Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه ۸۵ درصد مردم به نوع خفیف یا بدون علامت مبتلا می‌شوند بنابراین موارد ابتلا بسیار بیشتر از این مواردی است که اعلام می‌شود، گفت: در حال حاضر پنج بیمارستان جنوب غرب خوزستان درگیر کرونا هستند و تنها بیمارستان شهید بهشتی آبادان را با چنگ و دندان عاری از بیماران کرونا نگه داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر شکرالله سلمان‌زاده با اشاره به عدم همکاری سازمان‌های مختلف با مجموعه بهداشت و درمان در کنترل بیماری در جنوب غرب خوزستان اظهار کرد: شهرداری حتی حاضر نیست چراغ‌های پارک‌ها را خاموش کند و مردم همچنان در پارک‌ها جمع می‌شوند.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: بار کنترل بیماری، تنها بر دوش دانشکده علوم پزشکی افتاده است در حالی که نباید این گونه باشد.

سلمان‌زاده افزود: وظیفه ما پیگیری موارد بیماری و درمان بیماران است. دیگر سازمان‌ها کجا هستند؟

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته از تعداد ۵۰۲ نمونه گرفته‌شده در جنوب غرب خوزستان، ۲۳۱ مورد جدید مثبت داشته‌ایم که ۷۲ نفر مربوط به آبادان، ۱۱۵ نفر از خرمشهر و ۴۴ مورد مثبت قطعی نیز در شادگان بوده است. در این بازه زمانی، پنج فوتی نیز داشته‌ایم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: ۸۵ درصد مردم به نوع خفیف یا بدون علامت مبتلا می‌شوند بنابراین موارد ابتلا بسیار بیشتر از این مواردی است که اعلام می‌شود. عده‌ای فکر می کنند سرما خورده‌اند و آزمایش نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پنج بیمارستان جنوب غرب خوزستان درگیر کرونا هستند و تنها بیمارستان شهید بهشتی آبادان را با چنگ و دندان عاری از بیماران کرونا نگه داشته‌ایم.

سلمان‌زاده با اشاره به تشدید اجرای طرح بیماریابی شهید سلیمانی، ادامه داد: اجرای این طرح بسیار موثر بوده است و تنها یک نقطه ضعف و آن هم در جداسازی داشت و قدرت اجرایی برای اجبار فرد بیمار برای در خانه ماندن را نداشت. در تشدید این طرح، یکی از کارهایی که قرار است اجرا شود، نظارت بر جداسازی بیماران و ماندن در خانه یا حضور در نقاهتگاه‌ها است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز نقاهتگاهی نفس برای اسکان بیماران مبتلا به کرونا تصریح کرد: تاکنون متقاضی حضور در مرکز نفس نداشته‌ایم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: تاکید می‌کنم امید من اول به خدا و بعد به مردم است. هر شهروند باید یک مراقب سلامت باشد و همه باید به ما کمک کنند.

وی بیان کرد: سخت‌ترین کار در حوزه سلامت، تغییر رفتار مردم است. تنها اطلاع‌رسانی و هشدار در این زمینه کافی نیست. با وجود اینکه مردم اطلاعات زیادی در مورد کرونا دارند اما هنوز برخی فکر می‌کنند کرونا یک شوخی است یا منجر به مرگ آن‌ها نمی‌شود بنابراین باید بینش و رفتار مردم تغییر کند. متاسفانه در کار فرهنگی تنها مانده‌ایم در حالی که باید همه دست به دست دهیم و رفتار مردم را تغییر دهیم.

سلمان‌زاده افزود: در منطقه‌ای که روزانه چهار تا پنج مورد فوتی داریم و ۴۰ تا ۵۰ نفر بستری می‌شوند، آیا باید وضعیت این گونه باشد و نباید تمام بیلبوردها به این مساله اختصاص داده شود؟ آیا تنها ما باید بنر چاپ کنیم؟ حتی در چاپ بنر هم به ما کمک نمی‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با اشاره به استقرار پالایشگاه و شرکت نفت و منطقه آزاد اروند در جنوب غرب خوزستان گفت: در منطقه ما سازمان‌های سرمایه‌دار زیادی وجود دارد که بودجه‌های فرهنگی و سلامت نهفته دارند اما چقدر در این زمینه هزینه کرده‌اند؟ در بحث آموزش به مردم، تنها ما داریم کار می‌کنیم هر چند صدا و سیما و اصحاب رسانه نیز کمک زیادی به ما کرده‌اند که از آن‌ها تشکر می‌کنم.

لینک کوتاه: asriran.com/003FeJ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان جنوب غرب خوزستان سلمان زاده داشته ایم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۵۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان در نخستین نشست ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی ۱۴۰۳ دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی گفت: ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه مستقر خواهند شد.
اسماعیل ویسی به استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نیرو‌های دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیرو‌های خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.
نشست‌های ستاد رابعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با فواصل زمانی هر ۲ هفته یکبار، نیاز‌ها و پیشنهادات خود را برای خدمات رسانی به زائران مورد بررسی قرار می‌دهد و از سوی دبیرخانه اربعین حسینی جمع‌بندی و به معاونت توسعه مدیریت و منابع اعلام می‌کند.
وی با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمت به زائران اربعین نسبت به سال گذشته امکانات بیشتر پیش‌بینی کرده است گفت: نیاز‌های دارویی و درمانی زائران در مرکز شهید سلیمانی شلمچه تامین خواهد شد.
در ادامه، اعضای حاضر در این نشست برنامه‌های خود را برای برگزاری مراسم اربعین حسینی سال‌جاری تشریح کردند و همچنین به بیان نیاز‌ها و چالش‌های احتمالی پیش رو پرداختند.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

دیگر خبرها

  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری