Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@18:56:32 GMT

کمیسیون اروپا: به پروژه نورد استریم ۲ نیازی نداریم

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۵۵۰۸

کمیسیون اروپا: به پروژه نورد استریم ۲ نیازی نداریم

معاون کمیسیون اروپایی با اعتراف به خطاهای این نهاد در سفارش واکسن کرونا همچنین از مخالفت خود با پروژه گازی نورد استریم ۲ سخن گفته و تاکید کرد که اروپا به این پروژه نیازی ندارد.

به گزارش مشرق، "فرانس تیمرمانس"، معاون کمیسیون اروپایی به اهمال کاری در استراتژی واکسن کرونای اتحادیه اروپا اعتراف کرده و در گفتگویی با روزنامه "تاگس اشپیگل" تاکید کرد: این درست که در روند سفارش واکسن هم در بروکسل و هم در کشورهای عضو این اتحادیه خطاهایی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت: من آماده ام در پایان دورن پاندمی یک نتیجه گیری از شرایط داشته باشم و بعد از آن ما می توانیم ببینیم چه اشتباهاتی داشته و چه کارهایی را درست انجام داده ایم. در شرایط فعلی اما این مسئله مطرح است که تمام اروپا واکسن را دریافت کنند.

وی انتقادهای شهروندان مبنی بر اینکه واکسن باید در اسرع وقت تحویل داده شود را قابل درک دانسته و در بخش دیگری ازاین گفتگو در عین حال سفارش مشترک واکسن از طرف اتحادیه اروپا را اقدامی درست ارزیابی کرد. تیمرمانس یک اقدام اروپایی در این راستا را همچنین در جهت منافع کشورهای ثروتمند از جمله آلمان دانست.

وی در بخش دیگری از این گفتگو بر لزوم پیشبرد اهداف اروپایی اتحادیه اروپا برای حفاظت از محیط زیست در قالب طرحی به نام تواق سبز تاکید کرده و گفت: با جان کری، نماینده ویژه بایدن در امور زیست محیطی در این باره اتفاق نظر داشته که بدون یک تحول در این راستا کودکان ما به دلیل کمبود آب و غذا درگیر جنگ خواهند شد.

معاون کمیسیون اروپایی در بخش دیگری از این گفتگو بر موضع مخالف کمیسیون اروپایی با پروژه گازی نورد استریم ۲ تاکید کرده و گفت: ما به "نورد استریم ۲" نیازی نداریم. این نهاد اروپایی همواره گفته است که این پروژه برای تامین انرژی اروپا ضرورتی ندرد؛ اما نود استریم ۲ وجود دارد.

وی در ادامه گفت: با این همه اتحادیه اروپا باید اطمینان حاصل کند که نورد استریم ۲ مطابق با قوانین اتحادیه اروپا استفاده شود؛ روسیه این را نمی خواهد؛ اما این قوانین اتحادیه اروپا است. بر اساس مقررات اتحادیه اروپا این خط لوله نباید امنیت تامین انرژی اروپا را به خطر بیاندازد.

ساخت پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان موسوم به "نورد استریم ۲" هم از نظر اقتصادی و هم سیاسی پروژه ای بحث برانگیز است.

در حالی که این پروژه گازی در آستانه تکمیل قرار دارد "آنتونی بلینکن"، وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا مجددا با اظهار نظرهایی در بحث ها درباره این پروژه گازی وارد شده است ...

وی بار دیگر بر مخالفت دولت "جو بایدن" با این پروژه گازی تاکید کرده و گفت: ما مخالف این پروژه هستیم و خواهیم ماند. این پروژه اصول اتحادیه اروپا برای امنیت انرژی را نقض می کند

پروژه خط لوله گازی نورد استریم ۲ قراراست گاز طبیعی روسیه را از بستر دریای بالتیک به آلمان منتقل کند.

بخش مهمی از این پروژه به پایان رسیده است.

در پی بازداشت مخالفان از جمله الکسی ناوالنی در ماه ژانویه گذشته در روسیه، پارلمان اروپا با رای اکثریت لایحه ای غیرالزام آور مبنی بر توقف ساخت و ساز پروژه خط لوله گازی نورد استریم ۲ را تصویب کرد.

