Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@18:36:00 GMT

افشاگری روزنامه صهیونیستی درباره بن سلمان

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۳۵۹۹

افشاگری روزنامه صهیونیستی درباره بن سلمان

به گزارش فارس، روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم»-وابسته به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی-شامگاه روز جمعه، در گزارشی از درگیری پنهان اردن و عربستان سعودی بر سر تولیت اماکن مقدس اسلامی در شهر قدس خبر داد.

وبگاه خبری-تحلیلی «رأی الیوم» به نقل از اسرائیل هیوم در این خصوص با اشاره به موضوع «الحسین بن عبدالله» ولی‌عهد اردن که قرار بود روز چهارشنبه هفته گذشته برای تأکید بر جایگاه رسمی و تاریخی اردن به عنوان متولی کنونی مقدسات اسلامی در قدس وارد مسجد الاقصی شود، به نقل از منابع سیاسی آگاه در فلسطین اشغالی از توافقی محرمانه میان «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و تل‌آویو خبر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع یادشده تأکید می‌کنند که تحرکات فوری اردن به علت مذاکراتی که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی با بنیامین نتانیاهو در این خصوص انجام می‌داده، در این زمان ضرورت داشته است.

شامگاه چهارشنبه هفته گذشته، منابع صهیونیستی گزارش دادند که علی‌رغم هماهنگی‌های صورت گرفته برای ورود ولی‌عهد اردن به مسجد الاقصی، تل‌آویو در لحظه آخر به علت زیاد بودن شمار محافظان همراه ولی‌عهد این سفر را رد می‌کند که این اقدام خشم مقامات اردنی را به همراه داشت (جزئیات بیشتر).

منابع مذکور فاش کردند که عربستان سعودی به دنبال ایجاد جای پا برای خود در مسجد الاقصاست آن هم به عنوان یک «قدرت بزرگ که مکه و مدینه» را تحت سیطره خود دارد و در تلاش است تا وضعیتی جدید در قدس ایجاد کند به طوریکه برای تحقق این هدف آماده است تا در کنار عادی‌سازی روابط با تل‌آویو، مبالغ گزافی سرمایه‌‌گذاری کند.

اسرائیل هیوم در ادامه نوشت: «عربستان سعودی به جای اردن و نه در کنار این کشور، خواهان به دست گرفتن اداره مسجد الاقصاست زیرا این اقدام برای این کشور با سیطره بر سه مکان مقدس اسلامی جایگاه دینی قوی به وجود می‌آورد».

این روزنامه نزدیک به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین نوشت: «اردن نیز به به نوبه خود تنها با مطرح شدن این ایده خشمگین شده است زیرا زمانی خاندان هاشمی به نفع سعودی‌ها منصب حامی امکان مقدس در مکه و مدینه منوره را پس از جنگ جهانی اول از دست داده‌اند».

اسرائیل هیوم فاش کرد که نتانیاهو و همراهان او  با عربستان سعودی درباره امکان قدرت یافتن ولی‌عهد سعودی در قدس  وارد گفت‌و‌‌گوهایی شده‌اند که این گام در برهه اخیر و به طور مشخص از زمان اعلام طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» آغاز شده است که طبق نوشته این روزنامه، تل‌آویو در این ماجرا نقش «پلیس راهنمایی و رانندگی» را ایفا می‌کند.

منابع مذکور مدعی شده‌اند که «خالد بن عبدالزیز» شاه سعودی در اوایل دهه هشتاد قرن گذشته میلادی دو هیأت به نزد «مناخیم بگین» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی اعزام می‌کند و به او پیشنهاد مبلغ زیادی برای توسعه خاورمیانه‌ای جدید در مقابل بر افراشتن پرچم عربستان سعودی در قدس  می‌دهد که بگین این پیشنهاد را رد می‌کند.

این منابع در عین حال تأکید کردند که «اکنون زمان تغییر کرده است و نتانیاهو و مردان او وارد گفت‌و‌گو درباره امکان ملحق شدن عربستان سعودی [به قدس] شده‌اند تا این کشور در حرم [قدس] جایگاهی داشته باشد.. این گام در دوره‌ آماده‌سازی طرح [معامه] قرن آغاز شد».

طبق گفته این منابع بلندپایه، مسجد الاقصی برای اردن تنها یک سمبل تاریخی نیست بلکه ضمانتی برای ثبات حکومت در این کشور است. این منابع می‌گویند: «اسرائیل خود را در شرایط یک قدم به سمت اردن و قدمی دیگر به سوی عربستان سعودی می‌یابد و در این جنگ گه به این سمت و گه به آن سمت می‌رود.. اما اردن همچنان شریک محبوب اسرائیل در قدس است».

