Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، هایما S7 باسانگ‌یانگ کایرون است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی هایما S۷:

هایما S۷، خودرویی ساخت چین است که در سال ۲۰۱۴ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۹۵ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۴۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۸۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ سرعته خودکار استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۶۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۵.۸ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۱ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به سامانه کنترل فشار باد تایر‌ها TPMS، دوربین دنده عقب، کامپیوتر سفری، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌ی داخلی الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی گرمکن دار بهمراه امکان تاشوندگی برقی، سانروف و شیشه‌های برقی تمامی سرنشینان، صندلی‌های چرمی، صندلی‌های در جلو مجهز به گرمکن و برای راننده دارای تنظیمات برقی ۸ جهته، کیلس و استارتر دکمه‌ای، کروز کنترل و چراغ روز به همراه تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل  اشاره کرد.

معرفی سانگ‌یانگ کایرون:

سانگ‌یانگ کایرون، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۱ طراحی شد و در آن از یک موتور ۶ سیلندر با ۲۴ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۳۱۹۹ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۱۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۱۲ متر در ۴۰۰۰ و ۶۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از جعبه دنده ۵ دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۸ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۹ ثانیه است.

مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۰.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۷۸ لیتر است. این خودرو مجهز به چهارچرخ متحرک دائمی (AWD)، سیستم تعلیق جلو دو جناغی و عقب چند میله‌ای همراه با میله تعادل، میله محافظ درب‌ها به منظور کاهش صدمات در تصادفات جانبی، سنسور عقب، دوربین عقب، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌ها، سنسور نور (روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها)، سنسور باران، سیستم فرمان حساس به سرعت است.

این خودرو مجهز به حافظه صندلی و آینه‌ها، کروز کنترل، تهویه مطبوع با کنترل رطوبت و کیفیت هوا، مدیریت پیمایش (Trip Computer)، آینه‌های جانبی برقی، سانروف، تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت و سرنشین جلو در ۴ جهت، گرمکن صندلی راننده و سرنشینان به همراه پوشش چرم، صندلی‌های سه نفره تاشو، آینه‌های جانبی برقی، کمک فنر‌های گازی، سیستم پدالی ترمز پارک و آینه‌های هوشمند حساس به نور است.

خودرو هایما S7 سانگ‌یانگ کایرون کشور سازنده چین کره جنوبی سال (طراحی) 2014 2011 موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه 6 سیلندر 24 سوپاپه حجم موتور 1995سی سی 3199سی سی حداکثر قدرت 148 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 220 اسب بخار در 6100 دور در دقیقه حداکثر گشتاور 180 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه 312 نیوتن متر در 4600 دور در دقیقه جعبه دنده 5 سرعته خودکار 5 دنده خودکار تیپ ترونیک شتاب 0 تا 100 15.8 ثانیه 10.9 ثانیه حداکثر سرعت 165 کیلومتر در ساعت 188 کیلومتر در ساعت وزن 1545 کیلوگرم 1971 کیلوگرم اندازه (میلیمتر) 4498 طول - 1830 عرض - 1730 ارتفاع 4660 طول - 1880 عرض - 1740 ارتفاع مصرف سوخت ترکیبی 8.8 لیتر در هر صد کیلومتر 10.7 لیتر در هر صد کیلومتر حجم باک 61 لیتر 78 لیتر استاندارد آلایندگی یورو 5 یورو 4 ترمز و پایداری سیستم های ترمز و پایداری شامل ترمز ضد قفل ABS - ترمز کمکی BAS ، کنترل کشش TCS - پایداری الکترونیکی ESP ترمزهای دیسکی در محورهای جلو و عقب - ESP - سیستم ضد واژگونی ARP - سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی (HDC) - ABS - EBD کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین کناری و ایربگ های جانبی (جمعاً 4 عدد) کیسه هوا برای سرنشینان جلو - جانبی برای راننده و سرنشین به همراه سیستم آمادگی قبل از تصادف و محدودکننده فشار سیستم صوتی نمایشگر 7 اینچی لمسی با GPS - بلوتوث سیستم صوتی با قابلیت پخش DVDبه همراه 6 بلندگو و 2 آمپلی‌فایر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو دور در دقیقه استفاده شده کیلومتر در ساعت ۱۰۰ کیلومتر اسب بخار آینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۶۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟

