Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@01:40:36 GMT

طرز تهیه کیک موزی گردویی

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۹۸۳۳

طرز تهیه کیک موزی گردویی

مواد لازم:

آرد 1 پیمانه تخم مرغ 1 عدد شکر قهوه ای  1 پیمانه کره  80 گرم موز 4 عدد بیکینگ پودر 1 ق چای خوری وانیل  1 ق چای خوری جوش شیرین  1 ق چای خوری گردو  3 ق غذا خوری شکلات چیپسی  2 ق غذا خوری مرحله اول: آماده سازی

ابتدا فر را روشن کنید تا گرم شود. موزهای رسیده را پوست بگیرد و با چنگال له کنید تا مانند پوره شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کره را در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود. آرد و بیکینگ پودر و جوش شیرین را با هم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم: هم زدن کره و تخم مرغ

کره نرم شده را به همراه موز خوب با همزن برقی هم بزنید تا یکدست شود. در ظرف دیگر تخم مرغ و شکر قهوه ای و وانیل را با همزن برقی به مدت ۳ دقیقه خوب هم بزنید تا کشدار و حجیم شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک موزی مجلسی

پوره موز و کره را به مواد فوق اضافه کنید و چند دقیقه دیگر هم بزنید تا یکدست شود سپس مخلوط آرد را طی دو مرحله اضافه کنید و با لیسک هم بزنید سپس در انتها گردوی خرد شده و شکلات چیپسی را اضافه کنید و در یک جهت هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت کیک موزی

کف قالب لوف را چرب کنید و کاغذ روغنی انداخته سپس مایه کیک را داخل قالب ریخته و یک عدد موز را از طول برش بزنید و قسمتی که رگ دار هست را با قلمو آبلیمو بزنید و روی مواد قرار دهید سپس قالب را در فر گرم به مدت ۵۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کمی پخته شود بعد از خنک شدن از قالب خارج کنید برای براق شدن سطح کیک می توانید کمی عسل رقیق شده را روی کیک بزنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک موزی ساده از شکر سفید می توانید استفاده کنید. سایز قالب ۱۳*۲۳ باشد. با توجه به دماهای مختلف فر بعد از ۴۵ دقیقه کیک را چک کنید. وقتی موز را روی کیک قرار می دهید زیاد فشار ندهید که بعد از پخت داخل کیک برود. برای فرهای برقی و توستر ۲۰ درجه دما را کمتر تنظیم کنید. می توانید به جای گردو از فندوق استفاده کنید.

منبع: پارسی دی

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک انگلیسی طرز تهیه کیک صبحانه لینک کوتاه: asriran.com/003Fcr

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تهیه کیک کیک موزی هم بزنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۹۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش ۱۳ هزار پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در قالب  پویش «به حرمت علی می‌بخشم» که  از پنجم بهمن ماه سال گذشته مصادف با سالروز ولادت امام علی (ع) آغاز شده بود و تا روز شهادت آن حضرت در ۲۳ فروردین ادامه داشت، ۱۲ هزار و ۸۵۷ پرونده قضایی و اختلاف در استان به سازش ختم شد.

ناصر عتباتی  اظهار کرد: از دیگر برکات این پویش، سازش ۱۱ فقره پرونده قتل عمد منجر به قصاص نفس و آزادی ۳۹۷ زندانی با گذشت شکات از شکایت خود بود.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: این میزان سازش در قالب پویش «به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم» نشان از ارادت مردم استان به اهل بیت (ع) است.

عتباتی اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری پویش‌های فرهنگی اینچنین شاهد سازش‌های بیشتر در آذربایجان غربی باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • مراکز هسته‌ای ایران را بزنید، قطعاً مراکز هسته‌ای اسرائیل را می‌زنیم
  • اموزش فرمت کردن فلش مموری، رم و هارد لپ تاپ
  • جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی سمنان برگزار شد
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • صلح و سازش بیش از 12 هزار و 800 فقره پرونده در آذربایجان‌غربی
  • سازش ۱۳ هزار پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی
  • ساماندهی دستفروشان در قالب طرح ویژه شهرداری تهران
  • پرسپولیس و استقلال: گل بزنید و قهرمان شوید!
  • ◄ وصف شرایط فعلی حمل و نقل ریلی و شرکت راه آهن در قالب یک شعر
  • طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه‌دار شد؟