اسرائیل هیوم همچنبن به نقل از چند دیپلمات سعودی که از روند مذاکرات محرمانه میان ریاض و تل‌آویو آگاه بوده‌اند، می‌نویسد که سخن از گفت‌و‌گوهایی حساس و بسیار محرمانه است که خارج از رادار و به دور از نور و رسانه‌ها و با گروهی کوچک از دیپلمات‌ها و مقامات امنیتی بلندپایه از تل‌آویو، آمریکا و عربستان سعودی در جریان است.

منبع: الف

کلیدواژه: عربستان سعودی اسرائیل هیوم ولی عهد تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۳۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!

زی‌سان؛ شرکت سرمایه‌گذاری قدیه اعلام کرد که قصد دارد نخستین بازی‌پارک موضوعی جهان بر اساس انیمه مشهور ژاپنی «دراگون بال» (Dragon Ball/ گوی اژدها) را در عربستان سعودی بسازد.

به گزارش زی‌سان به نقل از بی‌بی‌سی، این شهربازی اولین جاذبه تفریحی جهان است که بر پایه مجموعه کتاب‌ها و انیمه محبوب دراگون بال ساخته می‌شود.

به گزارش شرکت سازنده، اژد‌هایی به طول ۷۰ متر در مرکز این شهربازی قرار می‌گیرد و دست‌کم ۳۰ وسیله بازی خواهد داشت. مساحت این شهربازی نیز بیش از نیم میلیون مترمربع است و از ریاض، پایتخت عربستان سعودی، تنها ۴۰ دقیقه فاصله دارد.

قدیه یک پروژه تفریحی و گردشگری بزرگ با امکانات متنوع شامل پارک‌های تفریحی، مراکز ورزشی، مراکز خرید، هتل و سایر امکانات است که در نزدیکی ریاض ساخته می‌شود و بخشی از طرح آینده‌نگر پادشاهی سعودی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور محسوب می‌شود که هدف آن کاهش اتکا به سوخت‌های فسیلی است.

به گزارش وب‌سایت رسمی دراگون بال، این شهربازی یک ترن هوایی خواهد داشت که داخل اژد‌هایی حرکت می‌کند که از شنرون [اژد‌های معروف این انیمه]الگوبرداری شده است.

مجموعه کتاب‌های مصور (کمیک استریپ) دراگون بال نخستین بار در سال ۱۹۸۴ منتشر شدند و ماجرا‌های پسری جوان به نام سان گوکو را روایت می‌کردند که با دختر نوجوانی به نام بولما آشنا می‌شود و آنها با هم سفری ماجراجویانه را آغاز می‌کنند تا هفت گوی با سری اژد‌ها (دراگون بال) پیدا کنند و بتوانند اژد‌هایی قدرتمند به نام شنرون را احضار کنند؛ چون شنرون می‌تواند بزرگ‌ترین آرزوی هرکس را براورده کند. این مجموعه یکی از تاثیرگذارترین و پرفروش‌ترین داستان‌های مصور ژاپنی بود.

به گزارش الشرق‌الاوسط، احداث این شهربازی به برنامه راهبردی بن سلمان برای جذب سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون بازدید‌کننده تا سال ۲۰۳۰ کمک خواهد کرد. 

به گفته عبدالله بن ناصر الداود، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری قدیه، این طرح که با مشارکت شرکت سازنده انیمه دراگون بال (Toei Animation) اجرا می‌شود، به احداث یک شهربازی منحصر‌به فرد کمک می‌کند که ترکیبی بی‌مانند از ماجراجویی و سرگرمی و همچنین تنوع و گوناگونی برای همه سلیقه‌ها خواهد بود.

tags # عربستان سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • عربستان مصادره اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
  • آمریکا: به اسرائیل فقط مشاوره نظامی می‌دهیم
  • تزریق پول بن‌سلمان به یک خودروساز معروف!
  • درخواست سناتور آمریکایی برای مشروط کردن صادرات سلاح به تل آویو
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • بن‌سلمان با الهام از یک بازی شهربازی می‌سازد/ عکس
  • ترساندن از مبارزه با اسرائیل باعث سکوت مردم نشود
  • دیدار حکیم و بن‌سلمان در جده
  • عکس| استخر و هتل غول‌پیکر بن‌سلمان