Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@21:04:22 GMT

احتمال تعطیلی آرامستان کرج در پنجشنبه آخر سال

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۹۷۲۸

احتمال تعطیلی آرامستان کرج در پنجشنبه آخر سال

ایسنا/البرز رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج از احتمال تعطیلی پنجشنبه آخر سال در بهشت سکینه(س) این کلانشهر خبر داد.

حمیدرضا عسگری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به نزدیکی پنجشنبه آخر سال و احتمال حضور شهروندان در این روز در آرامستان‌ها از جمله بهشت سکینه(س)، خطر شیوع بیماری کرونا در پی افزایش جمعیت در این مجموعه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا در انتظار دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و به محض ابلاغ به این مجموعه، از طریق فضای مجازی و نصب بنر و ... به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: احتمال اینکه از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، پنجشنبه آخر سال آرامستان‌ها تعطیل شوند، وجود دارد که امید می‌رود هرچه سریعتر به ما ابلاغ شود.

عسگری یادآور شد: در روزهای گذشته نیز اعلام شده که شهروندان زیارت اهل قبور را به روزهای پایانی سال موکول نکنند بلکه روزهای میانی هفته و ایام تعطیل نوروز بهترین زمان برای حضور در آرامستان بهشت سکینه(س) است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج پنجشنبه آخر سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۹۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنبه محبوب، پنجشنبه مغموم

فرارو- تعطیلی پنجشنبه و احتمال جایگزینی شنبه‌ها را می‌توان جدی‌ترین خبر سرکاری روز‌های اخیر و حتی سال‌های آینده دانست.

به گزارش فرارو؛ مدل فعلی تعطیلات آخر هفته ایران باعث می‌شود عملا به مدت چهار روز ارتباطمان با دنیا قطع شود. بیشتر نقاط دنیا روز‌های شنبه و یکشنبه را تعطیلات آخر هفته یا به قول خودشان ویکند می‌دانند. در ایران با اینکه تعطیلی رسمی آخر هفته، جمعه است؛ اما صبح پنجشنبه همه شل می‌کنند و از ظهر پنجشنبه تا خود صبح شنبه کار تعطیل می‌شود. ضرر و زیان این مسئله شاید از نظر اجتماعی خیلی به چشم نیاید؛ اما از نظر اقتصادی تقریبا غیرقابل‌چشم‌پوشی است.

تفاوت تعطیلی پنجشنبه و شنبه برای اقتصاد

تعطیلی پنجشنبه‌ها باعث می‌شود ارتباط اقتصاد و بازار‌های ایران روز‌های پنجشنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه با دنیا قطع شود و چهار روز از هفت روز هفته حکم جزیره‌ای دورافتاده، متروک و خالی از سکنه را داشته باشد.

تعطیلی شنبه به‌جای پنجشنبه‌ها، می‌تواند تا حدودی خسارت چهار روز قطع ارتباط ایران با اقتصاد دنیا را کاهش دهد. جمعه به دلایل اعتقادی و مذهبی تقریبا دور از دست به نظر می‌رسد و به همین دلیل پیشنهاد شد جای پنجشنبه و جمعه، جمعه و شنبه تعطیل باشیم.

تعطیلی شنبه باعث می‌شود علی‌رغم از دسترس خارج بودن جمعه، شنبه و یکشنبه برای مراودات تجاری با سایر نقاط دنیا، بقیه روز‌های هفته مثل دوشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه گزینه‌هایی ایده‌آل برای بازرگان، تجار، صرافان و معامله‌گران باشند.

مقایسه تعطیلات هفتگی ایران با سایر نقاط جهان

روز هفته

ایران

سایر نقاط دنیا

شنبه

-

تعطیل

یکشنبه

-

تعطیل

دوشنبه

سه‌شنبه

چهارشنبه

پنجشنبه

تعطیل

-

جمعه

تعطیل

-

 

بیشتر بدانید | تعطیلی شنبه‌ها، قطعی نیست و احتمالا مدتی به محل بحث و جدل تبدیل خواهد شد. شاید شبیه داستان حذف صفر از پول ملی که حدود ۲۰ سال درباره‌ا‌ش حرف زدیم و تازه بعد تصویب و ابلاغ قرار است به‌مرور در سال‌های آینده اجرا شود

چرا درباره تعطیلی شنبه اتفاق‌نظر وجود ندارند؟

تعطیلی شنبه یک پیشنهاد است و منطقی به نظر می‌رسد؛ اما مخالفانی دارد. بعضی کارشناسان می‌گویند شنبه روز تعطیلی یهودیان است و به همین دلیل برای کشور مسلمان ایران مناسب نیست.

تعطیلی پنجشنبه و جمعه از طرف همین گروه با تاکید روی مناسبت‌ها و آیین‌های مذهبی مورد حمایت قرار می‌گیرد. برگزاری مراسم شورانگیز زیارت عاشورا در صبح پنجشنبه، سفارش به زیارت اهل قبور در عصر پنجشنبه و مواردی ازاین‌دست موردتوجه قرار می‌گیرد.

تعطیل‌کردن شنبه را هم رد می‌کنند، چون اعتقاد دارند اگر بحث اقتصادی و تجاری در میان است، می‌توان روی ارتباطات راه دور، فضای آنلاین و تجارت مجازی حساب باز کرد. حرف آخرشان این است که تعطیلی شنبه‌ها مطالبه عمومی نیست و با اضافه‌شدن یک روز به جمع ایام غیرتعطیل هفته و با فرض استفاده تمام‌وکمال از آن برای مراودات تجاری، قرار نیست در اقتصاد و بازار اتفاق بزرگ یا تاثیرگذاری رخ دهد.

