Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس این سازمان بهداشتی وابسته به سازمان ملل اعلام کرد «داده‌های به دست آمده از نمونه‌های کارآزمایی‌های بالینی بزرگ» نشان می‌دهند که واکسن جانسون‌اندجانسون در جمعیت بزرگسال موثر است.

وارد شدن این واکسن به فهرست واکسن‌های با مجوز اضطراری سازمان جهانی بهداشت یک روز پس از آن انجام می‌شود که «سازمان دارویی اروپا» (EMA) این واکسن را برای ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک بررسی گسترده که سه قاره را در برمی‌گرفت نشان داد که واکسن جانسون‌اندجانسون در محافظت از بیماری شدید، بستری شدن و مرگ ۸۵ درصد موثر است. این حفاظت حتی در میان کشورهایی مانند آفریقای جنوبی که گونه‌های جدید جهش‌یافته که ظاهرا مقاوم‌تر به واکسن‌ه‌ای تایید شده از جمله واکسن آسترازنکا در آن شناسایی شده‌اند، مشاهده شده است.

دکتر بروس آیلوارد، مشاور ارشد سازمان جهانی بهداشت گفت امیدوار است واکسن جانسون‌اندجانسون ممکن است بتواند دست کم برخی از دوزهای لازم در چنین کشورهایی را در ماه‌های آینده فراهم کند.

آیلوارد گفت:‌ «ما امیدواریم که دست کم تا ماه ژوئیه (تیر) به دوزهای این واکسن دسترسی یابیم و بتوانیم آنها را توزیع کنیم.» او افزود مقامات این سازمان به خصوص از این لحاظ به رساندن دوزهای این واکسن به کشورها علاقمند هستند که این واکسن فقط به یک دوز یا تزریق نیاز دارد و می‌توان آن را در دمای معمولی یخچال نگهداری کرد.

جاانسون‌اندجانسون با تاخیر تولید واکسنش در آمریکا و اروپا مواجه است، اما اخیر با شرکت‌های رقیبش توافق‌نامه‌هایی امضا کرده است تا به تولید واکسن‌های کرونایش کمک کنند شرکت  فرانسوی سانوفی پاستور در ماه فوریه اعلام کرد حدود ۱۲ میلیون دوز از واکسن جانسون‌اندجانسون را یکی از کارخانه‌های تولیدی‌اش پس از گزفتن مجوز سازمان دارویی اروپا خواهد ساخت. هدف جانسون‌اندجانسون این است که امسال یک میلیارد دوز واکسن کرونا تولید کند.

کد خبر 590420 برچسب‌ها كروناويروس واکسن واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن واکسن کرونا واکسن جانسون اندجانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۴۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم بهداشتی نوار غزه در آستانه فروپاشی است / تنها ۱۰ بیمارستان غزه به طور جزئی فعال هستند

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که سیستم بهداشتی نوار غزه در آستانه فروپاشی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از شبکه الجزیره، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نسبت به وضعیت بحرانی بیمارستان‌ها در نوار غزه هشدار داد.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز پنج شنبه اعلام کرد که از ۳۶ بیمارستان در نوار غزه، تنها ۱۰ بیمارستان در این باریکه به طور جزئی کار می‌کنند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که سیستم بهداشتی نوار غزه به سختی می‌تواند دوام بیاورد.

آدهانوم افزود: ما خواستار توقف فوری حملات اسرائیل به بیمارستان‌ها در غزه و حفاظت از کارکنان، بیماران و غیرنظامیان هستیم.

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی پیشتر هم تاکید کرد که گزارش‌های منتشر شده در خصوص حمله به بیمارستان امل در خان یونس و بازداشت کارکنان و بیماران این بیمارستان و خسارات وارده به آن به شدت نگران کننده است.

وی در ادامه افزود: ما خواهان حمایت فوری از بیماران و کارکنان بیمارستان امل هستیم. باید در نوار غزه آتش بس اعلام شود.

دیگر خبرها

  • سیستم بهداشتی نوار غزه در آستانه فروپاشی است / تنها ۱۰ بیمارستان به طور جزئی فعال هستند
  • سیستم بهداشتی نوار غزه در آستانه فروپاشی است / تنها ۱۰ بیمارستان غزه به طور جزئی فعال هستند
  • تنها ۱۰ بیمارستان غزه به طور جزئی فعال هستند
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • ارسال ۲ درخواست به سازمان جهانی بهداشت درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه/ تحمیل کرونای روانی به مردم جهان
  • درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
  • ۲ درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات اسرائیل
  • ۲درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
  • رئیس سازمان جهانی بهداشت خواستار اجرای فوری قطعنامه آتش‌بس در غزه شد