Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا علیزاده گفت: طرحی که شهرداری اخیرا به اداره کل جهت دریافت مجوز ارائه کرد در رابطه با مجسمه میدان آزادی نبوده است بلکه یک طرح برای یک فضای کوچک به جز میدان آزادی است که هنوز هم مصوب نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ درست یک سال و اندی از شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی می گذرد اما هنوز دیار کریمان سرزمین سردار مزین به تندیس و مجسمه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته شنیده ها بر این حاکی است که فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان چندی پیش از زمان شهادت سردار از مسئولان خدمات شهری و شهرداری کرمان  خواسته است که مجسمه ای حجیم و با ارزش برای میدان آزادی شهر کرمان که محل ورودی شهر و همچنین شروع تشییع سردار بوده است ساخته و نصب شود، اما متاسفانه این کار هنوز اجرایی نشده است.

هنوز برای المان میدان آزادی تصمیمی گرفته نشده است

علی خدادادی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: شعاع میدان آزادی خیلی زیاد است به همین دلیل نمی شود از مجسمه درخوری در این قسمت استفاده کرد اما میدانی مثل میدان بسیج برای این کار مناسب تر است.

وی افزود: همه اینها یک سری اشکالاتی است وگرنه کلیه مسئولان شهری از جمله فرمانده سپاه، شهردار و شورای شهر به دنبال این هستند که یک مجسمه درخور و ماندگار برای دیار سردار ساخته و نصب شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان بیان کرد: گرچه خدمات سردار با این تندیس  و مجسمه جبران نخواهد شد  اما همه به دنبال این کار هستند.

خدادادی بیان کرد: هنوز برای المان میدان آزادی هیچ تصمیمی گرفته نشده و در حال حاضر المانی که در میدان آزادی وجود دارد به صورت موقت است.

می خواهیم مجسمه ای بسازیم بدون حاشیه

رامین امیر مداح معاون خدمات شهری شهرداری کرمان نیز در این رابطه اذعان کرد: حدود سه ماه است که طرحی جهت ساخت مجسمه سردار دلها برای تصویب به تهران ارسال شده اما متاسفانه هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم.

وی گفت: قبلا به دلیل اینکه مجسمه ها و تندیس هایی در شهرهای مختلف کشور ساخته شده و حاشیه دار بوده اند سعی داریم مجسمه ای طراحی و اجرا کنیم که بدون حاشیه باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان تصریح کرد: ما در صدد هستیم مجسمه ای از سردار ساخته شود که متعلق به یک زمان و مدت خاص نباشد بلکه می خواهیم سالیان سال در این میدان گذاشته شود، پس باید تمامی جوانب آن در نظر گرفته شود، زیرا کرمان دارای شرایط آب و هوایی خاص است و گاهی اوقات زمستان سرد  و گاهی اوقات تابستان بسیار گرمی داریم، پس بنا به شرایط جوی و محیطی نیز باید در این امر در نظر گرفته شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان بیان کرد: این طرح از زمان اولین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی به تهران ارائه شده که متاسفانه هنوز جوابی نیامده  و ما نیز به جد پیگیر این مسئله هستیم.

طرجی که شهردار ارائه کرده در رابطه با مجسمه سردار در میدان آزادی نبود

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این رابطه به خبرنگار ما گفت: کار مجسمه یک کار حجیم و بزرگ است، یک المان نیست که بخواهیم به راحتی از آن عبور کنیم.

وی گفت: این طرح باید ابتدا مطالعه، کارشناسی و سپس طراحی و اجرایی شود، بنابراین این پروسه باید به کمیته ای در تهران ارجاع داده تا بررسی و تصویب شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: طرحی قبلا توسط شهرداری به این اداره کل ارائه شده  و ما نیز برای مصوب شدن آن را به تهران ارجاع داده ایم اما متاسفانه هنوز پاسخی در این رابطه دریافت نکرده ایم، البته ناگفته نماند این طرح در رابطه با مجسمه نبوده بلکه در رابطه با اجرای یک المان بوده است.

مجسمه سردار کاری حجیم است و نیاز به کار کارشناسی دارد

علیزاده خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم مجسمه ای درخور سردار بسازیم نیاز به کار کارشناسی دارد، زیرا نمی شود سرخود و بدون فکر این کار را کرد، زیرا قبلا در این رابطه تندیس هایی در سه شهر استان و سایر شهرهای کشور ساخته شد که خالی ار حاشیه نبود و مجبور شدند که آنها را یا اصلاح و یا حذف کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر این کار برای اینکه یک کار ارزشمند، ماندگار باشد، دشوار و زمان بر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اذعان کرد: طرحی که شهرداری ارائه داد در رابطه با مجسمه نبوده است بلکه یک طرح برای یک فضای کوچک به جز میدان آزادی است که هنوز هم مصوب نشده است.

علیزاده در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه سایر شهرها و کشورها همچون بیروت توانسته اند بهترین مجسه را ارائه کنند اما دیار کریمان هنوز بی بهره از این مسئله است، عنوان کرد: همانطور که گفتم این کار نیاز به بررسی و کارشناسی دارد زیرا کار حجیمی باید شکل گیرد و اگر نیاز باشد باید شهرداری برای انتخاب بهترین سازنده از فراخوان استفاده کند تا بتواند بهترین اثرها را بررسی کند پس این کار زمان بر است.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت کار مهم است، بیان کرد: میدان آزادی چون ورودی کرمان هست اکثر مسئولان روی آن حساس هستند  می خواهند کاری بزرگ، ماندگار و ارزشمند البته بدون حاشیه را انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رابطه با مجسمه شهرداری کرمان میدان آزادی استان کرمان خدمات شهری مجسمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۹۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت : در قرار گاه نهضت آب رسانی "مرد میدان  سردار سپهد شهید حاج قاسم سلیمانی" امروز با آبرسانی به ۷ روستادر مناطق محروم و عشایری  بم ۳۰۱ خانوار و بیش از ۱۰۲۷ نفر از آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند. 
سردار نظری افزود افتتاح ۱۶ باب منزل نیازمندان کمیته امداد، تعمیر۱۰ مسکن محرومان با کمک جهاد گران بسیجی ،تکمیل آرامگاه ۴ شهید گمنام به کمک گروه‌های جهادی، ساخت۴ مسجد، ۳ پایگاه مقاومت بسیج در بم ،۴ کارگاه اشتغال زایی برای توانمند سازی محلات، ۵۰ سرویس بهداشتی و حمام  در نقاط مختلف از دیگر طرحهای افتتاح شده در بم است.

  وی از اهدای ۶ سری جهیزیه  به زوج های جوان برای ازدواج آسان وتوزیع ۲۰۰ بسته کمک معیشتی غذایی به نیازمندان خبر داد وگفت: قرار گاه منطقه ای در شهرستان بم  ایجاد شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه کرمان
  • کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در کوه های سرچشمه رفسنجان
  • سردار آزمون با گل برگشت اما رم باخت
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • معبر اطراف میدان توحید در کرمان پیاده‌راه می‌شود
  • لفاظی مجدد نتانیاهو علیه مقاومت فلسطین
  • سردار آزمون در ترکیب اصلی رم مقابل بولونیا به میدان می‌رود
  • لفاظی جدید نتانیاهو علیه مقاومت فلسطین
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست