Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-24@15:28:39 GMT

بلوکه کردن پول ایران راهزنی بین المللی است

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۶۴۴۱

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بلوکه شدن پول ایران در کره جنوبی به بهانه فشار آمریکایی‌ها را راهزنی بین المللی دانست و گفت: این پول برای مردم ایران است، از این رو رفتار کره ای‌ها در حافظه مردم ایران می‌ماند.

جلیل رحیمی جهان آبادی، در خصوص آزادسازی پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی گفت: اینکه کره ای‌ها سرنوشت روابطشان با ایران را به آمریکا گره بزنند کار عقلانی و منطقی نبود و مبتنی بر منافع کره ای‌ها نیست، این کشور ظرف دهه‌های گذشته در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، صنایع خانگی، پتروشیمی و بخش‌های مختلف ایران حضور داشته و همکاری اقتصادی خوبی بین تهران و سئول شکل گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اکنون در شرایط تحریمی و شیوع بیماری کرونا، کره، پولی را که متعلق به مردم ایران بوده، به روابط سیاسی و تنش‌های بین ایران و آمریکا کره زده و دنبال نظر کاخ سفید رفته این اقدام و رفتار غیر منطقی و خلاف منافع کره ای‌ها است.

وی در این باره که این پول چطور به دست ما برسد، گفت: به هر میزان واسطه‌ها و مسیر رسیدن پول به ایران را کاهش دهیم بهتر است و ایران باید تشخیص دهد چه کالا‌هایی نیاز دارد و از کجا باید تهیه شود، با این حال می‌توان با کره ای‌ها توافق کرد که کالا‌های ضروری که می‌توان آن را از بازار کره تهیه کرد در قبال طلبمان وارد کنیم، اما اینکه چه کالایی نیاز داریم و چه کالایی در توان کره است باید بر اساس نظر وزارت صمت، وزارت خارجه و مسئولان اقتصادی انجام شود.

رحیمی جهان آبادی، با بیان اینکه تا امروز ایران و کره در حوزه اقتصادی و فرهنگی تنش عمده‌ای نداشتند، تصریح کرد: متاسفانه اقدام کره ای‌ها و بلوکه کردن پول ایران راهزنی در روابط بین الملل است هرچند توافقاتی برای آزادسازی بخشی از آن صورت گرفته است چرا که ایران در این شرایط نیاز دارد با ثروت خود نسبت به تهیه دارو و واکسن کرونا اقدام کند.

این نماینده مجلس افزود: این پول برای مردم ایران است، از این رو رفتار کره ای‌ها در حافظه مردم ایران می‌ماند و بر آینده روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ما اثرگذار خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در نهایت ضرر و زیان این رفتار، برای کره ای‌ها خواهد بود چرا که ایران کشور مهم و اثرگذاری در خاورمیانه است و سئول نمی‌تواند به دلیل فشار‌های آمریکا رفتاری نادرست با تهران داشته باشد.

برچسب ها: منابع مالی ، پول بلوکه ، تحریم لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NM7

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: منابع مالی پول بلوکه تحریم مردم ایران کره ای ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۶۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قمار جنگ اسرائیل و ایران

فرارو- مراد یشیلتاش؛ استاد دانشگاه و کارشناس مسائل امنیتی و امور بین‌المللی ترکیه و مدیر بخش امنیت بنیاد مطالعات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی «سِتا».

به گزارش فرارو به نقل از روزنامه صباح ترکیه، حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق تنش‌های منطقه‌ای را به اوج بی سابقه‌ای رساند و بار دیگر ژئوپولیتیک پیچیده خاورمیانه را در کانون توجه قرار داد. واکنش تلافی جویانه ایران به این تجاوز نه تنها در منطقه بلکه در مقیاس جهانی نیز طنین انداز شده است. پاسخ ایران با دو هدف انجام شد: نشان دادن قدرت نظامی خود و رساندن پیامی سیاسی به جامعه بین‌المللی. این اولین مورد از سال ۱۹۷۳ بود که یک دولت در سطح متعارف به اسرائیل پاسخ نظامی داد و بدین وسیله وضعیت طولانی مدت مصونیت اسرائیل را مختل کرد. ایران از طریق چنین اقداماتی به دنبال تقویت قدرت بازدارندگی خود در برابر بازیگران منطقه‌ای و جهانی و همزمان تحکیم موقعیت سیاسی داخلی خود می‌باشد.

حمله ایران از طریق یک عملیات نظامی پیچیده شامل موشک‌های کروز و بالستیک و هم چنین پهپاد‌ها که در مجموع به نام شاهد ۱۳۶ شناخته می‌شوند انجام شد. استفاده ایران از ۱۸۵ فروند پهپاد شاهد ۱۳۶ و ۳۶ فروند موشک کروز زمین به زمین پاوه با برد ۱۶۵۰ کیلومتر و ۱۱۰ فروند موشک غدیر توسعه یافته در نسخه‌های مختلف در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی به همراه موشک بالستیک با سوخت مایع و میان برد عماد و موشک بالستیک میان برد دزفول را تایید شده است. موشک دزفول در سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی شد. علاوه بر آن، استفاده از موشک خیبرشکن با برد ۱۴۵۰ کیلومتر که ظاهرا قابلیت مانور بالایی در برابر سامانه‌های پدافند هوایی را نیز دارد تایید شده است.

