Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید هاشم اسماعیل‌زاده روز شنبه در نشست خبری افزود: از این تعداد هزار خانواده را انجمن مرکزی و بقیه را سایر انجمن‌های استان زیر پوشش دارند.

وی گفت: از ابتدای امسال با مشارکت ۲ برابری مردم و استفاده از اعتبارات داخلی مجموعه خدمات اعتباری ۴۵۰ برابر افزایش پیدا کرده که مددجویان در این مدت چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خدمات گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی اظهار داشت: در حوزه کمک به خانواده زندانیان هزار و ۷۵۶ خدمت مختلف ارایه و ۶ هزار و ۶۰۰ سبد غذایی توزیع شد.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۳۷ مورد اشتغال ایجاد شد افزود: ۶۰ اخذ رضایت شاکی و آزادی ۳۲ زندانی از دیگر خدمات بود که هزار و ۷۵۳ مشاوره و پیگیری وضعیت تحصیلی فرزندان زندانیان جزو همین خدمات بوده است.

اسماعیل‌زاده بیان کرد: توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر فعالیت رزمایش کمک مومنانه تا حد قابل توجهی باعث افزایش خدمات در یک سال گذشته شد هرچند که به دلیل شرایط موجود فعالیت اقتصادی انجمن به نصف رسیده است.

وی گفت: درآمدها نسبت به سال قبل کاهش شدیدی داشت اما در حوزه مشارکت‌های مردمی آمار ۲ برابری داریم که ۲ میلیارد و۱۰۰ میلیون تومان کمک خیران بوده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی افزود: ۳۲ زندانی آزاد شده هم ۸۵۰ میلیون تومان بدهی داشتند که با پرداخت ۲۱۰ میلیون تومان پرونده‌ها مختومه شد.

وی گفت: با تغییر و تحولی که در ستاد انجام شد استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در دستور کار قرار گرفت که بدون شک فعالیت گروه جهادی شهید لاجوردی در زندان نقش موثری در حوزه آموزشی، درمانی و اشتغال فعال خواهد داشت.

وی اشتغال نشسته را از مهمترین اقدامات در یک سال گذشته ذکر کرد و گفت: در این طرح سرمایه مورد نیاز زندانی در اختیارش قرار می‌گیرد و محصول تهیه شده را انجمن خریداری می‌کند.

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه ۱۵۰ میلیون تومان از اعتبارات موجود به اشتغال نشسته اختصاص یافته است اظهار داشت: تلاش ما این است که اشتغال را به سمتی ببریم که در فروش با مشکلی مواجه نباشیم.

وی کلاه بافی، پارچه بافی، ترمه بافی، نقاشی روی چوب، معرق کاری، ساخت وسایل تزیینی و فرهنگی را از مهمترین موارد اشتغال عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۵۰ نفر در نسوان و ۱۲۰ نفر در بند زندان و ‌کانون اصلاح و تربیت مشغل هستند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی گفت: در این مدت با همکاری دادگستری بیرجند دوره‌های آموزشی و پیشگیری مختلفی برای خانواده زندانی‌ها برگزار شد و به ۶۰ پرونده طلاق ورود کردیم که ‌۸۵ درصد به صلح و سازش ختم شد.

وی از توزیع بسته حمایتی به ارزش ۵۰۰ هزار تومان و واریز ۳۰۰ هزار تومان وجه نقد به حساب خانواده‌های زیر پوشش انجمن به مناسبت سال نو خبر داد و گفت: بخش عمده‌ای از جامعه هدف ما دانش‌آموزان هستند که علاوه بر مشارکت کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و آموزش و پرورش، انجمن اقدام به خرید ۳۰ دستگاه تبلت هوشمند دانش‌آموزی کرد.

وی اضافه کرد: ۶۹ درصد از خانواده‌های زیر پوشش در خراسان جنوبی فاقد مسکن هستند.

اسماعیل‌زاده گفت: انجمن‌های حمایت از خانواده زندانیان هیچ گونه اعتبار دولتی ندارند و با توجه به رویکردی که امسال با بکارگیری از آحاد مردم و ‌بهره از ظرفیت‌های اجتماعی به وجود آمد امیدواریم با این رویکرد از خدمات عمومی دستگاه‌ها بتوانیم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین رویکردها پیشگیری از آسیب با افزایش آگاهی است زیرا تا هر حدی که آگاهی مردم بالا برود به همان میزان جرم کاهش پیدا می کند.

انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی در حال حاضر از سه هزار و ۴۰۰ فرزند زندانی حمایت می‌کند که هزار و ۸۰۰ آنها دختر هستند.

