Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: یک رسانه عبری از اختلافات پنهان عربستان و اردن درباره تولیت مسجد الأقصی و اماکن اسلامی قدس اشغالی پرده برداشت.
روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" در گزارشی فاش کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی درحال مذاکره با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای گرفتن تولیت اماکن مقدس فلسطین از اردن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزنامه نوشت: عربستان سعودی به عنوان یک قدرت اسلامی که مکه و مدینه را اداره می‌کند، به دنبال جایگاهی برای خودش در مسجدالاقصی بوده و درصدد ایجاد یک وضعیت جدید در قدس است و برای تحقق این هدف علاوه بر عادی سازی روابط با تل‌آویو آماده سرمایه گذاری مبالغ هنگفت است.
طبق این گزارش، عربستان خواستار تولیت مسجد الأقصی به جای اردن و یا با شراکت این کشور است؛ چراکه این مسئله در صورت تحقق جایگاه دینی قدرتمندی را برای عربستان به همراه خواهد داشت.
این رسانه عبری زبان در ادامه گزارش داد: اردن از صرف ارائه این ایده عصبانی است، زیرا خاندان هاشمی (خاندان پادشاهی اردن) پس از جنگ جهانی اول، موقعیت حفاظت از اماکن مقدس اسلامی در مکه و مدینه را به سعودی‌ها واگذار کرد.
در همین حال، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در واکنش به واگذاری تولیت اماکن مقدس فلسطین به عربستان درصورت عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو اظهار کرد: دلیل طرح چنین فرضیه‌های غیر منطقی را نمی‌دانم.
وی در گفت‌وگو با CNN در این باره گفت: تولیت اردن بر اماکن مقدس اسلامی و مسیحی قدس تاریخی بوده و به دوران جد بزرگ عبد الله دوم، پادشاه اردن باز می‌گردد.
الصفدی افزود: این مساله از حمایت تمامی کشورهای عربی و اسلامی در سراسر جهان برخوردار است، چراکه اردن نقش مهمی را برای حفظ وضعیت کنونی اماکن مقدس و حفاظت از هویت عربی و مسیحی این اماکن و همچنین حفاظت از قدس به عنوان شهر صلح برای همه ایفا می‌کند.
وی ادامه داد: اردن روابط بسیار خوبی با عربستان دارد و ما در مسئله فلسطین و مسائل دیگر با یکدیگر هماهنگ هستیم. بنابراین چنین فرضی خالی از هرگونه دلیل منطقی یا پایه‌های محکم است.
وزیر خارجه اردن در ادامه خاطرنشان کرد: شایعات و توطئه‌های زیادی وجود دارد اما حقیقت این است که عربستان از تولیت اردن حمایت می‌کند. برچسب ها: بن سلمان ، نتانیاهو

منبع: خرداد

کلیدواژه: بن سلمان نتانیاهو اماکن مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۴۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع گیری جدید اردن درباره غزه و کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن به موضع گیری درباره غزه پرداخت.

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن خواستار فشار بر رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از حمله به رفح در جنوب نوار غزه و کشتار جدید شد.

الصفدی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: برای جلوگیری از حمله اسرائیل به رفح همه باید فشار وارد کنند.چنین حمله‌ای به معنای کشتار دیگری خواهد بود.

وزیر خارجه اردن همچنین افزود: افراطی ها در اسرائیل خواهان منفجر کردن اوضاع در کرانه باختری هستند.

این درحالی است که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۶ کشتار و جنایت دیگر را علیه فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است. در این حملات ۵۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۰۴ نفر هم زخمی شدند.

شمار کلی شهدای غزه تا این لحظه به ۳۴ هزار و ۱۵۱ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۸۴ نفر افزایش یافته است. هنوز هزاران نفر نیز مفقود یا زیر آوار هستند. همچنین بیش از ۷۲ درصد قربانیان جنگ در غزه زن و کودک هستند.

کد خبر 6085578

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • حمایت مردم اردن از فلسطین
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • غزه؛ محور گفتگوی «بلینکن» و «گالانت»
  • موضع گیری جدید اردن درباره غزه و کرانه باختری
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • اردن: حمله به رفح چیزی جز قتل عام نخواهد بود