Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران گفت: هدف شهرداری تحقق ۵۰ درصد سفر‌های شهری با استفاده از مترو است و برای رسیدن به این هدف باید در بخش ناوگان هم به موازات توسعه خطوط و ایستگاه‌ها کار کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  پیروز حناچی در مراسم امضای تفاهم نامه بازسازی ۳۱ رام قطار مترو و بهره برداری از ۲ ایستگاه یادگار امام و شهید ستاری خط ۶ مترو که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون علمی ریاست جمهوری و رئیس شورای اسلامی تهران برگزار شد افزود: برای استفاده حداکثری از این ظرفیت که با سرمایه ملی و سرمایه‌های مردم تهران ساخته شده است باید سرخط حرکت قطار‌ها به ۲/۵ دقیقه کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی از تخصیص ۴۰ درصدی بودجه شهرداری به موضوع حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: راه اصلی حل مشکلات مالی این بخش، تامین منابع از طریق اوراق مشارکت است که با ضوابط اخیر بانک مرکزی، ضمانت اخذ تسهیلات از شبکه بانکی بسیار سخت شده است و امیدواریم این موضوع مورد توجه قرار گیرد.  شهردار تهران افزود: هر خط مترو باید پایانه‌ای مجزا و دارای پارکینگ و محل اورهال و سرویس مجزا داشته باشد، اما هم اکنون در بسیاری از خطوط مترو واگن‌ها داخل تونل پرک می‌شوند که اقدام اصولی نیست.  وی اداهم داد: پایانه خط ۴ مترو بزودی افتتاح خواهد شد و مشکل خطوط ۶ و ۷ هم بزودی در این بخش مرتفع می‌شود.  حناچی با اشاره به نقش موثر حمل و نقل عمومی و بخصوص مترو در کاهش آلودگی هوای کلانشهر‌ها و از جمله تهران گفت: در سال‌های اخیر میزان عمومی آلاینده‌ها کاهش داشته است، اما نرخ شیب این کاهش کم و سرعت آن پایین است که امیدوارم با توسعه ناوگان برقی حمل و نقل عمومی و همکاری میان بخشی و بخصوص همکاری موثر دولت، این روند سرعت بیشتری بگیرد.  وی ساخت قطار ملی برای ناوگان مترو را گامی مهم و کلیدی در تولید داخل و روزآمد کردن شبکه حمل و نقل ریلی دانست و افزود: قطار بین شهری تولید داخل هم در راه است و این دستاوردی قابل اتکا برای صنعت ریلی کشور است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: شهرداری تهران ، مترو ، حناچی ، کاهش آلودگی هوا ، حمل و نقل عمومی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: شهرداری تهران مترو حناچی کاهش آلودگی هوا حمل و نقل عمومی حمل و نقل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۹۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال نرخ جدید کرایه وسایل نقلیه عمومی درون‌شهری در مراغه

 مروتی گفت: نرخ پیشنهادی کرایه با مصوبه شورای اسلامی شهر مراغه تمامی تاکسی‌های خطی و بی‌سیم، آژانس‌های تاکسی تلفنی، اتوبوس‌های درون‌شهری و حومه و اتودربست‌ها را شامل می‌شود.

 شهردار مراغه گفت:این مصوبه پس از طی مراحل قانونی و اخذ تاییدیه در کمیته تطبیق مصوبه‌های فرمانداری به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی اظهار داشت: کلیه رانندگان فعال در این بخش می‌توانند نسبت به دریافت نرخ جدید بر اساس جدول ابلاغی از طرف سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری اقدام کنند.

مروتی همچنین از رانندگان حوزه حمل و نقل درون‌شهری خواست نرخ مصوب را رعایت کنند و خاطرنشان کرد: مسافران هم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و اضافه دریافتی موارد شکایت خود را از طریق تماس تلفنی با ۰۴۱۳۷۴۵۷۰۱۳ به واحد رسیدگی اطلاع دهند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مراغه نیز با اشاره به اینکه سال گذشته نرخ حمل و نقل درون‌شهری به طور میانگین ۴۵ درصد افزایش داشت افزود: نرخ کرایه امسال برای تاکسی‌های درون‌شهری ۴۰ درصد و برای اتوبوس درون‌شهری ۵۰ درصد افزایش یافت.

 امامزاده افزایش کرایه اتوبوس‌های حومه شهر را به طور متوسط ۳۵ درصد اعلام کرد و افزود: اکنون در شهر مراغه هزار و ۳۴۸ دستگاه تاکسی درون‌شهری، ۶۶ دستگاه ون، ۲۰ دستگاه اتوبوس و ۲۰۰ دستگاه تاکسی بی‌سیم فعال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • توضیحات زاکانی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین
  • زاکانی: واردات واگن‌های مترو امسال انجام می‌شود
  • نصب ۶۰ دستگاه پله برقی در سه ماه آینده
  • فعالیت اتوبوس‌های برقی نقطه تحولی در حمل و نقل درون شهری است
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی سازی ۸۵ درصد
  • اعمال نرخ جدید کرایه وسایل نقلیه عمومی درون‌شهری در مراغه
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها درباره واگن‌های مترو
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی‌سازی ۸۵ درصد
  • افزایش سفرهای اتوبوس‌های درون‌شهری یزد