برچسب‌ها انجمن حمایت از خانواده زندانیان مستمری مددجویان خراسان جنوبی زن سرپرست خانواده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انجمن حمایت از خانواده زندانیان مستمری مددجویان خراسان جنوبی انجمن حمایت از خانواده زندانیان مستمری مددجویان خراسان جنوبی زن سرپرست خانواده اخبار کنکور انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی خانواده زندانیان خانواده زندانی میلیون تومان اسماعیل زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۱۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید در گرو حمایت از سرمایه‌های خرد است/تثبیت سرمایه‌گذاری عامل تحقق شعار سال

به گزارش «نماینده»، احمدراستینه هفشجانی درباره راهکارهای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در اقتصاد طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال اظهار داشت: تحقق این شعار بخشی متوجه مردم است و بخش دیگری هم به مسوولان باز می گردد که برای فراهم کردن مشارکت مردم در حوزه تولید، باید چند اقدام مهم در این حوزه انجام شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تثبیت سرمایه‌گذاری برای جهش تولید را یکی از موضوعات حائز اهمیت برشمرد و بیان داشت: ایجاد پنجره واحد که سالیان متمادی بر آن تاکید شده در جهت برداشتن موانع از پیش پای مردم در عرصه اقتصادی و حذف بروکراسی اداری که به تثبیت سرمایه گذاری و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار کمک خواهد کرد، از جمله عواملی است که می تواند شعار سال را محقق سازد.

راستینه هفشجانی اضافه کرد: ایجاد شبکه منسجم حمایت قانونی از مردم و سرمایه گذاران در بخش های تولیدی از دیگر موارد مهمی است که می تواند به تحقق شعار سال منجر شود چراکه این رویکرد سبب خواهد شد مردم در حفاظت از سرمایه خود آرامش خاطر داشته باشند.

وی تصریح کرد: همچنین ایجاد تیم مشاوره ای منسجم از زمان سرمایه گذاری تا حمایت از چرخه تولید، بازاریابی و تکمیل زنجیره ارزش در سرمایه گذاری، امنیت خاطری به وجود می آورد که انگیزه مشارکت در تولید را افزایش خواهد داد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس فراهم کردن بستر لازم برای سرمایه گذاری های خرد مردم را از دیگر محورهای مهم در تحقق شعار سال عنوان کرد و اظهار داشت: با این روش مردم می توانند در فرآیند روشن در پروژه های بزرگ مشارکت کنند که به رونق تولید منجر خواهد شد.

راستینه هفشجانی به این موضوع هم تاکید کرد که البته باید برای چگونگی مشارکت مردم در پروژه های اقتصادی تعریف دقیقی انجام شود تا مردم بتوانند در فرآیندی روان، سرمایه های خرد را با ضمانت های قانونی که دولت فراهم می کند به سمت سرمایه گذاری ها بزرگ سوق دهند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه فرهنگ سازی دقیق و درست مسوولان به افزایش مشارکت های مردمی در تولید منجر خواهد شد، تصریح کرد: ضرورت ارتقای دانش و فراهم کردن بسترهای فرهنگی لازم برای شناخت مردم در خصوص مسئولیت های اجتماعی در بین آحاد جامعه بسیار مهم است. به نحوی که مردم به جای اینکه سرمایه های خود را به صورت رها یا در منازل و حساب های بانکی راکد نگاه دارند، با یک کار فرهنگی دقیق و منسجم، می توان نقش مسئولیت مردم را نسبت به یکدیگر تبیین و روشن کرد.

راستینه هفشجانی ادامه داد: مردم اگر نگران اشتغال یا آینده فرزندان خود و ایران هستند، باید با حضور در میدان های اقتصادی کشور، مشارکت پایداری را رقم بزنند و همراه با مسئولیت هایی که به عهده می گیرند، بستر را برای رونق و رشد اقتصادی بیش از گذشته فراهم کنند.

وی درباره اینکه دولت در سال گذشته چگونه بسترسازی لازم را برای تحقق شعار امسال فراهم کرد، گفت: دولت در بخش راه اندازی واحدهای راکد تولیدی و بازکردن گره از مشکلات واحدهای تولیدی که موانعی داشتند، عملکرد مناسبی داشت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین دولت امنیت روانی لازم را برای سرمایه گذاری و در راستای رونق تولید ایجاد کرد و در بخش صنایع بالا دستی اقدامات مهمی انجام داد که آثار آن در آینده دیده خواهد شد و امید است در سال جدید بخش خصوصی بیش از گذشته برای تحقق شعار سال فعال شود.

دیگر خبرها

  • پویش مشهد مهربان با مشارکت مردم
  • عید دیدنی روزانه مدیرکل زندان‌ها و دادستان مرکز آذربایجان‌غربی از خانواده زندانیان
  • چگونه با کودکان درباره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • چگونه با کودکان در باره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • جهش تولید در گرو حمایت از سرمایه‌های خرد است/تثبیت سرمایه‌گذاری عامل تحقق شعار سال
  • مشارکت ۹۱۶ نفر درپویش اهدای خون مهرسرخ در خراسان جنوبی
  • ۲۲ زندانی جرایم غیرعمد در زنجان آزاد شدند
  • حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند استان بوشهر متوقف نمی‌شود
  • آزادی ۴ نفر زندانی همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مراغه
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان مراغه