به گزارش خبرآنلاین، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه در سال جاری، اولین محموله از سامانه موشکی پدافند هوایی نسل بعدی اس-۵۰۰ را دریافت خواهند کرد. اعلامیه وزیر دفاع روسیه که از سوی خبرگزاری دولتی TASS گزارش شده، نشان‌دهنده پیشرفت قابل‌توجهی در توانایی‌های نظامی روسیه است.

شویگو تصریح کرده است که سامانه اس-۵۰۰ در دو نوع تحویل می‌شود: سامانه‌های موشکی دوربرد دفاع هوایی و مجتمع‌های دفاع ضد موشکی. علاوه بر این، برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای تأمین سامانه‌های دفاعی دیگر ازجمله سامانه‌های موشکی پدافند هوایی S-۴۰۰ و S-۳۰۰V۴، سامانه‌های موشکی Buk-M۳ و Tor-M۲U و ایستگاه‌های راداری نسل بعدی در دست اجرا است.

تاریخچه اس-۵۰۰

سامانه پدافندS-۵۰۰ که به سیستم دفاع هوایی پرومتئوس معروف است، در شرکت دفاع هوایی و فضایی Almaz-Antey توسعه پیدا کرده و برای خنثی کردن طیف گسترده‌ای از تهدیدات ناشی از فناوری‌های هوافضای فعلی و آینده در ارتفاعات و سرعت‌های مختلف طراحی شده است.

توسعه اس-۵۰۰ از سال ۲۰۱۰ (۱۳۸۹) و به دنبال استقرار موفق سامانه اس-۴۰۰ روسیه آغاز شد. طراحی این سامانه، نخست در سال ۲۰۱۱ تکمیل شد، اما تولید پیوسته آن با تأخیرهای متعددی همراه بوده به‌طوری‌که بر اساس آخرین پیش‌بینی‌ها، تولید منظم و پیوسته آن از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

اس-۵۰۰ قرار است که بازی پدافند را تغییر دهد؛ چراکه بنا به اعلام مقامات رسمی روسیه، این سامانه می‌تواند با هواپیماهای نسل پنجم (پنهان‌کار و رادارگریز)، ماهواره‌های مدار پایین و طیفی از تهدیدات موشکی مقابله کند. البته سامانه اس-۵۰۰ آزمایش‌های سختی را برای تأیید قابلیت‌های خود انجام داده است.

در ماه مه ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۱۳۹۷)، روسیه اعلام کرد که «طولانی‌ترین آزمایش موشکی زمین به هوای جهان» را انجام داده و با هدف قرار دادن موفق هدفی در فاصله نزدیک به ۴۸۲ کیلومتر، توان این سیستم را نشان داد. هم‌چنین در زمستان گذشته، گزارش‌هایی منتشر شد کهS-۵۰۰ به طور مؤثر، اهداف هایپرسونیکی را ردیابی و رهگیری کرده است که انعطاف‌پذیری و مناسب بودن آن را در شرایط متغیر امنیتی برجسته‌تر می‌کند.

ویژگی‌های سامانه دفاع هوایی اس-۵۰۰ پرومتئوس

روسیه ادعا می‌کند که سامانه موشکی ضدهوایی اس-۵۰۰ توانایی مقابله مؤثری با طیف گسترده‌ای از تهدیدهای هوایی فعلی و آینده ناشی از دشمنان بالقوه در ارتفاع‌ها و سرعت‌های مختلف دارد.

یکی از ویژگی‌های برجسته این سیستم، توانایی ظاهری آن در خنثی کردن تهدیدات در ارتفاعات و سرعت‌های مختلف است. همچنین انعطاف‌پذیری بالای آن در برابر تداخل الکترونیکی، بقای آن را در سناریوهای جنگی چالش‌برانگیز افزایش می‌دهد و از کارایی آن حتی در مواجهه با تاکتیک‌های پیچیده جنگ الکترونیکی اطمینان حاصل می‌کند.

