Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه از برگزاری دومین مجمع گفتگوی تهران توسط مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه در تاریخ سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از برگزاری دومین مجمع گفتگوی تهران توسط مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه در تاریخ سه شنبه 26 اسفند 1399 خبر داد و گفت: مجمع گفتگوی تهران فعالیت خود را ساعت 10:30 روز سه شنبه با سخنرانی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته خطیب زاده این مجمع، امسال به واسطه شرایط ناشی از کرونا به صورت مجازی و بر خط با حضور شرکت کنندگانی از داخل و خارج از کشور برگزار خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اهداف این مجمع را هم اندیشی و تبادل نظر مقامات ارشد سیاسی و روسای موسسات مطالعاتی و اندیشکده ها از منطقه و جهان در خصوص شرایط منطقه ای پیرامون جمهوری اسلامی ایران شامل خلیج فارس، آسیای مرکزی و قفقاز از جمله افغانستان و همچنین بررسی تبعات امنیتی و سیاسی این تحولات بر روندهای منطقه ای، ایجاد فهم صحیح تر از فرایندهای موجود و نیز همفکری پیرامون یافتن راه های همکاری بین کشورهای منطقه در جهت ایجاد صلح و ثبات، امنیت و رفاه مردم منطقه، چگونگی نقش آفرینی بازیگران منطقه ای و بین المللی در راستای ایجاد ثبات یا بی ثباتی، پویایی های گسترده و متنوع شامل روندهای سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی ذکر کرد.

بر اساس اعلام خطیب زاده علاوه بر حضور و سخنرانی مقامات ارشد سیاسی کشورهای منطقه – شامل مقامات سیاسی کشورمان-، تعدادی از روسای مراکز مطالعاتی و اندیشکده های داخلی، منطقه ای و جهانی و صاحب نظر در مسایل منطقه‌ای نیز در نشست های سه گانه شامل پویایی ها و تحولات مهم منطقه ای؛ مفهوم همسایگی در غرب آسیا با تکیه بر مناطق و ماهیت و نحوه ساماندهی ارتباطات فیمابین؛ و در نهایت پرونده های مهم سیاسی -امنیتی منطقه تبادل نظر خواهند کرد. 
سخنگوی وزارت امور خارجه در خاتمه افزود: مجمع گفتگوی تهران با تجمیع کنفرانس های سالانه مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی از سال گذشته، نقش برجسته ای را در گردهم آوردن مقامات سیاسی و اندیشمندان حوزه مطالعات بین المللی و منطقه ای بویژه در حوزه منطقه غرب آسیا در دستورکار خود قرار داده است .

خاطر نشان می سازد با همکاری نزدیک پرس تی وی در برگزاری مجمع امسال، کلیه جلسات و مباحث جلسات افتتاحیه و نشست های این مجمع به صورت زنده از شبکه های پرس تی وی، سایت وزارت امور خارجه، سایت مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی و شبکه های اجتماعی مرتبط پخش خواهد شد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سعید خطیب زاده مجمع گفت وگوی تهران خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه مجمع گفتگوی تهران بین المللی منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۰۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد

به گزارش جماران؛ ظریف در صفحه خود در شبکه اجتماعی اکس نوشت:

سلام دوستان کتاب «پایاب شکیبایی» که برداشت‌هایی از هشت سال وزارت بنده است، با استقبال شما در نزدیک یک ماه به چاپ سوم رسید.

برخی گفتارهای کتاب

دولت مستعجل بازنشستگی

پل و پیل و هندوستان

خودمان انتخاب کردیم

وزارت امور خارجه؛ نگاهی از درون

نگاه مردسالارانه و جایگاه زنان دیپلمات

بهسازی ساختار وزارت امور خارجه

کناره‌گیری

رابطه‌ با نهادهای زمامداری داخلی

کارنامۀ حقوق بشری

دیپلماسی نمایشی

فاجعۀ هواپیمای اوکراینی

دیپلماسی عمومی

بازی شماتت

تأثیر رسانه بر سیاست

برسازی ذلت

چارچوب روابط خارجی

سیاست خارجی و منافع ملی

گوناگونی منابع قدرت و جایگاه مردم

اولویت‌ها

دوران پساقطبی

امنیتی سازی

عزت

پیوند با همسایگان و جنوب جهانی

اولویت پیوند با همسایگان

دوگانۀ حضور و نفوذ

همدلی و نیابت

واکاوی انگیزه‌های نگاه به جهان عرب به جای جهان ایرانی

کنوانسیون رژیم حقوقی دریای کاسپین

نگاه آسیایی

ایران و قدرت‌های بزرگ

پیوندها با روسیه

اصالت و نیاز در پیوندهای خارجی

پیوندها با چین

پیوندها با اروپا

سرشت خودکانون‌بینی اروپایی

فرصت‌ها در اروپا

برجام

چالش‌های اجرای برجام

سخن پایانی (چالش شناخت فرایندهای ملی، منطقه‌ای و جهانی؛ فقدان اجماع داخلی پیرامون منافع و امنیت ملی، آرمان‌ها و اولویت‌ها؛ بی‌توجهی به توانمندی‌ها، گزینش اهداف بر پایۀ آرزوها؛ انگارۀ شیفتگی و بیزاری؛ چالش‌های پیوندها با همسایگان؛ چالش پیوندها با چین و روسیه؛ چالش در منطقۀ قفقاز؛ کنارگذاشته شدن ایران از راه‌های منطقه‌ای؛ چالش مزمن برجای‌مانده از جنگ تحمیلی؛ بحران امنیتی‌سازی ایران؛ چالش مدیریت تنش با آمریکا)

از همه شما سپاسگزارم. امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد.

 

دیگر خبرها

  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • کلید برقرای ثبات توقف جنایات رژیم اسرائیل است
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای هنر با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود