Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-24@23:02:37 GMT

آغازتوزیع مرغ و گوشت منجمد در استان کرمان

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۴۳۸۳

آغازتوزیع مرغ و گوشت منجمد در استان کرمان

 احمد مسعودی، سرپرست اداره کل پشتیبانی امور دام استان کرمان در گفتگوی اختصاصی  با جام جم آنلاین کرمان  با اشاره به نوساناتی که در بحث قیمت مرغ از ابتدای سال جاری وجود داشت می گوید: طبق روال هر ساله یکی از راه های کنترل بازار و قیمت ها استفاده از ذخایر مواد پروتئینی شامل گوشت و مرغ منجمد شرکت پشتیبانی امور دام است ؛در سنوات قبل این کار انجام و اثرات خود را چه از جهت تامین مرغ و چه از جهت  قیمت بازار می گذاشت ،اما متاسفانه امسال شرایط خاص بوده  و علی رغم اینکه بیشترین میزان توزیع مرغ را در طی 5 سال گذشته داشته ایم بر روی بازار تاثیری نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی می افزاید: از ابتدای سال جاری تا کنون 2100 تن مرغ منجمد در استان  کرمان توزیع کرده ایم که تقریبا 10 برابر سال گذشته می باشد.    وی با بیان اینکه از لحاظ ذخیره سازی نیز امسال 2هزار و 322 تن مرغ ذخیره کرده ایم می گوید: روند توزیع این مرغ ها به گونه ای است که پس از مشخص کردن سهمیه توسط سازمان صنعت،معدن و تجارت و اعلام به شرکت پشتیبانی امور دام ،درکارگروه تنظیم بازار کشور نحوه توزیع مرغ هامشخص و پس از ابلاغ  به استان ها بر اساس برنامه مشخص توزیع می شود.   احمد مسعودی ،تصریح می کند: در سال جاری 886 تن مرغ منجمد در شهرستان کرمان توزیع شده است که بخش عمده آن توسط دستگاه های حمایتی  همانند کمیته امداد و بهزیستی  و مابقی توسط بسیج اصناف و همچنین به تناسب نیاز شهرستانهای استان در بین انها توزیع شده است.    وی با بیان اینکه در بحث خرید و ذخیره سازی شرکت پشتیبانی امور دام زمانی وارد عمل می شود که مرغ مازاد در بین مرغداران وجود داشته باشد می افزاید: امسال توسط ما  فقط 650 تن مرغ خریداری و ذخیره سازی شد،زیرا پایین بودن  قیمت  خرید مصوب نسبت به  قیمت بازار باعث شده بود مرغداران تمایلی به فروش مرغ به ما نداشته باشند .   سرپرست اداره پشتیبانی امور دام استان کرمان  ادامه می دهد: با توجه به شرایط کنونی عموم مردم تصور می کنند که بایستی نیاز  بازار را با مرغ منجمد تامین کرد،در حالی که ما فقط برای کنترل قیمت ها  در بعضی از مواقع مرغ منجمد را توزیع می کنیم.    احمد مسعودی می افزاید: با توجه به پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته  یک سهمیه 250 تنی مرغ منجمد و 65 تن گوشت گوساله منجمد وارداتی  برای استان کرمان تخصیص داده شده است که در سردخانه تخلیه و آماده توزیع می باشد و بر اساس نرخ مشخص هر کیلو مرغ منجمد 14 هزار تومان و هر کیلو گوشت گوساله  منجمد  77 هزار تومان درب سردخانه به عاملان فروش تحویل داده می شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پشتیبانی امور دام راه های کنترل بازار صف های طولانی مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۴۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد

علیرضا ثواچه، مدیر مرکز نیکوکاری ایلیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با حمایت کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه (س)، برنامه سمت خدا و مرکز نیکوکاری ایلیا ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی یک‌ و نیم کیلویی در استان یزد بین مستمندان به مناسبت ماه شوال توزیع شد.

وی افزود: بسته های گوشت قربانی در بین محرومان شهرستان های تفت، مروست، مهریز و مناطق مختلف شهر یزد توزیع شد.

ثواچه بیان کرد: برای توزیع بسته های گوشت در بین خانوارهای نیازمند از ظرفیت گروه های فعال، خیریه و جهادی برای توزیع بسته های گوشت قربانی استفاده شد تا به دست نیازمندان واقعی برسد.

وی یادآور شد: علاوه بر این نیز در سالروز وفات حضرت خدیجه(س) و ایام ماه مبارک رمضان نیز بین ۳ هزار نفر از روزه داران به خصوص در مناطق محروم شهر یزد افطاری توزیع شده است.

ثواچه ضمن تشکر از خیرین موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه (س) و برنامه سمت خدا، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک و حمایت این عزیزان، این برنامه و برنامه های دیگر را در راستای محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان در سطح استان یزد اجرا کنیم.

کد خبر 6087775

دیگر خبرها

  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • توزیع شش تن گوشت منجمد در آبادان
  • قیمت گوشت قرمز امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازار گوشت قرمز در مسیر نجومی شدن / قیمت جدید مرغ اعلام شد
  • توزیع هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بخش شیبکوه
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