هنوز ویروس کرونا در دنیا تاخت و تاز می‌کند. در کشوری مثل برزیل با ویروس جهش یافته میزان ابتلا و مرگ و میر دارد افزایش می‌یابد؛ همانطوری که این تجربه در انگلستان بود و ویروس جهش یافته انگلیسی باعث شد تعداد بیماران زیاد شده و در بیمارستان‌ها و بخش‌های ویژه بستری شوند و تعداد زیادی هم فوت کردند.   وی در ادامه درباره وضعیت شیوع ویروس جهش یافته در کشورمان گفت: در کشورمان هم اکنون ویروس جهش یافته در ۲۸ استان شناسایی شده و در حال گردش است. البته وضعیت فعلی اغلب استان‌ها نسبتا پایدار، اما شکننده است. از آذر ماه که افزایش تست‌ها را داشتیم با همکاری مردم چندین ماه است که وضعیت نسبتا پایدار داریم، اما وجود ویروس جهش یافته در برخی استان‌ها نگران کننده است. باید به دقت این وضعیت را حفظ کنیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: هنوز تعدادی از شهر‌های خوزستان وضعیت قرمز کرونایی دارند. مردم قهرمان این استان دین بزرگی بر همه ما دارند، مردم خوزستان هنوز درگیر این بیماری هستند و میزان زیادی ابتلا وجود دارد البته خوشبختانه خبر خوب این است که با رعایت خوبی که در برخی شهرستان‌های خوزستان انجام شد. این امید می‌رود که به زودی مردم در این استان بر این ویروس فائق بیایند.   وی افزود: اقداماتی که در شادگان، هویزه، خرمشهر و دشت آزادگان اتفاق افتاد و باعث شد از وضعیت قرمز خارج شدند و به سمت نارنجی حرکت می‌کنند و بعضی از شهرستان‌ها نیز از وضعیت نارنجی به سمت زرد حرکت کردند و این موضوع جای خوشحالی است. البته میزان رعایت پروتکل‌ها همچنان باید افزایش یابد و باید مراقب باشیم که پیک و خیز جدیدی اتفاق نیفتد. امیدواریم در سراسر کشور شاهد این باشیم که با رعایت همه مردم خیز جدید بیماری اتفاق نیفتد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حالی آمار واردات واکسن روسی «اسپوتنیک وی» را ۴۱۰ هزار دوز اعلام کرد که بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده و همچنین تاکید موکد و چندباره سخنگوی سازمان غذا و داروی کشورمان، تا کنون ۳۲۰ هزار دوز از این واکسن (در سه محموله ۲۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ هزار دوزی) وارد کشورمان شده است. علیرضا رئیسی سخنانش را با توضیحاتی درباره واکسن ادامه داد و گفت: تاکنون ۴۱۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسی به دستمان رسیده است. همچنین ۲۵۰ هزار واکسن سینوفارم چین و ۱۲۵ هزار دوز واکسن شرکت بهارات هندوستان وارد کشور شده و ۳۷۵ هزار دوز دیگر از این واکسن نیز دوشنبه می‌رسد و در مجموع ۵۰۰ هزار دوز واکسن هندی خواهیم داشت. ۱۰۰ هزار واکسن کوبایی نیز وارد کشور شده است و در کل حدود یک میلیون و ۲۶۰ هزار واکسن داریم.

وی افزود: در این هفته برنامه گسترده واکسیناسیون را برای کادر درمان و گروه‌های آسیب پذیر انجام می‌دهیم و همان طور که قول داده بودیم، واکسن کرونا را به بیش از یک میلیون نفر تا پایان سال تزریق می‌کنیم.

وی درباره سفر‌های نوروزی نیز گفت: همان طور که مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و وزیر بهداشت تاکید کردند از مردم می‌خواهیم از سفر‌های غیر ضرور پرهیز کنیم تا بتوانیم این ایام را نیز بدون اینکه خیز جدیدی اتفاق بیفتد، پشت سر بگذاریم تا واکسیناسیون گسترش پیدا کند و امیدواریم از مهر سال آینده بتوانیم تعداد زیادی از مردم را واکسن بزنیم و وضعیت بهتر شود.

رئیسی افزود: مقرر شد سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی در ایام عید هچنان ممنوع باشد و تردد با خودرو‌های پلاک غیر بومی به این شهر‌ها ممنوع است. همچنین خروج خودرو‌های با پلاک بومی از این شهرستان‌ها نیز ممنوع است و در شهر‌های قرمز سفر با قطار، هواپیما و اتوبوس نیز در صورتی مجاز است که مسافران تست منفی داشته باشند.   وی در خاتمه از همراهی مردم و کمک همدلانه آن‌ها تشکر کرد و گفت: در طول یکسال اخیر مردم، کسبه، اصناف، همکاران بهداشتی، کادر درمان، قوه قضاییه، نیروی انتظامی، مجلس شورای اسلامی و... همکاری خوبی داشتند و حتی کادر درمان پیش از شیوع کرونا هم در حال نوشتن پروتکل‌ها و کنترل مرز‌ها بودند. امیدوارم سال خوبی توام با سلامتی در پیش داشته باشیم.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهدی باکری حداقل دستمزد میلاد حاتمی عملیات بدر کنفدراسیون فوتبال آسیا ویروس کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا علیرضا رئیسی نوروز1400 مهدی باکری حداقل دستمزد میلاد حاتمی عملیات بدر کنفدراسیون فوتبال آسیا ویروس جهش یافته جهش یافته پروتکل ها هزار دوز شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۹۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۹ صبح پنجشنبه ششم اردیبهشت با میانگین ۵۶ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۵۲، احمدآباد ۸۶، پارک زمزم ۶۰، میدان انقلاب ۶۲، خیابان پروین اعتصامی ۶۳، دانشگاه صنعتی و رهنان ۵۸، خیابان زینبیه ۷۰، بولوار کاوه ۶۴ ایستگاه ولدان ۵۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.

شاخص هوای اصفهان در ایستگاه بزرگراه خرازی با عدد ۴۹، سپاهان‌شهر ۴۰، خیابان فرشادی ۳۴، کردآباد ۴۵ و میرزا طاهر ۴۸ AQI وضعیت پاک را نشان می‌دهد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۲۷ و شاهین شهر با میانگین ۳۹ AQI در وضعیت پاک و در کاشان با میانگین ۱۰۹ نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس، زرین‌شهر با میانگین ۵۶، سجزی ۷۰، قهجاورستان با میانگین ۹۹، نجف آباد ۶۳ و مبارکه ۵۹ AQI قابل قبول ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6088316

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • قرارداد یک سال و نیمه فولاد با ویسی ادامه دارد
  • مدیریت متفاوت در قرمز و آبی‌های اهواز؛ یکی دخالت می‌کند، یکی حمایت!
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز
  • وضعیت قرمز بازار گوشت