اس-۵۰۰ که به‌عنوان جانشین سیستم‌های موشکی قدیمی A-۱۳۵ طراحی شده، قرار است مکمل سیستم‌های اس-۴۰۰ روسیه باشد و شبکه دفاعی جامعی را تشکیل دهد. هدف از استقرار آن، حفاظت از مراکز مهم اداری و صنعتی در روسیه و تقویت زیرساخت امنیت ملی در برابر تهدیدات هوابرد است.

سامانه S-۵۰۰ مانند اسلاف خود در زرادخانه دفاع هوایی روسیه، سازگاری را به‌عنوان ویژگی اصلی خود به نمایش می‌گذارد. این سامانه متناسب با تهدیدات، قادر به پرتاب انواع مختلفی از موشک‌ها و الزامات عملیاتی خاص است که تطبیق‌پذیری و کارایی آن را در مقابله با خطرات در حال تکامل هوایی افزایش می‌دهد.

بر اساس جزئیات منتشرشده در مرکز مطالعات بین‌المللی و استراتژیک، اس-۵۰۰ شامل چهار فروند موشک زمین به هوای دوربرد ۴۰N۶M یا دو رهگیر ۷۷N۶ است که روی یک پرتابگر نصب شده‌اند. موشک‌های دوربرد ۴۰N۶M تا ۴۰۰ کیلومتر برد مؤثر دارند، درحالی‌که رهگیرهای سری ۷۷N۶ می‌توانند تا شعاع ۶۰۰ کیلومتری را پوشش دهند.

این سامانه از مجموعه راداری پیچیده‌ای بهره می‌برد که به ازای هر باتری از چهار وسیله نقلیه راداری تشکیل می‌شود. این مجموعه شامل رادار شناسایی ۹۱N۶E(M) باندS ، رادار شناسایی ۹۶L۶-TsP باندC ، رادار درگیری چند حالته ۷۶T۶ و رادار درگیری ضد موشک بالستیک ۷۷T۶ است.

این سامانه‌های راداری پیشرفته به اس-۵۰۰ امکان می‌دهند تا اهداف بالستیک و هوابرد را در فواصل قابل‌توجهی شناسایی کند به‌طوری‌که شعاع شناسایی تا ۲۰۰۰ کیلومتر برای اهداف بالستیک و ۸۰۰ کیلومتر برای تهدیدات هوابرد گسترش می‌یابد. ارتفاع اوج پرواز موشک‌های رهگیر حدود ۱۸۵ کیلومتر اعلام شده است. سیستم اس-۵۰۰ می‌تواند طی ۳ تا ۴ ثانیه پس از شناسایی هدف، واکنش نشان دهد و هم‌زمان علیه ۱۰ هدف وارد عمل شود.

اس-۵۰۰ علیه موشک‌های هایپرسونیک

شرح عکس: موشک هایپرسونیک کینژال، سوار بر جنگنده میگ ۳۱

کرملین هم‌چنین ادعا کرده است که اس-۵۰۰، تنها سلاحی است که می‌تواند موشک‌های هایپرسونیک کینژال روسیه را رهگیری کند. موشک کینژال که از هوا پرتاب می‌شود، به دلیل سرعت‌های فراصوت (هایپرسونیک، بیشتر از ۵ ماخ) و مانورپذیری‌اش، چالش مهمی را علیه سیستم‌های دفاعی و پدافندی ایجاد می‌کند. در مقابل، اوکراینی‌ها مدعی شده‌اند که موشک‌های هایپرسونیک کینژال را با سامانه آمریکایی پاتریوت در جنگ جاری سرنگون کرده‌اند.

شایان ذکر است که هزینه هر سیستم اس-۵۰۰ در حال حاضر ۲٫۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

منبع: اوراسیا تایمز

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899206 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • بهترین زمان تعویض تسمه تایم هایما S7 + علائم خرابی
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