تعطیلی پنجشنبه یا شنبه؛ کدام نهایی می‌شود؟

تعطیلی شنبه به طرح موضوع در مجلس نیاز دارد. اصولا هر پیشنهادی چه در قالب طرح نمایندگان مجلس و چه در قالب لایحه دولت اول به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع داده می‌شود. نمایندگان حاضر در کمیسیون‌ها باتوجه‌به تحصیلات و دانش خود در کمیسیون دسته‌بندی شده‌اند.

تعطیلی شنبه به‌جای پنجشنبه، پیشنهاد دولت است و به کمیسیون اجتماعی مجلس رفته. نظر دولت و کمیسیون اجتماعی هر دو مثبت بوده و پس از چکش‌کاری و رفع نقاط ضعف و قوت، پیشنهاد را به صحن علنی مجلس کشانده‌اند. جایی که نمایندگان ملت باید رای بدهند و نظر خود را بیان کنند.

تعطیلی پنجشنبه یا شنبه با رای موافق نمایندگان هم نمی‌تواند نهایی شود. نظر و امضای هیات رییسه را می‌خواهد و تازه حالا کار جدی می‌شود. شورای نگهبان در مورد تعطیلی شنبه نظر می‌دهد و می‌گوید آیا مصوبه مجلس را مغایر با شرع و قانون اساسی می‌داند یا خیر. معمولا اگر چنین ایرادی گرفته شود، طرح و لایحه به مجلس بازگردانده می‌شود تا نمایندگان رفع کنند.

تعطیلی شنبه در صورت اختلاف‌نظر غیر قابل حل‌وفصل مجلس و شورای نگهبان از شورای تشخیص مصلحت نظام سر درمی‌آورد. حتی در بهترین حالت ممکن است و با فرض اینکه اختلافی پیش نیاید، پروسه تصویب و ابلاغ هر قانونی به‌خودی‌خود مدتی زمان می‌برد. چیزی شبیه ماجرای حذف صفر از پول ملی که مصوب و ابلاغ شده، اما اجرایش را به سال‌های بعد موکول کرده‌اند. برای همین می‌گوییم موضوع تعطیلی شنبه‌ها را در حال حاضر باید جدی‌ترین خبر سرکاری ماه‌های اخیر و حتی شاید سال‌های آینده دانست.

بیشتر بدانید | تعطیلی شنبه‌ها با اینکه الان فقط پیرامون کارمندان دولت، ادارات و دستگاه‌های رسمی مطرح می‌شود؛ اما پس از اعلام نتیجه قطعی و تبدیل‌شدن به قانون بانک‌های خصوصی، دفاتر بیمه، شرکت‌های خصوصی و نیمه‌خصوصی، فروشگاه‌های بزرگ و کوچک سطح شهر و سایر کسب‌وکار‌ها را در برمی‌گیرد تعطیلی شنبه در چه صورت تصویب ممی‌شود؟

تعطیلی پنجشنبه در مدارس و بعضی سازمان‌ها خودش تجربه جدیدی به‌حساب می‌آید. اگر ماجرا را از زاویه دید عمومی نگاه کنید در ادارات، ارگان ها، بانک‌ها و حتی کف بازار‌ها همین که ساعت ظهر پنجشنبه را نشان می‌دهد، مردم خودبه‌خود برای تعطیلات آخر هفته آماده می‌شوند. تعطیلات آخر هفته مردم ایران در حاضر به یک روز و نیم می‌رسد.

تعطیلی شنبه را نمی‌توان نصفه‌نیمه دید و نمی‌شود به جمعه چپ نگاه کرد. کارفرما‌ها قطعا از کاهش ساعت کاری احساس نارضایتی می‌کنند و نظرشان نقطه مقابل دولت خواهد بود. چه کسی می‌تواند از مردم بخواهد نصف روز جمعه را سر کار بیایند یا ظهر شنبه به تعطیلات عزیز آخر هفته‌شان خاتمه دهند؟

افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز، ساعت کاری کارمندان و کارگران را کاهش می‌دهد و عامل نارضایتی ظاهری کارفرمایان خواهد بود. قطعا هرچقدر برایشان درباره تجربه موفق خارجی، افزایش بهره‌وری و رشد راندمان کاری توضیح دهید، زیر بار نمی‌روند. کارفرما‌ها همین‌الان در واکنش به موج نخست اخبار، آن هم در شرایطی که چیزی قطعی نشده، اعلام کرده‌اند تعطیلی شنبه‌ها موجب می‌شود موضوع کاهش ۱۰ درصدی حقوق کارگران و کارمندان را بررسی کنند.

دیگر خبرها

  • شنبه محبوب، پنجشنبه مغموم
  • نظر دولت در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها چیست؟
  • اظهارات عجیب معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته/ تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟
  • چراتعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟
  • روزنامه همشهری : دنبال تعطیلی شنبه نباشید / ۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند
  • همشهری:چین و امریکا ۱۵۰۰ میلیارد دلار رابطه مالی دارند، هیچ روز مشترک کاری هم ندارند، پس دنبال تعطیلی شنبه نباشید /۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند
  • ۱۶۰۰۰ مترمربع از معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد آسفالت شد
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه‌ اتاق، تعیین‌تکلیف می‌شود
  • توزیع آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد
  • توزیع ۴۲۰۰ تن آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت