Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، احسان آنقی با بیان افتتاح مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا در استان مرکزی بیان کرد: این مرکز باهدف توسعه هم‌افزایی، پاسخگویی سریع و در دسترس بودن پلیس فتا برای هم استانی‌ها، در شهر اراک تجهیز و راه‌اندازی شد و از این پس مردم استان مرکزی می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه‌روزی با کارشناسان پلیس فتا در ارتباط باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برقراری ارتباط تلفنی با مرکزفوریت‌های سایبری پلیس فتا یکی از آسان‌ترین روش‌های برقراری ارتباط مردم با این پلیس است و افسران حاضر در این مجموعه به صورت ۲۴ ساعته در حال خدمت‌رسانی و ارائه مشاوره به مردم هستند و در صورت نیاز به شکایت‌های مردمی نیز رسیدگی لازم را انجام می‌دهند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی افزود: علاوه بر شماره تلفن یاد شده، شهروندان می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به نشانیwww.cyberpolice.ir نیز از خدمات مرکز فوریت‌های سایبری بهره‌مند شوند.

آنقی با بیان این نکته که همکاران ما در پلیس فتا علاقه‌مند به تشکیل پرونده قضائی نیستند و بیشتر به دنبال اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و پیشگیری بوده و پیشگیری را مقدم بر پیگیری می‌دانند، بیان کرد: شهروندان به عنوان سرمایه‌های هر کشور نیازمند امنیت در ابعاد مختلف هستند؛ بر همین اساس برقراری ارتباط میان پلیس فتا و مردم بدون هیچ واسطه‌ای زمینه‌ساز افزایش ضریب امنیت خواهد بود و همین موضوع باعث خواهد شد مردم بتوانند برخی از لایه‌های پنهان جرایم را در اختیار پلیس قرار دهند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی با بیان این نکته که دقت، سرعت و امنیت در رسیدگی به پرونده‌های حوزه پلیس فتا از نکات مهم و کلیدی رسیدگی به شکایات است، تأکید کرد: پلیس با راه‌اندازی مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به دنبال افزایش سرعت عمل در رسیدگی به پرونده‌ها است و امید است در آینده‌ای نزدیک با فراگیر شدن آموزش، نهادینه کردن فرهنگ و اخلاق سایبری در سطح جامعه و پیوند بیش‌تر پلیس با مردم امنیت در فضای مجازی به مرز مطلوب‌تری نزدیک شود و در این راستا عرصه بر فعالیت بیگانگان و مجرمان بیش از گذشته در فضای سایبر تنگ‌تر شود.

کد خبر 5168728

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس فتا اراک امنیت سایبری جرایم سایبری ویروس کرونا کرمانشاه انتخابات شورای شهر و روستا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا انتخابات 1400 شیراز بوشهر عکس استانها بارش برف شیوع کرونا شهرستان کرج اردبیل برف و کولاک فوریت های سایبری پلیس فتا مرکز فوریت های سایبری استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از داوطلبان شرکت در کنکور به بهانه فروش سوالات و منابع و ... هشدار داد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه این نوع از کلاهبرداری نزدیک به زمان کنکور رخ می‌دهد، گفت: متاسفانه افراد زیادی هم درگیر این نوع از کلاهبرداری می‌شوند. عمدتا تبلیغات این افراد سودجو نیز در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها انجام می‌شود و در نهایت نیز یا داوطلبان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکیشان را خالی می‌کنند، یا اینکه سوالات جعلی را به فروش رسانده و در نهایت سبب می‌شوند که داوطلبان به این امید واهی که سوالات را در اختیار دارند، نتایج بدی در کنکور اخذ کرده و هم کنکور را از دست بدهند و هم مبلغ زیادی را پرداخت کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه مجرمان سایبری پا را فراتر گذاشته و در ماه‌های اخیر شاهد پیش فروش سوالات کنکور در فضای مجازی بودیم، گفت: مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سؤال، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند. همچنین در مواردی اقدام به جعل لوگوی سازمان سنجش می‌کنند تا افراد بیشتری را وسوسه کرده و مورد اغفال قرار دهند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه انتشار چنین آگهی‌هایی در فضای مجازی جرم است، گفت: همچنین هرگونه خرید و فروش تحت عنوان فروش سوالات کنکور و آزمون‌ها و... در فضای مجازی جرم است. از این رو لازم است که مردم به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند. هچنین هرگونه اخبار در مورد کنکور و آزمون‌های جامع را از رسانه‌های رسمی و سایت رسمی سازمان سنجش پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت کنکور سراسری
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف | زن جوان دستگیر شد
  • هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها
  • رصد آموزش امنیت سایبری به یک کارگروه دائمی نیاز دارد/ اگر حوزه سایبر متخصص باشد، امنیت سایبری فوق تخصص است!
  • دستگیری  باند بدل اندازان طلا در شاهرود
  • دیدار چهره به چهره استاندار همدان با مردم و پاسخ گوی مطالبات شهروندان