ایالات متحده نیز بارها تمام شرکت هایی که بنوعی در ساخت خط لوله ۱۲۲۰ کیلومتری نورد استریم ۲ همکاری دارند را تهدید به اعمال تحریم های سنگین کرده است.

البته آلمان به شدت مخالف توقف این پروژه گازی بوده و در موضع گیری های مختلف همواره بر لزوم پیشبرد آن تاکید کرده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا اتحادیه اروپا امور خارجه آمریکا آنتونی بلینکن اروپا نورد استریم روسیه مشرق نورد استریم 2 گازی نورد استریم ۲ کمیسیون اروپایی پروژه گازی کمیسیون اروپا اتحادیه اروپا تاکید کرده خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۵۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مرگ اروپایی‌ها بر اثر گرما

بر اساس گزارش مشترک سازمان جهانی هواشناسی (WMO) و داده‌های مرکز بررسی تغییرات آب و هوایی کوپرنیک، میزان مرگ و میر ناشی از هوای گرم طی دو دهه پیش در اروپا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آب و هوای گرم، اروپا را در «فشار گرمایی شدید» قرار داده است. بر اساس گزارش سازمان جهانی هواشناسی (WMO) و داده‌های سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک، آلاینده‌های به دام افتاده‌شده در گرما که جو را مسدود کرده‌اند به افزایش دما در اروپا به بالاترین سطوح ثبت‌شده کمک کرده‌اند.

این گزارش نشان می‌دهد که دمای هوا در سراسر اروپا برای ۱۱ ماه سال ۲۰۲۳ بالاتر از میانگین بوده است. این هوای گرم و خشک به آتش‌سوزی‌های بزرگ نظیر آنچه در پرتغال، اسپانیا و ایتالیا دیده شد، دامن زد و حتی یونان با بزرگترین آتش‌سوزی ثبت‌شده در اتحادیه اروپا مواجه شد که ۹۶ هزار هکتار زمین آن سوخت.

وضعیت آب‌وهوا باعث بارش شدید باران و بروز سیل‌های مرگبار نیز شد. هوای گرم‌تر می‌تواند رطوبت بیشتری را در خود نگه دارد و امکان وقوع طوفان‌های شدیدتر را فراهم می‌کند. بر اساس این گزارش، اروپا در سال ۲۰۲۳ حدود هفت درصد مرطوب‌تر از میانگین سه دهه گذشته بود و یک‌سوم شبکه رودخانه‌های آن از آستانه «بالای» سیل عبور کرد و یک‌ششم به سطوح «شدید» رسید.

کارلو بوونتمپو، مدیر بخش تغییرات آب و هوایی کوپرنیک در این رابطه گفت: در سال ۲۰۲۳، اروپا شاهد بزرگترین آتش‌سوزی ثبت‌شده، یکی از مرطوب‌ترین سال‌ها، موج گرمای شدید و سیل ویرانگر گسترده بود.

در این گزارش آماری از تلفات ناشی از گرما در سال ۲۰۲۳ ارائه نشده است، اما دانشمندان تعداد تلفات در سال ۲۰۲۲ را ۷۰ هزار مرگ اعلام کرده‌اند. دانشمندان می‌گویند که تعداد مرگ و میرهای ناشی از گرما در سال ۲۰۲۳ احتمالاً بیشتر از این رقم است.

دانشمندان علاوه بر تاکید بر آسیب‌های شدید آب و هوایی، به رکوردشکنی میزان برق تولید شده از منابع تجدیدپذیر نیز اشاره کردند. در سال ۲۰۲۳، ۴۳ درصد از برق از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌شد که این رقم در سال قبل از آن ۳۶ درصد بود.

کد خبر 746810

دیگر خبرها

  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • افزایش مرگ اروپایی‌ها بر اثر گرما
  • بزرگ‌ترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه
  • آماده باش برای 10 نقل و انتقال اروپایی در تابستان 2024
  • شگفتی کامل شد؛ ژیرونا برای اولین بار در رقابت‌های اروپایی بازی خواهد کرد
  • سخنرانی ضد اروپایی نخست وزیر مجارستان