Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@19:42:13 GMT

آیا دلار در فروردین 1400 تجربه 1397 را تکرار می کند

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۶۵۲۸

دلار دیروز و درحالی که برخی انتظار ارزان شدن  آن را داشتند نسبت به روزقبل افزایش یافت. آیا این روند تا پایان سال ادامه خواهد یافت؟ روزنامه دنیای اقتصاد نوشته است : با نزدیک شدن به پایان سال، دو دیدگاه متفاوت ازسوی معامله‌گران در بازار ارز وجود دارد. گروهی معتقدند که با افزایش تقاضا در بازار، نرخ دلار روند صعودی در پیش خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل نیز برخی با توجه به ارقام ارائه‌شده از سوی سیاست‌گذار اعتقاد دارند روند بازار نزولی است. به‌نظر می‌رسد سیاست‌گذار ارزی در نظر دارد دلار را تا پایان سال زیر ۲۵هزار تومان نگه دارد.

معامله‌گران ارزی درباره روند قیمت دلار در انتهای اسفندماه دو دیدگاه متفاوت دارند. گروهی معتقدند بازار تحت تاثیر عرضه بازارساز در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت و حتی به زیر کانال ۲۴ هزار تومانی خواهد رفت. این در حالی است که دسته دیگری باور دارند، ‌هفته آخر اسفندماه فرصت مناسبی برای بازیگران افزایشی خواهد بود. در اولین روز هفته، بازار بیشتر مطابق با انتظار گروه دوم پیش رفت. دلار توانست با ۲۵۰ تومان افزایش به بهای ۲۴ هزار و ۸۵۰ تومان برسد. در واکنش به افزایش قیمت دلار،  در بازار سکه،‌ این فلز گرانبها با ۲۰۰ هزار تومان رشد به بهای ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید. البته بخشی از رشد سکه ناشی از صعود انتهای وقت طلا در بازارهای جهانی روز جمعه بود. طلا در نزدیکی محدوده هزار و ۷۳۰ دلاری بسته شد.گروهی از فعالان، اعتقاد دارند که معامله‌گران در هفته جاری خریدهای خود را بالا خواهند برد. از نگاه این گروه برخی از معامله‌گران ترجیح می‌دهند که قبل از تعطیلات بخشی از دارایی‌های ریالی خود را تبدیل به طلا و ارز کنند و ریسک زیادی را مرتکب نشوند. در سال‌های قبل بعضا پیش آمده است که قیمت دلار در تعطیلات فروردین دچار افزایش قیمت شده و همین عامل برخی از معامله‌گران را دچار ضرر کرد. به همین دلیل، برخی از معامله‌گران ترجیح می‌دهند با ریال به تعطیلات نروند و ریسک افزایش احتمالی قیمت در تعطیلات را تا حدی پوشش دهند.در حالی که برخی از معامله‌گران انتظار افزایش یا کاهش معنادار قیمت را دارند،‌ شمار دیگری از معامله‌گران باور دارند،‌ فضای بازار به‌گونه‌ای نیست که خریداران یا فروشندگان بزرگ را به خود جلب کند. در کنار این به دلیل شیوع ویروس کرونا،‌ سفرهای خارجی نیز در تعطیلات نوروز به احتمال زیاد چندان زیاد نخواهد بود که قیمت دلار را تحریک کند. از سوی دیگر،‌ هنوز توافق مشخصی برای لغو تحریم‌ها صورت نگرفته است که معامله‌گران بی‌محابا اقدام به فروش ارز کنند. برخی از فعالان عنوان می‌کنند تا زمانی که فضای ابهام وجود دارد، نمی‌توان انتظار نوسانات سنگین را داشت.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: برخی از معامله گران هزار تومان قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۶۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای حمله اسرائیل به ایران قیمت طلا را گران کرد

 قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز جمعه به دنبال انتشار ادعاهایی مبنی بر حمله رژیم صهیونیستی به ایران و بالا رفتن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش یافته است.

به نقل از رویتر، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۳ درصد افزایش به ۲۳۹۱ دلار و ۵۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۳۰ درصدی به ۲۴۰۵ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

خبرگزاری‌های آمریکایی مدعی اند رژیم صهیونیستی پاسخ موشکی ایران در هفته گذشته را تلافی کرده است. اما خبرگزاری‌های ایران آرامش در مناطقی را که ادعا می‌شود حمله به آن صورت گرفته گزارش داده‌اند.

ایران قبلاً در مورد حمله رژیم صهیونیستی به سایت‌های هسته‌ای خود هشدار داده و اعلام کرده بود در این صورت در سیاست خود برای دوری از ساخت سلاح‌های هسته‌ای تجدید نظر خواهد کرد.

قیمت طلا طی یک هفته گذشته به خاطر افزایش تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن بالا رفته است.

ترس از تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه تمایل برای خرید طلا را بالا برده و باعث افزایش قیمت این فلز گرانبها علی رغم نرخ بالای بهره بانک مرکزی آمریکا شده است.

شاخص دلار هم پس از انتشار اخبار مربوط به رژیم صهیونیستی و ایران افزایش یافته اما تاثیر چندانی بر قیمت طلا نگذاشته است.

قیمت طلا حدود ۳ درصد طی یک هفته گذشته افزایش داشته است.

تشدید شرایط ژئوپلیتیکی در خاورمیانه باعث شده طلا چهارمین هفته پیاپی افزایش قیمت را تجربه کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۰۶ افزایش به ۲۸ دلار و ۶۸ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۴۴ درصدی ۹۴۳ دلار و ۸۳ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ادعای حمله اسرائیل به ایران، طلا را گران کرد!
  • ادعای حمله اسرائیل به ایران قیمت طلا را گران کرد
  • سیل برای دبی گران تمام شد / درهم صعود کرد
  • سیل برای دوبی گران‌تمام‌ شد/آخرین قیمت منات،رینگیت،لاری،دینار و ریال را ببینید
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / دلار در منطقه جدید کف‌سازی کرد؟
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / سکه بهار کاهشی شد
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • قیمت طلا و سکه کاهش یافت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