اگرچه سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل اکثر این حملات ایران را رهگیری کردند، اما محدودیت‌های دفاعی اسرائیل را نیز آشکار ساختند و نشان دادند که سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل دچار آسیب پذیری‌ هستند. منابع اسرائیلی از خنثی کردن پهپاد‌ها و موشک‌های کروز قبل از نقض حریم هوایی اسرائیل خبر دادند در حالی که پنج موشک بالستیک به پایگاه هوایی نواتیم و چهار موشک پایگاه هوایی نِگِو را هدف قرار دادند.

ضعف اسرائیل

رویارویی اخیر بین اسرائیل و ایران سوالاتی را در مورد استراتژی امنیتی اسرائیل ایجاد می‌کند در حالی که هدف آن تقویت بازدارندگی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای است. نقش ایالات متحده در مناقشه با حمایت مداوم آن کشور از اسرائیل در کنار افزایش تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از تنش بیش‌تر مشخص شده است.

این واقعیت که ایالات متحده و متحدان اش از ایران خواسته اند برای جلوگیری از تنش بیش‌تر، خویشتن داری کند نشان دهنده اهمیت مدیریت بحران به شیوه‌ای کنترل شده است. متقابلا اقدامات تلافی جویانه ایران بینشی در مورد چگونگی واکنش ائتلاف نظامی منطقه‌ای علیه ایران فراهم می‌کند.

عملیات تلافی جویانه ایران با عنوان "وعده صادق" چالشی مهم برای سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل بود. در حالی که سامانه‌هایی مانند گنبد آهنین عموما در برابر حملات موشکی و پهپادی ایران موثر بوده اند مهم است که توجه داشته باشیم اسرائیل دست بالا را حفظ نمی‌کند. هزینه نسبتا پایین حمله در مقایسه با هزینه اقتصادی بالای دفاع پایداری دراز مدت جنگ را به یک نگرانی حیاتی برای اسرائیل تبدیل می‌کند. بنابراین، توانمندی‌های تهاجمی ایران هم چنان یک تهدید دائمی برای اسرائیل قلمداد می‌شوند.

علاوه بر این، اظهارات "حسین سلامی" فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران حاکی از تغییر در الگوی سنتی رویارویی نظامی اسرائیل و ایران است. سلامی تاکید کرد که ایران با عملیات تلافی جویانه خود علیه اسرائیل معادله جدیدی را ایجاد کرده است. براساس این معادله حملات بعدی اسرائیل به شهروندان، پرسنل و دفاتر و مراکز مرتبط با ایران با پاسخ مستقیم آن کشور از خاک ایران مواجه خواهد شد.

از سوی دیگر، پاسخ اسرائیل بر ناتوانی این رژیم در عملیات مستقل در عرصه بین المللی تاکید دارد. حضور و حمایت آمریکا در منطقه نقشی اساسی در شکل دهی به فرآیند‌های تصمیم گیری اسرائیل دارد. این وابستگی به دیپلماسی بین المللی و کمک‌های نظامی اتکای اسرائیل به عوامل خارجی برای تدوین سیاستگذاری‌های امنیتی منطقه‌ای خود را آشکار می‌سازد.

علاوه بر این، درگیری باعث شعله ور شدن پویایی‌های مختلف سیاسی در درون خود اسرائیل شده است. سیاست‌های امنیتی دولت نتانیاهو با انتقادات داخلی و بین المللی مواجه شده و اثبات شده که ناپایدار است. افکار عمومی اسرائیل در رابطه با مدیریت بحران توسط دولت دچار اختلاف نظر شده است. برخی از اسرائیلی‌ها از رویکرد تهاجمی‌تر نسبت به ایران حمایت می‌کنند در حالی که برخی دیگر از اسرائیلی‌ها خطرات مرتبط با تبدیل شدن به یک جنگ در مقیاس بزرگ را برجسته می‌سازند.

 

دیگر خبرها

  • شیخ‌احمدی: داوری ژیمناستیک ایران به سطح بین‌المللی رسیده است
  • پیشنهادات ایران برای ارتقای امنیت اطلاعات
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • قمار جنگ اسرائیل و ایران
  • سوئیس ۳۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های روسیه را آزاد کرد
  • چرا گاز ایران به پاکستان نرسید؟
  • فوری | فعالیت باندهای تجارت جنسی و پورنوگرافی بین‌المللی در ایران | جزئیات شناسایی اقدامات مجرمانه فحشا توسط پلیس
  • حمایت مردم ترکیه از پاسخ موشکی ایران به رژیم اسرائیل