Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@01:52:40 GMT

۳ استان در پایین‌ترین سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۲۱۵۵

۳ استان در پایین‌ترین سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی

به گزارش ایسنا، امروز دکتر علیرضا رییسی- سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که ویروس جهش یافته در ۲۸ استان کشور شناسایی شده و در حال گردش است. در عین حال در سطح کشور وضعیت فعلی اغلب استان‌ها نسبتا پایدار است، اما این شرایط شکننده است و باید به دقت این وضعیت را حفظ کنیم.

با وجود این هشدارها اما، سخنگوی وزارت بهداشت، چندی پیش، از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور خبر داد و گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به کمترین حد خود از آبان ۹۹ تاکنون رسیده و این در آستانه عید نوروز هشدار مهمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به نمودارهای منتشر شده از سوی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، در حال حاضر میانگین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور تا بیستم اسفند ماه به ۶۰.۴۲ درصد رسیده است.

درصد رعایت پروتکل‌ها را در بازه ۱۳ تا ۲۰ اسفند ماه به تفکیک شهرها می‌توانید در تصویر زیر ببینید. همانطور که در تصویر مشخص شده است، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شش شهر آذربایجان غربی، گیلان، ایلام، همدان، چهارمحال بختیاری و سیستان و بلوچستان بین ۳۶ تا ۶۲ درصد است. همچنین در هفت شهر  کردستان، لرستان، گلستان، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، فارس و خراسان رضوی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی بین ۵۳ تا ۵۹ درصد بوده است.

در عین حال میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا بیستم اسفند ماه در شهرهای آذربایجان شرقی، سمنان، کرمانشاه، زنجان، مرکزی، قم، مازندارن، البرز، اصفهان، خراسان شمالی، بوشهر، هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی بین ۶۰ تا ۶۶ درصد بوده است. همچنین در شهرهای اردبیل، قزوین، تهران و یزد میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۶۷ تا ۷۳ درصد بوده است.

در نمودار زیر می توانید مقایسه‌ای از وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی با تعداد موارد ابتلا به بیماری کرونا را مشاهده کنید.

همانطور که بارها اعلام شده است، بین کاهش عمل به توصیه‌های بهداشتی و افزایش موارد ابتلا، بستری و به دنبال آن افزایش در موارد مرگ و میر ناشی از کرونا، رابطه مستقیم و معنی‌داری وجود دارد.

طبق اعلام معاونت بهداشت، در حال حاضر استان‌های سیستان و بلوچستان، چهارمحال بختیاری و آذربایجان غربی کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها را داشته و در مقابل قزوین، یزد و تهران بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به خود اختصاص داده‌اند.

طبق اعلام معاونت بهداشت میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی کشور در بیستم اسفند ماه به این صورت است:

سامانه مسافربری درون شهری ۶۳.۰۷ درصد، پاساژ ۷۲.۸۰ درصد، سامانه مسافربری برون شهری ۷۳.۹۱ درصد، پیشخوان دولت ۷۵.۱۷ درصد، نانوایی ۷۶.۵۷ درصد، پلیس+۱۰ نزدیک به ۷۶.۹۶ درصد، آرامسان ۷۷.۶۰ درصد، جایگاه سخوت ۸۰.۹۹ درصد، داروخانه ۸۱.۸۴ درصد، بانک ۸۲.۰۸ درصد، فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۸۲.۹۷ درصد، رستوران ۸۳.۱۴ درصد و ادارات و سازمان‌ها ۸۷.۳۷ درصد.

مقایسه درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در صنایع کشور از تاریخ ۲۲ بهمن تا ۲۰ اسفندماه در نمودار زیر قابل مشاهده است:

طبق این نمودار میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بیستم اسفند ماه، در صنایع ساخت و ساز ۶۷.۹۵ درصد، مراکز شماره گذاری و معاینه فنی ۷۴.۸۲ درصد، کارگاه ها و صنایع کوچک ۸۱.۲۰ درصد، صنایع نفت، گاز و انرژی ۸۴.۲۷ درصد، معادن ۸۵.۶۵ درصد، صنایع تولیدی و سایر صنایع ۸۵.۸۶ درصد و کشاورزی و دامپروری ۸۸.۳۸ درصد بوده است.

منبع: الف

کلیدواژه: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی میزان رعایت پروتکل ها بیستم اسفند ماه درصد بوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۲۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد سدهای کشور پر است

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا بیست‌وپنجم فروردین، حجم کنونی آب موجود در مخازن ۳۰.۰۸ میلیارد متر مکعب بوده و اکنون پُرشدگی سدها به ۶۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، از ابتدای سال آبی تا بیست‌وچهارم فروردین، ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۱۷۰.۲ میلی‌متر است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۰۳.۱ میلیمتر) ۱۶ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۷۸.۱) چهار درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین کمترین میزان بارش مربوط به استان هرمزگان بوده که در این بازه زمانی ۷۵.۸ میلی‌متر بارندگی داشته است، این میزان نسبت به متوسط بلندمدت کاهش ۵۳ درصدی داشته است، استان اصفهان در این بازه زمانی ۱۲۱.۱ میلی‌متر بارش داشته است که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد کاهش یافته است.

میزان بارش‌ها در استان تهران ۱۶۲.۵ میلی‌متر بوده است که نسبت به میانگین بلندمدت ۲۵ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۱۰ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

میزان کل خروجی سدهای کشور در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا بیست‌وپنجم فروردین، ۱۴ میلیارد و ۵۵ میلیون متر مکعب ثبت شده و نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است. در مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان کل خروجی سدهای کشور ۱۴ میلیارد و ۶۱ میلیون متر مکعب بوده است.

میزان کل ورودی آب به سدهای کشور ۱۰ درصد کاهش یافته و در این بازه زمانی ۲۲ میلیارد و ۸۹ میلیون مترمکعب است، همچنین حجم کنونی آب موجود در مخازن ۳۰.۰۸ میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به حجم ۳۰.۰۵ میلیارد متر مکعبی سال گذشته، تغییر چندانی نداشته است. با توجه به اینکه ظرفیت کل مخازن سدها ۶۰ میلیارد متر مکعب است، اکنون پُرشدگی سدها به ۶۰ درصد رسیده است.

کد خبر 745032

دیگر خبرها

  • بحران آب در ۳ استان کشور
  • افزایش میزان گردشگران خارجی در سال گذشته به بیش از ۵۰ درصد
  • قدرت خرید کارگران در پایین‌ترین میزان قرار گرفت
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است
  • یک فعال کارگری: قدرت خرید دستمزد کارگران به پایین ترین میزان در تاریخ شورایعالی کار رسیده است
  • ۶۰ درصد سدهای کشور پر است
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • رهاسازی آب سد نهب با هدف بهره برداری کشاورزان پایین دست سد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در لاهیجان
  • رهاسازی آب سد نهب به سمت اراضی پایین‌دست