Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجاقی مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: پویش" نه به چهارشنبه سوری خطرناک " از اقدامات سازمان اتش نشانی اراک برای کاهش حوادث چهارشنبه پایان سال است.

اجاقی افزود: آتش نشانی اراک آمادگی لازم برای خدمات رسانی به مردم در چهارشنبه پایان سال را دارد و افراد در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای می‌توانند با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چهارشنبه سوری از جمله سنت‌های ایرانیان باستان است که رفته رفته در انفجار، مواد محترقه و آسیب‌های ناشی از آن چهارشنبه سوری را تبدیل به چهارشنبه سوزی کرده است.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چهارشنبه سوزی چهارشنبه آخر سال آتش نشانی اراک چهارشنبه سوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۰۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از پهپاد کاوشگر برای ارتقای ایمنی مسافران نوروزی در اصفهان

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: با توجه به اضافه شدن یک فروند پهپاد مجهز به دوربین ترمال حرارت‌سنج به ناوگان عملیاتی سازمان آتش‌نشانی، رصد حرارت داخل چادرهای مسافران شب‌خواب در باغ فدک از این طریق انجام می‌شود که خدمت جدیدی برای ارتقای ایمنی مسافران نوروزی است.

سرآتشیار محمدمهدی مقدس زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شب گذشته _چهارشنبه هشتم فروردین_ مسافران نوروزی ۱۱۶۳ چادر را در کمپ باغ فدک برپا کردند.

وی افزود: نیروهای آتش‌نشان مستقر در این محل ۱۶۲ کپسول گاز پیک‌نیک را از چادر مسافران خارج کردند تا آن‌ها شب بدون حادثه‌ای را سپری کنند.

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان تاکید کرد: نیروهای عملیاتی سازمان آتش‌نشانی در باغ فدک حضور دارند و با استفاده از دستگاه‌های مدرن حرارت‌سنج، میزان گرمای تمام چادرهای مسافران را سنجش می‌کنند تا شرایط ایمنی برای مسافران فراهم شود.

مقدس‌زاده گفت: جدا از ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه آتش‌نشانی که روزانه ۱۵۵ آتش‌نشان در آن آماده‌باش هستند، ۴۵ نفر در دو شیفت کاری به‌همراه یک دستگاه خودروی اطفائیه سبک و دو دستگاه موتورسیکلت مجهز به خاموش‌کننده در مجموعه باغ فدک فعال هستند.

وی ادامه داد: شب گذشته با توجه به افزایش ورود مسافران به شهر اصفهان در سالن‌های ورزشی از جمله در ورزشگاه ولایت ۲۰۰ تخته چادر مسافرتی برپا شد.

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان تاکید کرد: شش نیروی غواص آتش‌نشانی در قالب سه خودرو در اطراف زاینده‌رود مستقر هستند و راهنمایی و جلوگیری از حادثه در کوه صفه در قالب یک اکیپ ثابت در دو شیفت در نقاط مختلف کوه انجام می‌شود.

مقدس‌زاده گفت: با توجه به اضافه شدن یک فروند پهپاد مجهز به دوربین ترمال حرارت‌سنج به ناوگان عملیاتی سازمان آتش‌نشانی، رصد حرارت داخل چادرهای مسافران شب‌خواب در باغ فدک از این طریق انجام می‌شود که خدمت جدیدی برای ارتقای ایمنی مسافران نوروزی است.

وی افزود: تدابیری برای رعایت نکات ایمنی ستاد دائمی خدمات سفر و اسکان مسافران نوروزی توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این کلان‌شهر اندیشیده شده است.

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست مطرح شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان، حدود ۵۰۰ مدرسه به سازمان آتش‌نشانی اعلام شد که اقدامات لازم در راستای بازدید ایمنی آن انجام و ایرادات ایمنی آن نیز احصا شد و نتیجه کلی برای مرتفع شدن به این اداره کل ارسال شده است.

حدود ۵۳۰ نیرو و عوامل ستادی برای تأمین ایمنی شهروندان و مسافران نوروزی در آماده‌باش کامل قرار دارند

مقدس‌زاده گفت: از هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و خوابگاه‌های دانشجویی مورد درخواست، بازدید کردیم و نکات ایمنی آن به اتحادیه‌ها و انجمن‌های مربوطه اعلام شد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی اعلام شده از سوی اداره کل هواشناسی و با نظر و هماهنگی مدیریت ستاد دائمی خدمات سفر شهر، برای استفاده از ورزشگاه‌های منتخب سطح شهر، بازدید از سوی سازمان آتش‌نشانی انجام و اعلام شد تا موارد ایمنی آن باید رعایت شود.

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان تاکید کرد: این منازل ایراد و نواقصی داشت که به‌راحتی قابل احصا نیست و طبق هماهنگی انجام شده، دستورالعمل ایمنی برای رعایت مسافران نوروزی به اتحادیه مربوطه ارسال شده است تا در اختیار مسافران قرار گیرد و در کنار آن مالکانی که قرار است منازل خود را در اختیار هم‌وطنان قرار دهند، این موارد را رعایت کنند تا شاهد حادثه تلخی نباشیم.

مقدس‌زاده گفت: با توجه به تراکم ترافیکی که در ایام تعطیلات نوروزی داریم، بیش از ۹ مورد استقرار اطفائیه در طول شبانه‌روز در سطح شهر انجام می‌شود و در صورتی که گره ترافیکی جدیدی اعلام شود، استقرار جدید از طریق ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اعمال خواهد شد.

وی اضافه کرد: تمام نیروهای عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات شامل حدود ۵۳۰ نیرو و عوامل ستادی برای تأمین ایمنی شهروندان و مسافران نوروزی در آماده‌باش کامل قرار دارند و امیدواریم مسافران نوروزی سال جاری خاطره خوشی از نصف‌جهان داشته باشند.

کد خبر 739992

دیگر خبرها

  • کاهش ۴۰ درصدی حوادث آتش‌سوزی در آستارا
  • وقتی نارنجک داخل گاوصندوق منفجر شود، چه اتفاقی می افتد (فیلم)
  • استفاده از پهپاد کاوشگر برای ارتقای ایمنی مسافران نوروزی در اصفهان
  • خراسان جنوبی رتبه سوم کشور در کاهش تصادفات فوتی را کسب کرد
  • ایجاد خودروی ارتباط سیار در آتش‌نشانی قم
  • زنده گیری مار یک و نیم متری در دزفول
  • اسکان بیش از ۷۸۲ هزار مسافر نوروزی در اصفهان
  • آماده‌باش ۵۳۰ نیروی آتش‌نشان برای تأمین ایمنی شهروندان و مسافران نوروزی اصفهان
  • ۵۳۰ نیروی آتش‌نشان برای تأمین ایمنی شهروندان و مسافران نوروزی آماده‌باش هستند
  • آب‌گرفتگی شدید در شهرک دانش قزوین + فیلم و عکس