Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد قلی‌نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در گفت‌و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از روز پنجشنبه تا امروز شاهد ورود توده گرد و غبار در استان بوشهر هستیم که کیفیت هوا را در استان کاهش داده و برخی نقاط در وضعیت خطرناک قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به آلودگی کیفیت هوای شهرهای بوشهر، برازجان، گناوه و خورموج و قرار گرفتن این مناطق در وضعیت خطرناک خاطرنشان کرد: غلظت ریزگردها در برخی نقاط استان بوشهر به ۵۷۹ میکروگرم بر مترمکعب رسیده است که چهار برابر استاندارد جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: غلظت ریزگردها در هوای بوشهر ۱۵۵ میکرو گرم بر مترمکعب، در برازجان ۲۰۱ میکرو گرم بر مترمکعب، در کنگان ۲۵۰ میکرو گرم بر مترمکعب و در خورموج ۵۷۹ میکروگرم بر مترمکعب است.

وی با اشاره به اینکه دیگر نقاط استان از جمله دیلم نیز دیروز در وضعیت ناسالم قرار گرفته بود افزود: گروه‌های حساس باید مراقبت بیشتری از خود داشته باشند و در صورت امکان از خانه خارج نشوند.

خروج تدریجی گرد و غبار از استان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گرد و غبار گسترده و پرتراکم از روز پنجشنبه وارد استان بوشهر شده است که نقاط مختلف استان بوشهر را در بر گرفت.

پیام مساعدی با اشاره به خروج ذرات گرد و غبار از استان از اواخر وقت امروز اضافه کرد: منشا گرد و غبار وارده شده به استان بوشهر از کشور های عربستان و عراق است.

وی با اشاره به اینکه گرد و غبار به تدریج از مناطق جنوبی استان در حال خارج شدن است ادامه داد: از امشب شرایط هوا در تمامی نقاط استان به وضعیت عادی تبدیل می‎‌شود.

کد خبر 5168617

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر برازجان خورموج گناوه ریزگرد گرد و غبار گرد و خاک اداره کل محیط زیست استان بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه انتخابات شورای شهر و روستا خطبه های نماز جمعه انتخابات 1400 آمار کرونا شیراز بوشهر عکس استانها بارش برف شیوع کرونا شهرستان کرج ایلام اردبیل استان بوشهر بر مترمکعب گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۲۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های موثر در استان بوشهر از امشب/ امکان وقوع سیلاب

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده سازمان هواشناسی و مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، یک سامانه بارشی از ساعات ابتدایی سه شنبه ۲۸ فروردین استان بوشهر به ویژه نواحی جنوبی استان را در بر می‌گیرد و تا روز چهارشنبه بارندگی‌های مؤثری دارد.

وی افزود: این سامانه در استان‌های همجوار نیز بارش‌هایی را به همراه دارد و همین موضوع، احتمال وقوع سیلاب از حوضه‌های بالادست استان را تشدید می‌کند.

آمادگی سدهای استان

محمدی عنوان کرد: با توجه به عدم وقوع بارندگی‌های مؤثر در سال آبی جاری، ظرفیت ذخیره سازی مناسبی در سدهای استان بوشهر از جمله سد رییس‌علی دلواری، سد تنگ ارم، سد اخند، سد باغان، سد خاییز و سد ارغون وجود دارد و پروژه‌های در حال احداث نیز در شرایط پایداری در برابر سیلاب‌ها قرار دارند.

وی تصریح کرد: علیرغم وجود ظرفیت ذخیره سازی، امکان وقوع سیلاب‌های میان حوضه‌ای نیز محتمل است و ضروری است تا همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع سیلاب، آمادگی لازم را داشته باشند.

لزوم پرهیز از حضور در حاشیه رودخانه‌ها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اظهار کرد: از شهروندان عزیز به ویژه ساکنین حاشیه رودخانه‌ها و آبراه‌ها تقاضا می‌شود در زمان سیلاب از هر گونه ورود یا تردد در محدوده حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی یادآور شد: هرگونه ورود به محدوده تأسیسات آبی از جمله سدها، بندها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و … غیرمجاز است و در زمان وقوع سیلاب به بروز خسارات جبران ناپذیری منتهی خواهد شد.

کد خبر 6078623

دیگر خبرها

  • معرفی پوشش ایرانی-اسلامی به خارج از مرز‌های ایران
  • ذخیره سد زاینده رود ۳۸۳ میلیون مترمکعب/ آب امشب به زاینده‌رود می‌رسد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین / بارش باران در بعضی محورهای مواصلاتی
  • بارش باران باعث ورود خسارت به تاسیسات برق استان بوشهر شد
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۸ و ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران تا وزش باد شدید
  • پیش‌بینی وضعیت هوا؛ رگبار باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • وضعیت آب و هوای کشور/ رگبار باران در نقاط مختلف؛ وزش باد شدید در نوار شرقی
  • رگبار شدید باران در ۱۰ استان کشور و جزایر خلیج فارس
  • افزایش ۶ درصدی حجم مخزن سدهای آذربایجان شرقی
  • بارش‌های موثر در استان بوشهر از امشب/ امکان وقوع سیلاب